Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 19 van 72 EersteEerste ... 917181920212969 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 717

Standaard

Ha mannen!
    Ben een tijdje niet het forum geweest en zie nu dat dit wel een hele vlucht heeft genomen. Leuk! Kan er helaas volgende week niet bij zijn, dus alvast veel plezier.

Standaard

Hey srv-man,

Jammer dat je er niet bij kunt zijn als topic starter. Ik heb hem nu 2 weken in bezit en ben er toch wel erg blij mee. Ik nu eigenlijk 2 rigs. Een Axe-Fx waar ik heel veel versterker modellen, cabinets en variatie in effecten heb. Daarnaast heb ik nu mijn rack met de Vintage Revolution Pedalpro als effectapparaat. Deze twee hadden gewoon niet verschillender kunnen zijn.

Waar de Axe een fantastische experimenteer doos is met oneindige mogelijkheden is de Pedalpro juist een "pure chocola" effect unit die je terug brengt naar de essentie met de stelling "less is more". Je moet bij de VR ook wel een beetje wennen aan de sound omdat het zo vintage is en je gitaarsound heel direct laat klinken.

Ik heb gelukkig nu 500 Euro minder hoeven te betalen vanwege de plotselinge prijsverlaging (ze hebben geen dealers meer) en heb daarvan vandaag dus maar 5,50 Euro besteed aan het maandblad "Gitarist". Was namelijk wel erg benieuwd.

Ik vond in het algemeen dat de review overigens aardig klopte met mijn eigen bevindingen. Ook ik vind het jammer dat de externe pre-loop niet voor de distortion zit en niet een programmeerbare routing is. Ik denk dat het waarschijnlijk voor een pedaaltje ipv een preamp was bedoeld. Aan de andere kant moet ik toegeven dat ik in mijn geval de distortion als de booster ook niet echt gebruik om mijn preamp nog een extra boost te geven en ik ze dus kan uitschakelen.

Ik ben het volledig eens met de stelling dat de effecten superieure kwaliteit hebben en de combinatie van de pedalino en pedalpro erg fijn werkt. Ook de "favorite" mode werkt erg fijn omdat ik 2x6 favoriete presets uit mijn 500 presets kan selecteren als favoriete preset die ik in deze mode snel kan selecteren. Als hier straks ook nog de free upgrade voor het virtuele pedalboard bijkomt waarmee ik kan instellen welke effecten in in/uit wil schakelen dan word ik helemaal blij...
    Laatst gewijzigd door tnijland; 1 juni 2012 om 23:22

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    is de Pedalpro juist een "pure chocola" effect unit
    Theo, je bent verliefd.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Senior Member

Standaard

Haha, verliefd....

....maar mooi dat die apparaten elkaar dan zo mooi aanvullen, AXE-FX voor de veelzijdigheid, en de PedalPro voor de "pure chocola".

Senior Member

Standaard

Kut, kut, kut, driewerf kut!
    Ze hebben een fout gemaakt in het rooster en nu moet ik vrijdag werken, ik baal echt als een stekker, spijt me ontzettend gasten.

Standaard

Hi everybody,
    for those interested, we have a wide showroom to try and test the PedalPro in the Den Haag close to the central station.
    Our showroom is in a beatifull vintage artist incubator http://www.bink36.nl/bedrijven-in-de-bink/?page=16
    Some of you might be familiar with that building.

You are all very welcome to come with no commercial obbligation. If you want to visit, post a message and I make sure that no sales people will be around .... they are anyway exetremally busy publishing all the marketing material, so they will not have time.

@Tristan. I am sorry you can not make it. If you are from Harlem, you could come in Den Haag if you like.
    Laatst gewijzigd door massi1234; 4 juni 2012 om 11:26

Standaard

Jammer Tristan, nu ga je mijn met kaas gegratineerde orgaanvleesbeignets niet proeven.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Senior Member

Standaard

Jammer Tristan, had je graag weer even willen zien en horen spelen.
    Nu mis je ook het prachtige Salland, zonde.

Senior Member

Standaard

Whaha, Peter, je maakt m'n dag weer goed, ik lig hier echt te schuddebuiken!
    Nou, veel plezier met die overheerlijke met kaas gegratineerde orgaanvleesbeignets, neem ze anders gewoon mee naar Raalte zou ik zeggen, misschien kan je de anderen er nog mee verblijden. :P
    Veel plezier kerels, ik zal proberen niet te veel aan jullie te denken.

@Henri:
    Ja, echt jammer, ik had me ook verheugd jullie allemaal te zien en ik was ook wel benieuwd naar Salland, maar ja, een volgende keer dan maar.

@Max:
    Thank you, that would be very nice indeed, I just have to find out when I actually can make it, then I'll send a testroom booking request.
    Laatst gewijzigd door Tristan; 4 juni 2012 om 12:57

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    ...
    Ik vond in het algemeen dat de review overigens aardig klopte met mijn eigen bevindingen. Ook ik vind het jammer dat de externe pre-loop niet voor de distortion zit en niet een programmeerbare routing is. Ik denk dat het waarschijnlijk voor een pedaaltje ipv een preamp was bedoeld. Aan de andere kant moet ik toegeven dat ik in mijn geval de distortion als de booster ook niet echt gebruik om mijn preamp nog een extra boost te geven en ik ze dus kan uitschakelen.
    ...
    Ik ben het volledig eens met de stelling dat de effecten superieure kwaliteit hebben en de combinatie van de pedalino en pedalpro erg fijn werkt. Ook de "favorite" mode werkt erg fijn omdat ik 2x6 favoriete presets uit mijn 500 presets kan selecteren als favoriete preset die ik in deze mode snel kan selecteren. Als hier straks ook nog de free upgrade voor het virtuele pedalboard bijkomt waarmee ik kan instellen welke effecten in in/uit wil schakelen dan word ik helemaal blij...
    Hoi Tnijland,
    de externe pre-loop zit toch juist wel vóór de distortion en ná de compressor? Dat zie ik in de Signal Flow pagina's in de gebruiksaanwijzing. Programmeerbaar voor of na de distortion zou inderdaad ook mooi zijn. Gelukkig zit de stereo post-loop, die je ook mono kan gebruiken (het worden dan effectief 2 mono loops!), na de effecten.

Oh ja, met de Favourite mode heb je 3x6 presets, niet 2x3.

Heb overigens de afgelopen 3 optredens (1 café en 2 festivals) met de PedalPro gespeeld en het klonk en speelde erg lekker. Ik kreeg complimenten van twee bandleden. Ik gebruikte vooral de distortions, phaser, chorus en wah. De programmeerbare expressiepedaal functies, met instelbare range werkt fijn en die post-loop heeft een (programmeerbare) analoge mixer zodat je ook met digitale outboard effecten je analoge directe signaal behoudt.
    In een band situatie voel/hoor je dat je meer van je spel terugkrijgt en dat is inspirerend. Voorheen speelde ik over een normaal pedalboard.

Overigens heb ik voor gebruikers als tip dat je presets die je live gaat gebruiken ook het best met je versterker op vol volume kan instellen en programmeren. De volume- en toonbalans tussen presets is toch heel anders live, dan op 'slaapkamerniveau'.

groetjes
    Rogier
    Laatst gewijzigd door Roger Axetrample; 4 juni 2012 om 15:45

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten