Ik ga dan maar eens op zoek naar zo'n 60/60. Voor het geld kan ik er geen buil aan vallen denk ik. Vind ik het niks, dan verkoop ik hem weer.![]()
Ik ga dan maar eens op zoek naar zo'n 60/60. Voor het geld kan ik er geen buil aan vallen denk ik. Vind ik het niks, dan verkoop ik hem weer.![]()
Zie zo; een nieuwe Axe FX Ultra gebruiker hier! Heb de AFXu net besteld, samen met een Peavey 60/60 versterker. Heb er al mijn oude gear voor verkocht, dus op hoop van zege!![]()
Wow, da's een flinke sprong in het diepe :P.
Ik heb de Axe FX live gehoord, en ook veel samples op Youtube beluisterd en het sprak me enorm aan. Ik heb me al wel gerealiseerd dat veel afhankelijk van hoe goed je patches kunt maken of niet, dus daar ga ik me zeker veel mee bezig houden.
Anderzijds heb ik nog een buizen poweramp en dezelfde cab als vroeger, dus verwacht ik dat de tone van mijn oude 5150 (ofja, 'oud', ik heb hem nu nog, maar te koop) goed te benaderen zal zijn.![]()
Patches maken (via Axe Edit) op de Axe FX 2 lukt me prima...
Volgende stap is de MFC101 voor efficiënt live-gebruik programmeren.
Is er ergens een goede praktische tutorial, wiki o.i.d. van hoe ik het best te werk kan gaan?
(Naast de handleiding uiteraard).
Alexander van Engelen
Et voilà, ik ben voorzien:
Ben er superblij mee!![]()
Gefeliciteerd!
Je kan er meteen meteen firmware 6.01 op zetten.![]()
Alexander van Engelen
Als ik me niet vergis had de vorige eigenaar hem al eens geupdate. Zo niet, gaat dat direct gebeuren natuurlijk.
Ik realiseer me trouwens wel net dat ik een Classic 60 heb gekocht als power amp, en geen 60/60. Dat is een hele stomme fout van mezelf... Is het essentieel om bij de Axe FX een stereo power amp te hebben of niet? Anders probeer ik gewoon deze 60 watter natuurlijk. Er zit echter maar 1 input aan de achterkant van die classic 60, en bij de Axe FX zitten er 2 outputs. Quid?![]()
Geen enkel probleem, ik gebruik 'm ook mono.
Kwestie van (bijv.) in I/O de output op Copy L>R of op Sum L+R zetten.
Zie de wiki voor veel uitgebreidere uitleg.
Alexander van Engelen
Favorieten/bladwijzers