Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1049 van 1797 EersteEerste ... 495499499991039104710481049105010511059109911491549 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 10.481 t/m 10.490 van 17961
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pff Bekijk bericht
    Ja je bent niet de enige hier ,die Oost Indisch doof is ,Ik zeg als ,bij wijze van Je wilt niet weten hoeveel Gibsons er niet meer orgineel zijn, zo ook Tokai El Maya's etc,Als je moreel correct wilt zijn moet je ook geen onderscheidt maken tussen een japanse Tokai copy of een Chinese copy met of zonder Gibson logo,copy is copy ,komt anders niet logisch en geloofwaardig over,Dit zullen jullie verliezen in een rechtzaak (bij wijze van)maar goed ook dit begrijpen jullie natuurlijk weer niet
    Als je het heel zwart wit ziet is Tokai idd een kopie, en ja er zijn ook 100.000 strat kopietjes. Maar waar het om gaat is dat men van een grote naam wil profiteren.

Met een kopie die onder een eigen naam verkocht wordt, zullen idd minder mensen een probleem hebben. De rechten (patenten) op veel modellen zijn reeds jaren geleden vervallen. Dus ja, ze zullen ook nagemaakt worden. KIjk een RebelRelic is ook een kopie, een vd Haar ook, maar die worden dan ook onder eigen naam verkocht, en daar zal je mij niet over horen.

Wel over de oplichters die op MP spullen verkopen voor wat ze niet zijn.

Als Pirate P. "Hutzooiflutzooi" op de headstocks laat plakken, zal er niets aan de hand zijn.

Dat ze ontkennen dat er logo's op de headstock staan is bullshit. Ze staan er naar alle waarschijnlijkheid gewoon op als je er een koopt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Is de '57er wel in deze kleur gemaakt?
    http://link.marktplaats.nl/560131350
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Lijkt mij wel.

Het is een Avri 57 (Vintage White heet dat geloof ik)
    Heeft zoals ik op de foto's kan zien ook gewoon de kenmerken van een 57

(enkellaags witte slagplaat, gemonteerd met 8 schroeven, 3 standenschakelaar, 57 Klusons, kurkje in de headstock, hoogglans lak op neck en fretboard)
    De specs weet ik wel maar de kleur vind ik nog steeds vreemd; ik kan hem namelijk niet terug vinden op de fender site.

Senior Member

Standaard

Ja je bent niet de enige hier ,die Oost Indisch doof is ,Ik zeg als ,bij wijze van Je wilt niet weten hoeveel Gibsons er niet meer orgineel zijn, zo ook Tokai El Maya's etc,Als je moreel correct wilt zijn moet je ook geen onderscheidt maken tussen een japanse Tokai copy of een Chinese copy met of zonder Gibson logo,copy is copy ,komt anders niet logisch en geloofwaardig over,Dit zullen jullie verliezen in een rechtzaak (bij wijze van)maar goed ook dit begrijpen jullie natuurlijk weer niet
    Ik sluit mij volledig aan bij de uitleg van Spirit, ik heb het gevoel dat jij het niet echt wilt snappen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spirit Bekijk bericht
    Als je het heel zwart wit ziet is Tokai idd een kopie, en ja er zijn ook 100.000 strat kopietjes. Maar waar het om gaat is dat men van een grote naam wil profiteren.

Met een kopie die onder een eigen naam verkocht wordt, zullen idd minder mensen een probleem hebben. De rechten (patenten) op veel modellen zijn reeds jaren geleden vervallen. Dus ja, ze zullen ook nagemaakt worden. KIjk een RebelRelic is ook een kopie, een vd Haar ook, maar die worden dan ook onder eigen naam verkocht, en daar zal je mij niet over horen.

Wel over de oplichters die op MP spullen verkopen voor wat ze niet zijn.

Als Pirate P. "Hutzooiflutzooi" op de headstocks laat plakken, zal er niets aan de hand zijn.

Dat ze ontkennen dat er logo's op de headstock staan is bullshit. Ze staan er naar alle waarschijnlijkheid gewoon op als je er een koopt.
    Dude,het is niet heel zwart/wit het is een feit.Alle kopieen al is het een vd Haar of Rebel relic Warmoth of Allparts ze willen allemaal meeprofiteren met de grote namen,Punt is dat jullie niet consequent zijn in jullie oordeel,Als er een rebel relic etc wordt aangeboden met een Fender logo,maar wel gewoon als rebel relic werd verkocht , dan waren de reacties nooit zo heftig geweest,met het sturen van mails naar Fender,oplichter dit en dat etc,maar ik blijf me maar herhalen als jullie het nog niet snappen ,dan maar niet

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Ik sluit mij volledig aan bij de uitleg van Spirit, ik heb het gevoel dat jij het niet echt wilt snappen.
    Zou ik ook maar doen als je geen sterk tegenargument hebt,De discussie ging over mensen die een gitaar verkopen met een logo maar maar er eerlijk bij zeggen dat het om een copy gaat,Mensen die een copy verkopen als zijnde een orginele is een ander verhaal

Standaard

Ik zal het simpel uit proberen te leggen:
    Als iemand een Gibson-logo op een Tokai zou plakken zou dat net zo goed in dit topic komen. Punt. Het komt in de praktijk alleen zelden tot nooit voor.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

Senior Member

Standaard

Dude,het is niet heel zwart/wit het is een feit.Alle kopieen al is het een vd Haar of Rebel relic Warmoth of Allparts ze willen allemaal meeprofiteren met de grote namen,Punt is dat jullie niet consequent zijn in jullie oordeel,Als er een rebel relic etc wordt aangeboden met een Fender logo,maar wel gewoon als rebel relic werd verkocht , dan waren de reacties nooit zo heftig geweest,met het sturen van mails naar Fender,oplichter dit en dat etc,maar ik blijf me maar herhalen als jullie het nog niet snappen ,dan maar niet
    Het gaat niet om de vorm, het gaat om het merk wat er op staat.

Mijn T-shirt van C&A wat ik nu aan heb, lijkt als 2 druppels water op de vorm van een Versace, Diesel, D&G T-shirt. Toch blijft C&A, H&M enz. T-shirts verkopen die héééél veel gelijkenis qua vorm vertonen als eerder genoemde merken. Het wordt pas een probleem, wanneer ze die merken er ook op gaan plakken en het als echt willen verkopen.

Standaard

Het gaat niet om de vorm, het gaat om het merk wat er op staat.

Mijn T-shirt van C&A wat ik nu aan heb, lijkt als 2 druppels water op de vorm van een Versace, Diesel, D&G T-shirt. Toch blijft C&A, H&M enz. T-shirts verkopen die héééél veel gelijkenis qua vorm vertonen als eerder genoemde merken. Het wordt pas een probleem, wanneer ze die merken er ook op gaan plakken en het als echt willen verkopen.
    Ja dat snap ik ,dat het dan waarschijnlijk in de topic terecht kwam,maar dan waren de reacties niet zo heftig,en dan werd het gedoogd ,en niet als not done en moreel verwerpelijk beschouwd(reactie op terminus)Dat zeg ik,wordt pas probleem als een copy als echt wordt verkocht ,Maar daar ging deze discussie niet over ,maar over een copy die met logo wordt verkocht ,maar niet als orgineel

Senior Member

Standaard

Dat zeg ik,wordt pas probleem als een copy als echt wordt verkocht ,Maar daar ging deze discussie niet over ,maar over een copy die met logo wordt verkocht ,maar niet als orgineel
    Leg jij dan aan die aardige meneer van de douane op Schiphol maar eens uit dat je de merk shirtjes, broeken en schoenen die je in Alibabaland hebt gekocht tijdens je vakantie, gekocht zijn als copie, terwijl er toch een merk op staat.... Zeker weten dat je ze daar achter mag laten.

Dus het is niet "pas een probleem als een copie als echt verkocht wordt". Het is een probleem dat er een naam op staat/merk op staat wat het niet is.

Je bent nu alleen recht aan het praten wat scheef is. Je mag geen gebruik maken van een merk, ook al zet je er bij dat het geen echte is.

Senior Member

Standaard

Leg jij dan aan die aardige meneer van de douane op Schiphol maar eens uit dat je de merk shirtjes, broeken en schoenen die je in Alibabaland hebt gekocht tijdens je vakantie, gekocht zijn als copie, terwijl er toch een merk op staat.... Zeker weten dat je ze daar achter mag laten.

Dus het is niet "pas een probleem als een copie als echt verkocht wordt". Het is een probleem dat er een naam op staat/merk op staat wat het niet is.

Je bent nu alleen recht aan het praten wat scheef is. Je mag geen gebruik maken van een merk, ook al zet je er bij dat het geen echte is.
    Ik sluit mij hier volledig bij aan.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten