Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Weergegeven resultaten: 171 t/m 180 van 717

Threaded View

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    Wat ik weet van een synth is dat je naast de oscillator (in dit geval dan de gitaar of gitaar + octaver), een VCA, VCF en ADSR nodig hebt, en dan natuurlijk nog een LFO voor de modulatie effecten, maar dat kan je opvangen door verschillende modulatie effecten zoals phaser en chorus te gebruiken, voor choppy (VCA) effecten gebruik je dan een (square wave) tremolo en misschien nog een fuzz of distortion om het geluid meer naar een square wave te trekken.
    De sample waar je naar verwijst klinkt voor mij niet naar een synth, misschien dat het met distortion wel vetter en extremer klinkt.
    De Subdecay Prometheus DLX doet ook dat soort dingen, alleen klinkt die veel dieper heb ik het idee:
    http://www.youtube.com/watch?v=kGqYc3yL9GY
    Some interesting sounds from this pedal. Nice demo. Although no attack change.
    To me sound like a nice filter more then a Synth sound.

On board of the PedalPro we have a similar filter call F2. Can be used as low pass or band pass.
    The rest I would say sound similar also digitally controlled analogue filter (VCF). The biggest difference for the moment is the TapTempo. I am working on this

Any way with PedalPro you can do sounds even more bizarre since we have two filter on board with frequency range, resonance, type, envelope and routing all programmable.

And you can combine in stereo mode F1->Left , F2->Right
    check the sound sample name EnvFilt- from the CD of Adedeij with acoustic guitar.
    http://www.vintage-revolution.com/pr...ples/cdtracks/
    Laatst gewijzigd door massi1234; 28 mei 2012 om 13:17

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten