Ach so, niets om over druk te maken dus, Bedankt
Ach so, niets om over druk te maken dus, Bedankt
Oh PCB of niet, als't een 30 jaar oude amp betreft en er is nooit echt iets mis mee geweest, dan zal dat nu ook niet opeens gebeuren.
Niets mis met PCB's, als de potmeters en de lampvoetjes er niet opzitten tenminste. Maar dan hoeft er ook niets mis mee te zijn.
Zo klinkt ie met een LP Standard op het hals-element, gitaarvolume behoorlijk geknepen:
En op deze probeer ik Slash te zijn:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Natuurlijk zijn er PCB's die heel degelijk gebouwd zijn maar afhankelijk van de omstandigheden zal op een gegeven moment een onderhoudsbeurt nodig zijn. Zo zijn er componenten welke kwa belasting op het randje zitten en de nodige warmte produceren. Dit heeft zijn uitwerking op de las en die is al veel zwakker dan bij een PtP amp. Bij een PtP amp zijn de zwaardere componenten vaak mechanisch aan het chassis of turretboard bevestigt wat de belasting op de las ten goede komt. Bij een PCB hangen de componenten aan een draadje wat zonder mechanische ondersteuning direct afhankelijk is van de las. Gewoon doorwerken met een print zal je op een gegeven moment opbreken. Ontelbare voorbeelden van gezien. Een PCB is dus niet zo betrouwbaar als een PtP constructie.
Sorry, ik heb me misschien niet goed verwoord, maar ik bedoel dus wel degelijk een goed onderhouden PCB amp die een volledige check up heeft gekregen.
Ja snap ik, geen punt man. Het gaat erom dat TS niet op het verkeerde been wordt gezet in zijn keuze.
Maar aangezien ze bijna allemaal, ook de duurdere modellen, een PCB hebben, zijn de PTP topch niet zooooveeeeeeeel beter dan een PCB?
Nee. .......
Oké. .
heeft ook te maken met het ontwerp van de versterker:
de JVM 410H is gebaseerd op de 2203, wat weer afgeleid was van de superlead
zowel de JVM als de 2203 zijn PCB, maar het aantal gebruikte componenten verschilt nogal
de 2203 heeft ongeveer 75 componenten en marshall doet er ongeveer een uur en een kwartier over om een PCB klaar voor inbouwen te krijgen... de JVM zit over 500 componenten en daar doen ze 20/25 minuten over
zet 2 ouwe JCM800's of JMP's naast elkaar en ze zullen nooit helemaal hetzelfde klinken, wat met de JVM wel het geval is
PTP duurt uiteraard nog veel langer
Favorieten/bladwijzers