Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1044 van 1797 EersteEerste ... 445449449941034104210431044104510461054109411441544 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 10.431 t/m 10.440 van 17961
    Senior Member

Standaard

Mooi verhaal of niet. Je verkoopt GibsUns en geen Tokai's, Maya's, Greco's, Orville's en etc. Dat zijn namelijk WEL goede gitaren. Ja ze hebben dezelfde vorm en uitstraling. Maar ze zijn niet bedoeld om mensen op te lichten, waar de GibsUns WEL voor bedoeld zijn. Ze zijn er juist voor om mensen met ene kleinere protomonnee ook kans op een retegoede gitaar te geven. GibsUns zijn ervoor om mensen met een kleinere portomonnee nog armer te maken d.m.v. oplichting.

En juist daar zit het verschil waar wij het over hebben
    Gibson, what else...?

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

let me guess, die whatsinaname is vast die pirateweetiknogwat die zijn handel een maand of 2? geleden schaamteloos kwam spammen hier

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Whatsianame Bekijk bericht
    Geert, als jij een melding hebt gemaakt van die advertentie, omdat JIJ er problemen mee hebt dat er kopiegitaren worden verkocht zonder logo, aan Gisbon Nederland, vind je dan niet dat je in feite iemand aan het verraden bent met iets wat ie gewoon in Nederland mag? Had je je niet eerst moeten verdiepen in de Nederlandse wet. Of vind jij dat dus dan mag het ook niet?

Jij bent, vermoed ik aan je naam te zien, geboren net voor dat merken als Tokai en Fernandez doorbraken! Die kwamen indertijd ook op de markt als DE kopietjes van Gibson en Fender, etc. Tegelijkertijd kwam ook een merk als Squier opzetten, die hadden toen echter veel leveringsproblemen en daarom dat Tokai in het gat sprong, die kon wel leveren, en een paar maanden later Fernandes. Ook ESP was er al en begon toen ook op te zetten. Maar alle genoemde merken waren kopietjes. Alleen Tokai heeft geprobeerd om met een eigen serie (Talbot en strats-afsplistingen) op de markt te komen. Die hangen nu nog bij Staffhorst in Utrecht.

Iedereen mag kopietjes importeren in Nederland....alleen GEEN originele logoos gebruiken.

Als ik die advertentie(s) zie dan zie ik zelfs dat er bij staat dat er geen originele logoos op staan. Het wordt notabene vermeldt.

Die advertenties zijn volgens de NL wet en daar doet niemand wat tegen. Zelfs niet jouw melding....ja, ook ik vind dat een NSB actie, en het vinden van een NSB actie is niet iemand uitmaken voor NSB er. Daar zit verschil tussen. Wat je doet en wat je bent.

Jij als kijker en als potentiele koper had gewoon niet moeten reageren....moraalridders zijn er genoeg in Nederland, daar hoeven ze niet bij geholpen te worden, met in mijn ogen, inderdaad, NSB gedrag.

Ieder voor zich moet kiezen of ie wel of niet zoiets wil aanschaffen. Toch, of wil je iemand dwingen met jouw keuze mee te gaan?
    Wel wel, je hebt je gemeld op het forum, aan je schrijfstijl te zien, ben jij degene die de gitaren aanbiedt op MP (heb het even vergeleken met de mail die je mij hebt gestuurd)

Denk jij, dat ik de Japanse kopiën niet ken, wel domoor, de mensen hier op het forum, weten wel degelijk dat ik de Japanse kopiën ken en waardeer.
    Ik heb er karrenvrachten van gehad en heb er nog steeds en paar!

De Jappen hebben in het verleden hele goede kopiën gemaakt en hebben laten zien uitstekende instrumentenbouwers te zijn en verscheidene USA bedrijven hebben er toen voor gekozen om daar gitaren te laten maken als B-label

Voordat je iets post, ga je even lekker inlezen.

Squiers werden in opdracht gemaakt van Fender, Epiphone/Orville in opdracht van Gibson.
    Charvels, ESP's en Jacksons werden in opdracht gemaakt van Jackson en ESP.

Het waren dus officiële kopiën gemaakt in opdracht van de moeder maatschappij.

Tokia en Fernandes is een ander verhaal, zij maakte kopiën zonder eigenlijke toestemming, maar voor met name de verkoop op het Amerikaanse continent, pasten zijn kleine veranderingen toe, om niet helemaal een één op één kopie te zijn en dus civiele procedures te ontlopen.
    in Europa waren de voorwaarden minder streng en hier werden de gitaren geleverd met de correcte headstocks etc., maar voor alle Japanse kopiën geldt dat er een eigen merknaam op stond.

Wat JIJ doet is ordinaire gammele kopiëtjes laten maken, zonder enige vorm van toestemming, in China en ze hier verkoopt als zijnde goede gitaren zo goed als..... (ik weet de inhoudt van je oorspronkelijke advertentie nog).

Maar goed, je hebt je advertentie dusdanig gewijzigd, dat je nu niets fout doet, in de ogen van de wet.
    Ik heb dus als vuile NSBer - je eigen woorden - het dus wel voor elkaar gekregen dat je je ad hebt gewijzigd en de inhoudt dusdanig is veranderd, dat mensen minder snel genegen zijn, een kopie bij je te kopen.
    Laatst gewijzigd door geert1976; 27 mei 2012 om 13:31

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Op de foto's bij de advertentie staan wel logo's....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    .... Als ik het zo zie, staat er inderdaad lekker gibson op je headstock.
    Ik kan het niet goed zien. Het lijkt er wel op. De diamond inlay suggereert wel Gibson/GibsUn.

Senior Member

Standaard

Schnell ein mailtje naar gibson steueren...

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Lijkt me vrij duidelijk dat daar geen Tokai op staat...
    Dit bericht ter lering en vermaak is tot u gebracht met 97% gerecycleerde elektronen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

Senior Member

Standaard

Ja, het lijkt idd erg op Gibson, en dat maakt de ad ook zo maf, omdat ie zegt dat er geen logo's op de head staan, maar dus wel. Foei!

Senior Member

Standaard

Moet dat een Ace Frehley voorstellen?

Senior Member

Standaard

Ze gooien allerlei kenmerken lukraak door elkaar. Heb destijds die Musoland-site wel eens doorgekeken, is een soort zoekplaatje. Wel maf dat ze dan zo'n ding zo goed als namaken maar wel altijd niet kloppend én lelijk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Wel maf dat ze dan zo'n ding zo goed als namaken maar wel altijd niet kloppend én lelijk
    Tis een budget ding en dat is gelijk de verklaring. Ze kunnen het best wel maar research en afzonderlijke productielijnen opzetten kost geld. Ik denk ook dat het voornamelijk voor eigen markt bedoeld is en die is niet draagkrachtig.
    Maarja, dan heb je een slimmerik die denkt dat 1 + 1 drie is.

Beetje sneu, dat geschiedenislesje over Japanse gitaren. Klok en klepel. En dat dan tegen Geert...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten