Ik heb een Lite Ash Strat (Koreaans dus) waar ik al flink wat heb aangepast. Zo zit er een Wilkinson VS50 trem op en locking tuner, sinds vandaag een Fender LSR topkam.
Tot mijn stomme verbazing blijft de G en lage E niet op stemming als ik de tremolo beweeg. Staat ie goed, en laat ik de tremolo duiken en lossen, dan komen deze snaren hoger terug. Eventjes benden en ze staan weer goed.
Ik dacht dat het de topkam was. Nieuwe snaren gezet, probleem leek weg maar toch niet helaas. Dan die LSR erop, moet toch werken zonder wrijving. Toch komen genoemde snaren niet helemaal terug.
Snaren weer losgemaakt, alles gecontroleerd, zit ie goed in het tremblok, geen losse zadeltjes. Probleem blijft.
Ik doe al heel lang rommelen aan mijn gitaren, weet aardig de weg. Maar nu ben ik ff de weg kwijt. Is er iemand die zoiets herkent en er een oplossing voor heeft gevonden?
Bij voorbaat dank - zo is het moeilijk spelen met een gitaar die niet zuiver blijft. Overigens was er vroegah geen probleem, maar wat er dan anders is geworden afgezien van die LSR snap ik niet.

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers