Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 16 van 72 EersteEerste ... 614151617182666 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 160 van 717

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    Hoi Rogier,

Ah, dat zou wel tof zijn, ik heb genoeg ideetjes.
    Het liefste zou ik eigenlijk eens een demo zien waar je echt kan horen wat de range en instelmogelijkheid van de verschillende effecten is, met name van de verschillende Filters/Wahs, Phaser, Chorus, Vibrato, Tremolo en Delay met modulatie.

Daarnaast ben ik wel benieuwd naar:
    - Heeft het apparaat ook een Step Filter zoals bijvoorbeeld in de Subdecay Prometheus DLX?
    - Langzame sweep van de verschillende Filters/Wahs met gebruik van het expressiepedaal gecombineerd met Distortion en Delay (met modulatie)
    - Hoe diep en hoog kunnen de Filters/Wahs eigenlijk en wat voor modes hebben ze (LP/BP/HP)?
    - Kan je de sweeprange (begin en einde) van de Filters/Wahs instellen als je een expressiepedaal gebruikt (dat je dus niet altijd de volledige range moet gebruiken)?
    - Tremolo, kan deze ook klinken als de Tremolo/Vibrato van sommige Fender Brownface amps of zoals bijvoorbeeld de Catalinbread Pareidolia?
    Hoi Tristan,
    dank je. Ik denk dat ik dan binnenkort nog even wat sounds zal maken en die opnemen, met wat extremere settings. De analoge delay gaat bijvoorbeeld heerlijk over zijn nek als je 'm laat oscilleren (?) maar daar is nog geen demootje van.
    - ja er is Step Filter, de filter hebben 8 verschillende waveforms.
    - langzame sweep/exp pedaal icm dist en modulatie delay, moeten we ook opnemen idd
    - de range is 370 - 1968 hz, er zijn enorm veel modes en parameters, oa LP/BP, envelope (+ en -), auto modulation (8 waveforms als gezegd), human sync (gitaarsignaal triggert de sweep) etc.
    - jazeker de sweeprange van het pedaal kun je heel precies instellen en opslaan per preset, zelfs vanaf de footcontroller als je live speelt. Dit is trouwens ook heel handig bij andere effecten merkte ik.
    - tremolo heeft deze waveforms: sine, triangle, trapezoid, rectangle, phaser calibrated curve, shelf en vintage. Fase kun je ook nog instellen om synchroon samen te werken met de andere effecten. Ik ken de sounds die je noemt niet goed genoeg om te zeggen of het in de buurt komt, maar de veelzijdigheid en tweakbaarheid (hmm) zijn enorm.
    groetjes
    Rogier

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat toen ik deze post net gepost had, ik pas besefte dat jij Roger A. was, omdat je vlak daarvoor gepost had, maar ik had die post nog niet gezien.
    Ik schrok wel even, maar dacht: "what the heck", het zij zo.

Toevallig ook heb ik daarna Pete Thorns zijn Timeline demo bekeken, welke me veel meer aansprak dan al die Pedal Pro demo's van jou bij elkaar. Kwestie van smaak......?

No hard feelings hoop ik?
    Hoi HHuisjes,

nee joh geen probleem! Ik heb geen tijd om me te gaan lopen generen voor mijn filmpjes en ik pretendeer niet een goede presentator/acteur te zijn. Max heeft me gevraagd om het te doen omdat ik professioneel gitarist ben. Hij had het best zelf gekund, hij kan prima spelen!

Ja kijk Pete Thorn maakt gewoon hele goede demo's, laat alles duidelijk horen, speelt goed en presenteert het goed. Ook met de minder goede pedalen die hij soms krijgt voorgelegd.

Het vergelijken van de Timeline met de PedalPro is moeilijk want dat is een digitale delay. De PedalPro is, als gezegd, een analoog multieffect.
    Ik heb toevallig een tijdje terug de Timeline gehoord naast de delay van de PedalPro en ja, de Timeline is veelzijdig maar ik blijf dat digitale heel duidelijk horen t.o.v. de PedalPro (denk aan de Line-6 delays, daar wordt je directe signaal ook minder). Zeker als je het A-B direct na elkaar hoort. Je kunt er (Timeline) super rare geluiden mee maken maar af en toe is het wat 'plastic'-achtig.

groetjes
    Rogier

Senior Member

Standaard

Ok, gelukkig dat je het goed opvat .... pfff!

Ik haalde de Timeline er ook alleen maar bij vanwege het feit dat je hiermee extreme sounds kunt maken, en daar ook goede demo's van te vinden zijn op Youtube e.d.
    Die extremere demo's ga jij nu maken begrijp ik.

Off Topic:
    Ik zat al geruime tijd te GASsen op de Timeline, en heb hem gisteren eindelijk besteld (vakantiegeld ), samen met een goede voeding (Pedal Power ISO 5).
    Dat "plastic soundje" heb ik niet gehoord toen ik hem getest heb. Ik was juist erg onder de indruk.
    Ook over mijn huidige TC Flashback ben ik zeer tevreden. De hedendaagse analoge emulatie/simulatie is volgens mij erg goed, maar als je gaat A-B'en zul je waarschijnlijk wel verschil horen.
    Of dat verschil dan de moeite waard is om voor een écht analoog effect te gaan, is een keuze.
    Ik ben (nog) niet zo veeleisend wat dat betreft, en ga dan liever voor veelzijdigheid (de Timeline is in feite ook een (mini-)multi-effect).

Oh ja, ik ben niet professioneel, maar een zeer matige, maar (over-)enthousiaste hobbyist.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Klopt. Alles kan. ...
    We praten hier over BBD's, niet over geprogrammeerde gate arrays. Dat zou een stuk goedkoper kunnen. ...
    ....
    en daarom zeg ik "ammehoela".
    Hoi weer Dirk,
    dank, dat is helder. Ik had al begrepen dat er iets speciaals was met de MN3005's. Ik denk dat jouw scenario van zelf laten ontwerpen en fabriceren voor veel geld en dan het overschot verkopen niet ondenkbaar is...
    Rogier

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ok, gelukkig dat je het goed opvat .... pfff!

Ik haalde de Timeline er ook alleen maar bij vanwege het feit dat je hiermee extreme sounds kunt maken, en daar ook goede demo's van te vinden zijn op Youtube e.d.
    Die extremere demo's ga jij nu maken begrijp ik.

Off Topic:
    Ik zat al geruime tijd te GASsen op de Timeline, en heb hem gisteren eindelijk besteld (vakantiegeld ), samen met een goede voeding (Pedal Power ISO 5).
    Dat "plastic soundje" heb ik niet gehoord toen ik hem getest heb. Ik was juist erg onder de indruk.
    Ook over mijn huidige TC Flashback ben ik zeer tevreden. De hedendaagse analoge emulatie/simulatie is volgens mij erg goed, maar als je gaat A-B'en zul je waarschijnlijk wel verschil horen.
    Of dat verschil dan de moeite waard is om voor een écht analoog effect te gaan, is een keuze.
    Ik ben (nog) niet zo veeleisend wat dat betreft, en ga dan liever voor veelzijdigheid (de Timeline is in feite ook een (mini-)multi-effect).

Oh ja, ik ben niet professioneel, maar een zeer matige, maar (over-)enthousiaste hobbyist.
    Hoi alweer,
    ja ik ga binnenkort maar eens wat weirdere dingen opnemen, kunnen ze misschien ook goed gebruiken op de VR website. Er zijn natuurlijk meer mensen in de freaky settings geïnteresseerd.

Die Timeline is heel populair, een vriend van mij heeft 'm dus ook en die vindt 'm te gek. En het (vermeende of feitelijke?) verschil met analoog speelt niet voor iedereen een rol. Het valt me sowieso op dat niet iedereen dat onderscheid maakt. De Timeline en iets als de Diamond II worden vaak in één adem genoemd maar zijn toch echt heel wat anders.
    groetjes
    R

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roger Axetrample Bekijk bericht
    Hoi Tristan,
    dank je. Ik denk dat ik dan binnenkort nog even wat sounds zal maken en die opnemen, met wat extremere settings. De analoge delay gaat bijvoorbeeld heerlijk over zijn nek als je 'm laat oscilleren (?) maar daar is nog geen demootje van.
    - ja er is Step Filter, de filter hebben 8 verschillende waveforms.
    - langzame sweep/exp pedaal icm dist en modulatie delay, moeten we ook opnemen idd
    - de range is 370 - 1968 hz, er zijn enorm veel modes en parameters, oa LP/BP, envelope (+ en -), auto modulation (8 waveforms als gezegd), human sync (gitaarsignaal triggert de sweep) etc.
    - jazeker de sweeprange van het pedaal kun je heel precies instellen en opslaan per preset, zelfs vanaf de footcontroller als je live speelt. Dit is trouwens ook heel handig bij andere effecten merkte ik.
    - tremolo heeft deze waveforms: sine, triangle, trapezoid, rectangle, phaser calibrated curve, shelf en vintage. Fase kun je ook nog instellen om synchroon samen te werken met de andere effecten. Ik ken de sounds die je noemt niet goed genoeg om te zeggen of het in de buurt komt, maar de veelzijdigheid en tweakbaarheid (hmm) zijn enorm.
    groetjes
    Rogier
    Hoi Rogier,

Bedankt voor je antwoord, ik ben erg benieuwd naar de gekkere clipjes.
    De filter lijkt me dan gezien de specs wel interessant, zou wel kunnen doen wat ik wil, mits het ook echt lekker vet en diep klinkt natuurlijk (de Moog Lowpass Filter vond ik veel te braaf).
    Wel goed te weten dat de analoge delay lekker oscilleert, clipjes daarvan zijn natuurlijk altijd welkom.
    Als de tremolo geen square wave heeft dan vind ik dat wel een misser, dat is vrijwel de enige die ik gebruik, een beetje zoals een oude Valco amp of de Vox Repeat Percussion.
    Check dit filmpje eens, dat bedoel ik met tremolo/vibrato:
    http://www.youtube.com/watch?feature...&v=Rnva4acvQsw
    Dit is de Catalinbread Pareidolia:
    http://www.youtube.com/watch?feature...v=26WaBqKpxzA#!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    C1 is citroen lijkt me, rijdt altijd wel relaxed toch? Maar wat had je eigenlijk allemaal mee willen nemen dan? Ik ga helemaal niets meenemen en als jij geen 4x12 meeneemt en de rest in een mini past, kun je ook bij mij instappen. Leuk, ik pm je iig mijn adres.

Theo, dat klinkt erg goed zoals je het beschrijft!

Ik zou het trouwens ook erg leuk vinden als Morris er bij kan zijn.
    Whaha, ik zeg het meer omdat ik er zelf nog aan moet wennen denk ik, ik had eerst die grote Hyundai H200 bus weet je nog?
    Rijdt verder best okee hoor, het is alleen ietsiepietsie kleiner.
    Echt veel zal ik ook niet meenemen, een gitaartje, en misschien mijn pedalboard, maar waarschijnlijk kan ik die net zo goed thuislaten (misschien grappig ter vergelijk, er staan wel wat leuke pedaaltjes op).

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    Als de tremolo geen square wave heeft dan vind ik dat wel een misser, dat is vrijwel de enige die ik gebruik, een beetje zoals een oude Valco amp of de Vox Repeat Percussion.
    Check dit filmpje eens, dat bedoel ik met tremolo/vibrato:
    http://www.youtube.com/watch?feature...&v=Rnva4acvQsw
    Dit is de Catalinbread Pareidolia:
    http://www.youtube.com/watch?feature...v=26WaBqKpxzA#!
    Hi Tristan,
    I really like these tremolo videos/sounds. It is vintage and really my taste

Since, I loved the tremolo from my Band Master, I have re-created a modulation function in the PedalPro tremolo called “vntg” (Vintage) to reproduce exactly the same vibe.

Unfortunately we did not make a video with this sound.
    If you come to the demonstration, remember me to prepare this setting so you can check it out.

Standaard

Cool effect, dat ga ik natuurlijk wel even uitproberen ;-) Op de een of andere manier werkt zo'n clipje (mijn intelligente Macbook editor probeerde hier het woord slipje van te maken @#$?) erg aanstekelijk.

Ook fijn om te zien dat het topic ook weer lekker inhoudelijk wordt. Ik verheug me dan ook enorm op de meeting op 8 Juni. Tristan (en alle anderen) neem lekker je spullen mee waarvan je denkt dat het leuk is om te laten horen of te vergelijken.

Senior Member

Standaard

Ja, smeerkezen daar bij Apple hoor.
    Heb er ook echt zin in.
    Wat ik hier heb staan is:
    Dunlop Crybaby, Visual Sound Visual Volume, Boss OC-2, Lovepedal Pickle Vibe, Electro Harmonix Small Clone, Electro Harmonix Small Stone, Lovepedal Amp50, Homebrew Electronics Big D, Electro Harmonix Deluxe Memory Man, Danelectro CTO-1, Akai Headrush.
    Daarnaast heb ik een Marshall 2061X top met bijpassende 2x12 cab met Celestion G12M20 Heritage speakers.
    Ik weet niet of zoiets handig/leuk is qua referentie, of heb jij nog een amp staan waarmee je de PedalPro gebruikt (naast de rack setup)?

@Max:
    Cool, ik ben wederom erg benieuwd.
    Wat nog een beetje mist voor mij is gewoon het overzicht in wat het ding nou eigenlijk allemaal echt kan.
    Natuurlijk staat er een hoop tech talk op de website, maar clipjes zeggen mij wat dat betreft toch meer.
    Geen kritiek, maar in deze internet tijden moet je toch zo duidelijk mogelijk overkomen wat dat betreft en gevarieerde videoclips helpen daar echt bij.
    Is het lastig om een (software?) update te maken met een square wave tremolo?
    Laatst gewijzigd door Tristan; 27 mei 2012 om 01:12

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten