Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 15 van 72 EersteEerste ... 513141516172565 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 717

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Kek, dan breek ik even een lans voor Max.
    Praisemails is idd niet zo handig. Daarnaast heb ik ik ook de nodige kritische vragen gepost en antwoorden als "dan laten we gewoon nieuwe delaychips maken" zitten echt in de categorie ammehoela Max.
    Hoi Dirk,
    ik ben geen techneut en ik vraag me af, waarom zou je geen nieuwe delaychips kunnen laten maken?
    groetjes,
    R

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roger Axetrample Bekijk bericht
    Hoi Tristan,

ik begrijp het, we hebben inderdaad nogal brave presets gebruikt. Heb je een idee van welke effecten je de extremere/freaky settings zou willen horen? Ik kan daar makkelijk thuis wat opnamen van maken...

groetjes
    Rogier

Hoi Rogier,

Ah, dat zou wel tof zijn, ik heb genoeg ideetjes.
    Het liefste zou ik eigenlijk eens een demo zien waar je echt kan horen wat de range en instelmogelijkheid van de verschillende effecten is, met name van de verschillende Filters/Wahs, Phaser, Chorus, Vibrato, Tremolo en Delay met modulatie.

Daarnaast ben ik wel benieuwd naar:
    - Heeft het apparaat ook een Step Filter zoals bijvoorbeeld in de Subdecay Prometheus DLX?
    - Langzame sweep van de verschillende Filters/Wahs met gebruik van het expressiepedaal gecombineerd met Distortion en Delay (met modulatie)
    - Hoe diep en hoog kunnen de Filters/Wahs eigenlijk en wat voor modes hebben ze (LP/BP/HP)?
    - Kan je de sweeprange (begin en einde) van de Filters/Wahs instellen als je een expressiepedaal gebruikt (dat je dus niet altijd de volledige range moet gebruiken)?
    - Tremolo, kan deze ook klinken als de Tremolo/Vibrato van sommige Fender Brownface amps of zoals bijvoorbeeld de Catalinbread Pareidolia?
    Laatst gewijzigd door Tristan; 26 mei 2012 om 00:34

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Btw Theo, hoe bevalt ie na de eerste paar dagen, ben je nog streeds lyrisch?
    Eerste indruk na een week is dat het met name zijn specifieke naam waarmaakt. Vintage Revolutions. Het zijn toch voornamelijk de vintage effecten die de PedalPro erg leuk maken. Mijn voorkeur zijn Chorus, Phaser, Tremolo/Panner, Vibe, BBD Delay. Je gaat weeer terug naar het spelen met 1 of 2 effecten. Het is gewoon een beetje "back to basic" maar dan veel beter. Ga je voor de '60 of '70 sounds en wil je alles op top kwaliteit, dan is dit het apparaat dat ik zou aanschaffen.

Wat ik mis? Ik mis de warmte van een preamp en heb dat opgelost met mijn GT Trio. Ik mis de mooie reverb maar dat heb ik opgelost met een goedkope Lexicon Reflex. Kortom ik heb nu een pure sound die mijn preferred buizen set combineert met de betere analoge & digitale effecten. En eigenlijk is dat ook een verstandige keuze want de meest rack fanaten hebben andere voorkeuren. Toch zijn de overdrive en distortions wel goed en bruikbaar (komen ook drukvol over). De metal sounds vind ik persoonlijk matig.

Ik heb inmiddels een aantal pedalen te koop gezet en een aantal ook al verkocht. Reden is dat ik deze pedalen met een betere kwaliteit, meer mogelijkheden en minder ruis kan inzetten. Ook de footcontroller bevalt me prima (ondanks dat 'ie verschrikkelijk proprietary is ;-) Aan de andere kant ben ik het met Henri eens dat wij altijd nieuwe pedalen blijven zoeken die weer wat nieuws bieden want een multi-effect kan op termijn wat saai worden.

Senior Member

Standaard

Hoi Theo,

Dat klinkt alsof je er wel behoorlijk tevreden over bent.
    Ik ben ook nog steeds erg benieuwd dus ik kom graag langs, nogmaals bedankt voor je uitnodiging.

Standaard

Hey Tristan,

Het is gewoon enorm leuk om andere forum leden te onmoeten met diezelfde passie voor muziek en gear. Ik voel me dan ook zeer vereerd dat je erbij wilt zijn!

Senior Member

Standaard

Ja ik erger me ook aan mijn Engels. Maar mijn outfit is zoals altijd fantastisch!

Ik hoop dat we het hele systeem tzt naar Pete Thorn kunnen sturen voor een echt goede demo...

groetjes, Rogier
    Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat toen ik deze post net gepost had, ik pas besefte dat jij Roger A. was, omdat je vlak daarvoor gepost had, maar ik had die post nog niet gezien.
    Ik schrok wel even, maar dacht: "what the heck", het zij zo.

Toevallig ook heb ik daarna Pete Thorns zijn Timeline demo bekeken, welke me veel meer aansprak dan al die Pedal Pro demo's van jou bij elkaar. Kwestie van smaak......?

No hard feelings hoop ik?

Senior Member

Standaard

@Theo:
    Haha, dan denken we er hetzelfde over, de eer is wederzijds, ik vind het ook altijd ontzettend leuk om andere gearfreaks en muziekgekken te ontmoeten.
    Wat ik me nog afvroeg, je gebruikt de PedalPro dus in een rack setup met een preamp en poweramp, welke poweramp en speakers gebruik je dan precies?
    Is het misschien leuk om ook een gewone top + cab erbij te hebben ter vergelijk met hoe de PedalPro zich gedraagt in de rack setup?

@Peter:
    Haarlem -> Amsterdam -> Raalte ligt wel redelijk op de route, zal ik jou dan maar even oppikken?
    Ik heb wel maar een C1, dus echt veel past er niet in.
    Stuur me even je adres door, als ik het goed heb ben je verhuisd toch?

Standaard

Hoi Dirk,
    ik ben geen techneut en ik vraag me af, waarom zou je geen nieuwe delaychips kunnen laten maken?
    groetjes,
    R
    Klopt. Alles kan.
    We praten hier over BBD's, niet over geprogrammeerde gate arrays. Dat zou een stuk goedkoper kunnen.
    Vraag je af wat zo'n grapje gaat kosten qua setup kosten (alleen al het maken van een ontwerp en het voorbereiden van de produktie, je hebt dan nog geen chip in huis) en het daarna doen van een produktierun waar ook weer minimale afnameaantallen aanzitten. Dit item kwam enkele weken terug voorbij op een ander forum waar iemand eens aktie ondernam en alleen voor het design al een 10.000 euro kreeg gequote. (wat me meeviel) Om die chips dan van een rendabel prijsje te voorzien moet je er vele 10-duizenden laten maken en zul je dus een markt moeten zoeken waar je je overflow kunt afzetten.

Of,
    Als Panasonic met de produktie van BBD chips kapte omdat het niet rendabel was en een grote jongen als EHX er ook al geen heil in ziet om zo'n project te doen, waarom zou het voor een klein produkt als de VR dan wel rendabel zijn. Als je dus praat over "laten maken" praat je over contact opnemen met CoolAudio of Shanghai Belling. En dat betekent dat je een order plaatst voor de goed verkrijgbare clones van de Panasonic MN3205, MN3207 of MN3208. Dat zijn allen de low voltage versies en dus niet de obsolete geraakte MN3005 en z'n high voltage broertjes.

en daarom zeg ik "ammehoela".
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    @Peter:
    Haarlem -> Amsterdam -> Raalte ligt wel redelijk op de route, zal ik jou dan maar even oppikken?
    Ik heb wel maar een C1, dus echt veel past er niet in.
    Stuur me even je adres door, als ik het goed heb ben je verhuisd toch?
    C1 is citroen lijkt me, rijdt altijd wel relaxed toch? Maar wat had je eigenlijk allemaal mee willen nemen dan? Ik ga helemaal niets meenemen en als jij geen 4x12 meeneemt en de rest in een mini past, kun je ook bij mij instappen. Leuk, ik pm je iig mijn adres.

Theo, dat klinkt erg goed zoals je het beschrijft!

Ik zou het trouwens ook erg leuk vinden als Morris er bij kan zijn.
    Laatst gewijzigd door peter_heijnen; 26 mei 2012 om 10:49
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Standaard BBD chips

Hi Dirk, I see you have quite a good understanding of BBD technolgy. Bravo !

I would add the following coments on the topic hoping that maybe helpfull to clarify some doubts:

In my view, the BBD chips MN300X are the only usable chips for professional purpose. They have a low noise, higher dynamic with respect to the MN320X serie. Guitars with humbuckers may produce a very powerfull signal that can not be handled by the MN320X serie unless the source is attenuated. In this case, the designer would have to deal with the noise.

The problem of all BBD chips is the life time. In order to increase the life time you need to power down the clock driver when they are not used. So if for example any one the delay/chorus/flanger of your effect chain is not active the controller/processor/pedal should power down the clock.

If you do power down the clock, you have an other problem: once you power it up, you get a very nasty glitches caused by the clock coupling through the analog path.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Klopt. Alles kan.
    We praten hier over BBD's, niet over geprogrammeerde gate arrays. Dat zou een stuk goedkoper kunnen.
    Vraag je af wat zo'n grapje gaat kosten qua setup kosten (alleen al het maken van een ontwerp en het voorbereiden van de produktie, je hebt dan nog geen chip in huis) en het daarna doen van een produktierun waar ook weer minimale afnameaantallen aanzitten. Dit item kwam enkele weken terug voorbij op een ander forum waar iemand eens aktie ondernam en alleen voor het design al een 10.000 euro kreeg gequote. (wat me meeviel) Om die chips dan van een rendabel prijsje te voorzien moet je er vele 10-duizenden laten maken en zul je dus een markt moeten zoeken waar je je overflow kunt afzetten.

Of,
    Als Panasonic met de produktie van BBD chips kapte omdat het niet rendabel was en een grote jongen als EHX er ook al geen heil in ziet om zo'n project te doen, waarom zou het voor een klein produkt als de VR dan wel rendabel zijn. Als je dus praat over "laten maken" praat je over contact opnemen met CoolAudio of Shanghai Belling. En dat betekent dat je een order plaatst voor de goed verkrijgbare clones van de Panasonic MN3205, MN3207 of MN3208. Dat zijn allen de low voltage versies en dus niet de obsolete geraakte MN3005 en z'n high voltage broertjes.

en daarom zeg ik "ammehoela".
    Laatst gewijzigd door massi1234; 26 mei 2012 om 11:38

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten