Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1039 van 1797 EersteEerste ... 395399399891029103710381039104010411049108911391539 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 10.381 t/m 10.390 van 17961

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    http://link.marktplaats.nl/562199107

Mooi verhaal, maar wel Gibson op de headstock plakken.
    1 op 1 kopie, ja door een blinde chinees zeker, als je ziet hoe dicht die controls en de jack op elkaar gepropt zijn.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wietse Bekijk bericht
    1 op 1 kopie, ja door een blinde chinees zeker, als je ziet hoe dicht die controls en de jack op elkaar gepropt zijn.
    Zo hee, de Chinese kwaliteitsbewakingsdienst neemt geen halve maatregelen!
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

Senior Member

Standaard

en trouwens ook degenen die je soms wilt negeren omdat het klootzakken zijn hebben wel eens wat interessants bij te dragen waar je van kan leren.
    wijze woorden Wietse!
    die staat in mijn handtekening,

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    http://link.marktplaats.nl/562199107
    Mooi verhaal, maar wel Gibson op de headstock plakken.
    Aangezien ik de aanstichter ben van jullie 'ergernis' reageer ik maar even. Maar 't is inderdaad een mooi verhaal, en nog waar ook. En nou ja, het 'Gibson op de headstock plakken' is niet bepaald origineel, dat geef ik zonder meer toe. Het maakt het voor sommige minder fortuinlijke mensen aantrekkelijker denk ik (tóch een stoere nep-Gibson voor weinig geld) maar ik ben er verder maar gewoon eerlijk over. Voor de aspirant koper die zich er vreselijk aan stoort is een busje zwarte lak en afplaktape genoeg om er dan een merkloze SG van te maken. Zoals gezegd: doorverkopen als genuine USA gitaar zit er toch niet in, klaar.

Ik heb even mijn eigen Japanse Tokai SG bekeken en blijkbaar zijn die mensen nét zo blind. Even op gibson.com de foto bekeken van de eerste SG die daar opduikt en het lijkt dat de Amerikanen dan ook de weg kwijt zijn. Zonder ongein: er zullen echt wel wat verschillen zijn maar zo op het oog (lay out, kopvorm enzo) niet eentje, en dit was toch wel een staaltje mierenneuken om een tiende millimeter, en dat vanaf foto. Knap ;-).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Het enige land dat ie niet noemt is het land waar ze gemaakt zijn
    Ik quote even uit mijn advertentie: "samen met een Koreaanse fabriek...". Het lijkt me dat die fabriek dan níet in China staat ;-)
    Laatst gewijzigd door peter_l; 22 mei 2012 om 10:42

Senior Member

Standaard

http://link.marktplaats.nl/552966130

Gitaar zal waarschijnlijk wel kloppen, maar volgens mij moet iemand die man eens vertellen dat niemand 800 euro gaat betalen voor een totaal afgeragde LP zonder binding. Hij is overigens wel net zo goed als een Custom Shop.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_l Bekijk bericht
    Voor de aspirant koper die zich er vreselijk aan stoort is een busje zwarte lak en afplaktape genoeg om er dan een merkloze SG van te maken.
    Je had er ook voor kunnen kiezen om hem meteen zo aan te bieden. Dat had in ieder geval jou onbedoelde medewerking aan mogelijke oplichting verderop in het leven van de gitaar tot een minimum teruggebracht. De interesse was misschien wat minder geweest, maar je geweten toch net weer wat zuiverder, lijkt mij. Hoe je het ook wendt of keert, je maakt het met deze actie voor een toekomstige oplichter toch net weer iets makkelijker. Dat staat los van het feit dat er voldoende andere clous zijn voor de goede verstaander dat het geen echte is.

Anders gezegd: je doet net of je het beste met de mens voor hebt, maar in feite heb je vooral het beste met je portemonnee voor. Jij houdt het verder nog redelijk zuiver, een ander slaat ook nog even een serienummer en "Made in USA" achterin de kop en houdt ook nog vol dat hij er tenminste wel eerlijk bij vertelt dat het een nepper is.
    Turn it up • Bring the noise

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

nou ja, het 'Gibson op de headstock plakken' is niet bepaald origineel, dat geef ik zonder meer toe. Het maakt het voor sommige minder fortuinlijke mensen aantrekkelijker denk ik (tóch een stoere nep-Gibson voor weinig geld) maar ik ben er verder maar gewoon eerlijk over.
    Leg het zo ook uit aan de rechter: die Rolex logo's zijn niet bepaald origineel, maar maakt het voor sommige minder fortuinlijke mensen aantrekkelijker denk ik maar ik ben er toch eerlijk over..
    of die Nike logo's zijn niet bepaald origineel, maar maakt het voor sommige minder fortuinlijke mensen aantrekkelijker denk ik maar ik ben er toch eerlijk over..

vals blijf vals
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Senior Member

Standaard

Aangezien ik de aanstichter ben van jullie 'ergernis' reageer ik maar even. Maar 't is inderdaad een mooi verhaal, en nog waar ook. En nou ja, het 'Gibson op de headstock plakken' is niet bepaald origineel, dat geef ik zonder meer toe. Het maakt het voor sommige minder fortuinlijke mensen aantrekkelijker denk ik (tóch een stoere nep-Gibson voor weinig geld) maar ik ben er verder maar gewoon eerlijk over. Voor de aspirant koper die zich er vreselijk aan stoort is een busje zwarte lak en afplaktape genoeg om er dan een merkloze SG van te maken. Zoals gezegd: doorverkopen als genuine USA gitaar zit er toch niet in, klaar.

Ik heb even mijn eigen Japanse Tokai SG bekeken en blijkbaar zijn die mensen nét zo blind. Even op gibson.com de foto bekeken van de eerste SG die daar opduikt en het lijkt dat de Amerikanen dan ook de weg kwijt zijn. Zonder ongein: er zullen echt wel wat verschillen zijn maar zo op het oog (lay out, kopvorm enzo) niet eentje, en dit was toch wel een staaltje mierenneuken om een tiende millimeter, en dat vanaf foto. Knap ;-).

Ik quote even uit mijn advertentie: "samen met een Koreaanse fabriek...". Het lijkt me dat die fabriek dan níet in China staat ;-)
    Ik zag deze advertentie ook en verbaas mij er over dat dit zomaar mag. De naam van Gibson op de headstock zetten en zogenaamde 1 op 1 kopieen maken. Ik denk niet dat Gibson dat waardeert. Ik vind het een beetje vreemd.
    De echte Gibson kenners zien natuurlijk wel dat het geen echte is, maar een beginnende gitarist (en ook vele andere niet-Gibson fanboys) zou er best kunnen in trappen als deze aangeboden zou worden als een echte Gibson. Dit werkt alleen oplichting in de hand lijkt mij.
    Laatst gewijzigd door apekop; 24 mei 2012 om 03:21

Senior Member

Standaard

http://link.marktplaats.nl/562482919

Deze netzo, 'Gibson Les Paul'.. heb er ooit al eens met zo een gespeeld, andere humbuckers, topnut en jack erin.
    Ding speelde nog fantastisch en klonk met die goede humbuckers ook nog eens goed!

Tja, als ze maar niet in verkeerde handen vallen en verkocht worden als 'echte' Gibsons.
    Gitaren: Gibson Les paul Special Faded Worn Cherry, Danelectro DC ’59 50th anniversary WH, Ibanez RG320Fa Amp: Marshall JCM 800 4104, Marshall Lead 100 Mosfet, Marshall 1965B 4×10” Effects: EHX HOG, Akai Headrush E2, MXR EVH Phase 90, Catalinbread RAH, Dunlop Crybaby sw95, Ernie Ball VP6166, BYOC Overdrive2, Boss TU-3, Dc Brick

Standaard

Bat, ik heb ook serieus overwogen om de boel gewoon merkloos te laten, maar het pimpvirus bleek te sterk. Ik vond het sowieso gewoon leuker staan, net als die duizenden die hun Squier na aanschaf meteen afschuren en Fenderiseren. Al die 'reparatielogo's' gaan tenslotte toch érgens naartoe. Dus ik dacht: het gaat tóch gebeuren, kan ik het net zo goed zelf al doen.
    Maar verder heeft het - wat zoon van Piet zegt - idd ook wel meegespeeld dat ik me heel goed bewust ben dat iemand die het geld voor een Epi heeft maar liever een echte Gibson wil best wel eens voor één van deze SG's zou kunnen gaan. Het gros van de bevolking 'kickt' nou eenmaal op grote namen, een merkloze gitaar is in de ogen van de meerderheid meteen veel minder waard of niet zo interessant, al zou dat in dit geval bijvoorbeeld onterecht zijn omdat het gewoon ook erg goede instrumenten zijn.
    Het was niet mijn doel overdreven goed voor mijn eigen portemonnee te zijn, maar ik wilde wél mijn geld en extra moeite (gedeeltelijk) er weer uit hebben, en dat lukt op deze manier beter. Persoonlijk slaap ik er niet slechter om, ik loop bijkans te gillen dat het geen echte USA gitaren zijn en geef zelfs aan hoe dat eenvoudig te zien is.
    De opmerking dat ik nu iemand anders in de toekomst de mogelijkheid geef de boel op te lichten: die discussie is hier al eens gevoerd. Ik ben er zelf van overtuigd dat je alleen maar verantwoordelijk kan en mag worden gehouden voor je eigen akties, da's één. Ik heb me vroeger bijvoorbeeld ooit eens geroepen gevoeld een vriendin te waarschuwen voor een gozer die 'm werkelijk overal instak, en dat is me - door beiden zelfs - niet in dank afgenomen ;-). Maar allee, verder is elke koper zelfs wettelijk verplicht tot eigen onderzoek, dus eenieder die een Gibson SG zónder serienummer koopt kan - zeker met internet als hulp - vooraf al weten dat het dan nooit een echte kan zijn. Last but not least: als ik zo'n SG als merkloze verkoop kan een ander er nog steeds een nepperd van maken. Tien euro voor de decal, 5 euro aan blanke lak en voila. Wat is dan de grens; vind je dan dat ik de kopvorm had moeten aanpassen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ik zag deze advertentie ook en verbaas mij er over dat dit zomaar mag. De naam van Gibson op de headstock zetten en zogenaamde 1 op 1 kopieen maken. Ik denk niet dat Gibson dat waardeert. Ik vind het een beetje vreemd.
    De echte Gibson kenners zien natuurlijk wel dat het geen echte is, maar een beginnende gitarist (en ook vele andere niet-Gibson fanboys) zou er best kunnen in trappen als deze aangeboden zou worden als een echte Gibson. Dit werkt alleen oplichting in de hand lijkt mij.
    Ik denk ook niet dat ze bij Gibson zitten te juichen bij zoiets als dit, maar het is nog niet eens een druppel op een gloeiende plaat, ik denk dat ze zich drukker maken om Tokai bijvoorbeeld, of de Chinese 'serienummer bij?' replica's. Vorige week had ik nog iemand over de vloer die zo'n ding had. Had 'm bij een bouwer van goeie hardware en elementen laten voorzien, en zelfs die bouwer was onder de indruk omdat de gitaar toch wel erg goed gebouwd was met echt ebbenhout voor de toets. Uit één stuk notabene ;-).
    Maar zoals gezegd, ik denk dat wanneer een volgende persoon zo'n SG te koop zou zetten als zijnde een echte, de aspirant koper - fanboy of niet - toch altijd wel aan een vriend zal vragen of 't een goeie deal is. Gebeurd volgens mij ook altijd nog met auto's: neem je vader mee, of je grote broer, of een vriend die er verstand van heeft. Gewoon, volg je gezonde verstand, zelfs Marktplaats meldt al dat wanneer iets te mooi lijkt om waar te zijn, het dat dan vaak ook is.

Maar goed, ik snap heus wel dat sommigen er moeite mee hebben hoor. Maar dan denk ik: stuur lekker ook even een mail naar Squier of Richwood of Rockinger, dat ze op moeten houden met gitaren te maken die zo makkelijk zijn om te bouwen naar Fender, dat werkt ook oplichting in de hand. Echt, als mensen kwaad willen vinden ze toch wel een weg. Ik kan alleen voor mezelf proberen zo oprecht mogelijk naar anderen te zijn zónder daarbij mezelf dan in de weg te zitten. Ik zou dan misschien met merkloze SG's wel het respect krijgen van drie of vier mensen hier, maar over een jaar zit ik er dan nog mee óf ik moet ze wegdoen met verlies. En ik geloof niet dat jullie bereid zijn mijn verlies dan te compenseren ;-). Dus tsja, 't is een keuze.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten