Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 13 van 72 EersteEerste ... 311121314152363 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 717

Standaard

Dear all,
    thanks for showing so much interest in our product.

Here is my reference:
    My name is Max and I am one of the design engineers of PedalPro system. I graduated in Italy in 1994. In 1995 I was appointed at the European Space Agency (Noordwijk) in the electromagnetic section. During these years I have mostly designed analogue electronics for thermal/mass/force/light acquisition.
    Unfortunately working many years in the international environment did not push me to improve my dutch language skills. Since my kids are going to Dutch school I will have to master it sooner or later.

I have studied classical and electric guitar for several years and moved into jazz/fusion from 1997. I always looked for new gears to give me the best sound on my fingers and often ended with hardware modifications to improve the sound of existing gears.

Why design the PedalPro?
    After buying and selling hundreds of gears, I decided in 2005 to design the PedalPro. The aim was to build the perfect product for musicians as my personal and professional contribution to this world.
    I strongly believed that the future was the hybrid technology (100% analogue and full digital control).

PedalPro is not a cheap integration of 14 pedals. It is designed to overperform the best analog device based on technical choices and to get rid of the limitations of those vintage holy grail devices.
    Furthermore, PedalPro can do very complex sound scaping providing impressive sound effects that are not yet available on the market.

PedalPro provides superior sound quality (with respect to analogue pedals) due to component selection, wider power supply range, impedance matching, short inter-effect connections and much more....

Here are the good news for those interested:
    1) From the 26-th of May, you can find on the gitarist (paper version) www.gitarist.nl the first official review on the PedalPro system. Other reviews will follow in the months to come.
    2) We decided to cut the distributor off from the sales and provide an attractive introductory price of 1999 Euro including VAT and the footcontroller.
    3) New video on the PedalPro sounds. I hope you enjoy it:
    http://www.youtube.com/watch?v=Gq_6l...layer_embedded

Best regards,
    Max
    Laatst gewijzigd door massi1234; 24 mei 2012 om 14:43

Senior Member

Standaard

Hmm, niet verkeerd bedoeld, het klinkt allemaal mooi hoor, maar toch komt het nog steeds wel een beetje saai op mij over.
    Ik mis echt de karakteristieke en extremere sounds zoals je die uit effectpedalen haalt.
    Kunnen jullie niet wat meer daarvan laten zien?

Standaard

Hi Tristan,
    since we are jazz players we tend to make settings where the guitar is very present and therefore not too extreme. Furthermore we tried to demo sounds that are very usable.
    Nevertheless, as you will see from gitarist review, the device has unlimited sound possibilities.

Just for the sake of curiosity check out this video recorded from Gitarist in Amsterdam.
    will be soon on their web page
    http://www.youtube.com/watch?v=BOAfwkGyKVM
    Laatst gewijzigd door massi1234; 25 mei 2012 om 08:21

Senior Member

Standaard

Jazzgitaristen mogen soms ook wel lekker experimenteren toch?
    Ik beschouw mezelf gedeeltelijk als een Jazzgitarist, ik vind het juist fijn om een effect echt te horen als ik het gebruik, vandaar ook dat ik alleen effectpedalen gebruik.
    Zoals jullie het apparaat presenteren komt het verschil met bijvoorbeeld een Eventide Eclipse of TC Electronic G-Force er wat mij betreft niet echt duidelijk uit, de drives klinken een stuk beter en er zit een goede wah op maar dat was het dan ook wel als ik van de video's moet uitgaan.
    Maar goed, het is slechts een zij-noot, ik ben nog steeds wel nieuwsgierig om het ding over de rand te tweaken.

Senior Member

Standaard

Ik lees dit topic vanaf het begin mee, ik sta open voor nieuwe revolutionaire dingen "but I dont get it". De technische kant geloof ik wel, ik luister met mijn oren en ik hoor niks wat me opwind. Braaf is het woord.
    Maar misschien verandert dat nog?

Standaard

Hi Tristan,
    if you have time, bring all your gears in our Lab and you can compare it yourself.
    We have a nice show room in Den Haag.

I own the Eventide and I had a G-force. PedalPro is an other level especially with respect to the Wah and distortion.
    In my view to get better then the PedalPro overdrive and distortion you need to have a good tube preamp.
    This is why we have a pre and post loop so that you can integrate the best gears and have a top sound.

Freddy Briant teacher of the Berklee jazz school in Boston post this message on his FB this morning:

For all the guitarists out there...this system is pretty great and can be customized easily with zillions of sounds (analog/mono/stereo, etc)...I'm looking into getting one next time I get over to Holland!
    FBonfb

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    Jazzgitaristen mogen soms ook wel lekker experimenteren toch?
    Ik beschouw mezelf gedeeltelijk als een Jazzgitarist, ik vind het juist fijn om een effect echt te horen als ik het gebruik, vandaar ook dat ik alleen effectpedalen gebruik.
    Zoals jullie het apparaat presenteren komt het verschil met bijvoorbeeld een Eventide Eclipse of TC Electronic G-Force er wat mij betreft niet echt duidelijk uit, de drives klinken een stuk beter en er zit een goede wah op maar dat was het dan ook wel als ik van de video's moet uitgaan.
    Maar goed, het is slechts een zij-noot, ik ben nog steeds wel nieuwsgierig om het ding over de rand te tweaken.

Standaard

Ik heb het apparaat al gekocht en ben er erg blij mee. Ik deel de mening in die zin dat ik wel mijn Groove Tube Trio in de pre-loop heb omdat deze warmer klinkt. De preamp van de Pedalpro is namelijk een hifi-achtige preamp die perfect is voor mijn Ibanez AS-120 semi-hollowbody Jazz gitaar (zeker in combinatie met wat filtering/eq) maar voor mijn cleane single-coil en humbucker prefereer ik een buizen preamp. De unit is in ieder geval wel 100% transparant dus je moet idd geen kleuring van de interne preamp verwachten. Ik heb tevens een Lexicon Reflex in de post loop gezet (via 20% parallelle mix) en ook de combi met reverb klinkt subliem. Ik heb alleen 1 probleem en dat is dat zonder preamp alles fluisterstil is en met preamp ik me nu begin te storen aan de bijgeluiden.

Toch zit ik zelf nu ook wel met wat vergelijkbare vragen m.b.t. het maken van speciale sounds en heb het volgende idee. Het lijkt me eigenlijk wel interessant om Max zelf uit te nodigen om bij de meeting aanwezig te zijn om eventuele detail vragen te kunnen beantwoorden. Ik ben namelijk ook nog wel een beetje overvraagd over de mogelijkheden en dit zou goed kunnen gaan werken op voorwaarde dat het wel een forum meeting blijft waar we zelf de PedalPro aan de tand kunnen voelen.

@Massi: Max, is there a chance that you (in your role as the Pedalpro designer, NO sales campaign) could participate at the forum meeting just to answer questions and possibly show the special effects on request? Provided that the other forum participants agree, i would appreciate your presence at this meeting (8 or 22 june).

Heren, mocht de meerderheid van jullie dit geen goed idee vinden, laat het dan even weten dan trek ik de uitnodiging in...
    Laatst gewijzigd door tnijland; 25 mei 2012 om 10:38

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    Hmm, niet verkeerd bedoeld, het klinkt allemaal mooi hoor, maar toch komt het nog steeds wel een beetje saai op mij over.
    Ik mis echt de karakteristieke en extremere sounds zoals je die uit effectpedalen haalt.
    Kunnen jullie niet wat meer daarvan laten zien?
    Hoi Tristan,

ik begrijp het, we hebben inderdaad nogal brave presets gebruikt. Heb je een idee van welke effecten je de extremere/freaky settings zou willen horen? Ik kan daar makkelijk thuis wat opnamen van maken...

groetjes
    Rogier

Senior Member

Standaard

Ik zou het geweldig vinden als Max er ook bij zou zijn. Hopelijk wordt het niet al te technisch, en vooral niet te serieus. Het moet ook gezellig zijn toch? Ik weet nu al dat ik de Pedal Pro toch niet ga aanschaffen.
    Voor mij blijft het wisselen en uitproberen van pedaaltjes voorlopig veel te leuk.
    Verder hoop ik ook dat Tristan er ook bij is, omdat ik denk dat hij de extremere sounds op wil gaan zoeken, en dat is waar ik wel benieuwd naar ben.

De demo's die ik gezien heb spreken ook mij nog niet zo aan. Ik erger me ook mateloos aan het steenkolen Engels, de lakschoentjes en het bloesje met spencer van Rogier.
    Niet dat de Pedal Pro slecht klinkt, integendeel, maar uit de demo's komt niet naar voren dat er nu zulke sublieme sounds inzitten. Dit is natuurlijk ook moeilijk via Youtube, of welk medium dan ook te demonstreren, vandaar dat deze meeting me erg leuk lijkt.

Ook betwijfel ik of ik zou kunnen wennen aan de Pedalino footcontroller, ziet mij er wat te "geeky" uit.
    Als de overdrive(s) zouden kunnen werken als een tubescreamer, zou het evt. een totaal-oplossing kunnen zijn voor mij, maar nogmaals, ik vind old-school pedalen er veel leuker uit zien, en het (af en toe) vervangen van een effect is wat iedere gitarist altijd zal blijven doen denk ik.
    Het apparaat doet mij nog wel een klein beetje denken aan mijn voormalige Roland/BOSS GP-8, dat was ook een compleet apparaat, maar toch waren sommige effecten, met name de drives, niet je van het. Ik prefereer nog steeds de drive van een goede tube amp, aangevuld met één of twee overdrives/tubescreamers.

Excuses voor mijn scepticisme, het is niet de bedoeling om iemand te beledigen (behalve Rogier een klein beetje ), maar geef puur mijn ongezouten mening.

Standaard

Hi Huisjes,
    if is fine for the others I will be glad to be there.

I agree that it is difficult to be impressed by videos.
    I was quite surprise that the cheap video from gitarist
    http://www.youtube.com/watch?v=BOAfwkGyKVM
    sounds more realistic then our videos at least in the distortion area.
    What is your opinion about it ?
    Thanks
    Max

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ik zou het geweldig vinden als Max er ook bij zou zijn. Hopelijk wordt het niet al te technisch, en vooral niet te serieus. Het moet ook gezellig zijn toch? Ik weet nu al dat ik de Pedal Pro toch niet ga aanschaffen.
    Voor mij blijft het wisselen en uitproberen van pedaaltjes voorlopig veel te leuk.
    Verder hoop ik ook dat Tristan er ook bij is, omdat ik denk dat hij de extremere sounds op wil gaan zoeken, en dat is waar ik wel benieuwd naar ben.

De demo's die ik gezien heb spreken ook mij nog niet zo aan. Ik erger me ook mateloos aan het steenkolen Engels, de lakschoentjes en het bloesje met spencer van Rogier.
    Niet dat de Pedal Pro slecht klinkt, integendeel, maar uit de demo's komt niet naar voren dat er nu zulke sublieme sounds inzitten. Dit is natuurlijk ook moeilijk via Youtube, of welk medium dan ook te demonstreren, vandaar dat deze meeting me erg leuk lijkt.

Ook betwijfel ik of ik zou kunnen wennen aan de Pedalino footcontroller, ziet mij er wat te "geeky" uit.
    Als de overdrive(s) zouden kunnen werken als een tubescreamer, zou het evt. een totaal-oplossing kunnen zijn voor mij, maar nogmaals, ik vind old-school pedalen er veel leuker uit zien, en het (af en toe) vervangen van een effect is wat iedere gitarist altijd zal blijven doen denk ik.
    Het apparaat doet mij nog wel een klein beetje denken aan mijn voormalige Roland/BOSS GP-8, dat was ook een compleet apparaat, maar toch waren sommige effecten, met name de drives, niet je van het. Ik prefereer nog steeds de drive van een goede tube amp, aangevuld met één of twee overdrives/tubescreamers.

Excuses voor mijn scepticisme, het is niet de bedoeling om iemand te beledigen (behalve Rogier een klein beetje ), maar geef puur mijn ongezouten mening.
    Laatst gewijzigd door massi1234; 25 mei 2012 om 12:36

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten