Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 100

Discussie: Harmony H44

  1. #31
    Ontoerekeningsvatbaar
    Geregistreerd
    18 augustus 2003
    Locatie
    Utrechtse Heuvelrug
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Damn barno, volledig verkocht aan dat kleine ding ...
    Ben beginnen rondsurfen: pup's zijn niet zo moeilijk te maken, enkel aan awg 45 geraken, en blijkbaar 50k pots ...
    Dat gaf hun donkere jazz achtige geluid !


    s.

    P.s. J.v.c. heeft aan mij ook een klant
    Als het goed is moet ze vandaag of in ieder geval dit weekend op uw mat vallen. Naam: icon_biggrin.gif
Bekeken: 454
Grootte: 172 Bytes

    Heb ook een zwak voor deze gitaartjes. Ze zijn zo spartaans, maar wel heel effectief. Er hangt een soort no-nonsense eenvoud en eerlijkheid omheen die je bijvoorbeeld ook in het ontwerp van de Telecaster (/Esquire) en LP jr. terugvindt.
    Laatst gewijzigd door Javaca; 24 mei 2012 om 07:49
    "Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
    Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
    Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."

    Franciscus van Assisi
    Het boek "Making Masonite Guitars"
    Blog --> "The Dutch Luthier"

    www.javaca.eu


  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    update

    4mm MOP dots en gefret



    binding





    voor wie er ooit eentje wil bouwen: binding is wat klote. ze moet nl na het fretten worden gedaan, vermits ze aan fretkant gelijkloopt, dus geen nibs ofzo, moet die binding aan onderkant worden gelijk geschraapt: tricky... da's ook de reden waarom ik het fretboard nog niet verlijmd heb. mss heeft iemand een betere methode in mind.



    pickguard gemaakt mbv template


  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Ik had na het lijmen de boel gefret, dan maar met overhangende frets... Zou het veel uitmaken?

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    Ik had na het lijmen de boel gefret, dan maar met overhangende frets... Zou het veel uitmaken?
    tja, dat zou idd veel makkelijker zijn, heb het overwogen maar tochmaar voor vintage correct gegaan. hoort ook een beetje bij het budget uiterlijk. ze hadden daar waarschijnlijk binding van juiste breedte op stock. geloof zelfs dat die mee gebevelled werd

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Zie je ook op oude gibsons, de binding flink meegebevvelleedd met de frets. Ik betwijfel of die oude es 175 enz. nibs hadden...

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    voor wie er ooit eentje wil bouwen: binding is wat klote. ze moet nl na het fretten worden gedaan, vermits ze aan fretkant gelijkloopt, dus geen nibs ofzo, moet die binding aan onderkant worden gelijk geschraapt: tricky... da's ook de reden waarom ik het fretboard nog niet verlijmd heb. mss heeft iemand een betere methode in mind.
    Tricky of niet, het ziet er weer goed uit.

    Niet geprobeerd, (dus: without warranty of any kind, either expressed or implied), maar misschien kun je de binding vóór het aanbrengen op breedte maken. Met dubbelzijdig plakband op een houten latje en dan door de lintzaag (?)
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Tricky of niet, het ziet er weer goed uit.

    Niet geprobeerd, (dus: without warranty of any kind, either expressed or implied), maar misschien kun je de binding vóór het aanbrengen op breedte maken. Met dubbelzijdig plakband op een houten latje en dan door de lintzaag (?)
    met lintzaag lijkt me tricky, enfin de mijne is te groot getand sowieso. ik denk wel dat je er een jigje voor zou kunnen maken om het met de frees te doen.

  8. #38

    Standaard

    Wordt -opnieuw- een fraai ding, Barno!

    Wat het effenen van de binding betreft? Het is een handeling die me een beetje doet denken aan het effenen van laminaat verlijmingen. Ik zou dus het grootste deel met een kantenfrees of schaaf afnemen (zo'n klein ding met erg plat liggend mes, ik noem dat mijn Formicaschaaf) om daarna de laatste halve millimeter met het schraapstaal en/of schuurpapier te effenen. Moet perfect lukken.

    Succes verder,



    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    update

    neck is bijna klaar qua shapen. moet nog wat tweaken en schuren. wordt een neck voor echte venten: I like a handfull bij zo'n kleine gitaartjes.

    de andere neck van de Servant is klaar: is medium fat









    het verhaal met de binding komt helemaal goed. heb die ook wat gebevelled zoals op de originelen. mss dat ze net een fractie dikker is dan bij de oudjes. ik heb echter geen voorbeeld, maar ik meen me te herinneren dat die binding echt flinterdun was.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Begint op een Stratotone te lijken. nog op zoek naar vintage correct knoppenset en staartstukje. De tuners zijn besteld. En dan op zoek naar een bronze/copper kleurtje...


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top