Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
    Senior Member

Standaard Kustom the defender 112, lampje in voetpedaal inbouwen

Ik ben onlangs in het bezit gekomen van een kustom defender 112 combo. Deze versterker heeft een boostfunctie die met een voetpedaaltje aan of uit te schakelen is. Het is echter niet te zien op het pedaal of de versterker of deze functie is geactiveerd.
    Bij mijn fender M80 zit ook zo'n simpel pedaaltje om tussen de kanalen te switchen, hier brandt echter wel een lampje als het OD kanaal aan staat, dit pedaal werkt trouwens niet op de kustom.
    Is het mogelijk om in het pedaaltje van de kustom een ledlampje te maken die aangaat als de boostfunctie wordt geactiveerd en hoe pak ik dat aan.
    Ik heb ruime ervaring met solderen, ook op printplaten, maar dan alleen vervangings werk. Ik heb niet zo'n verstand van electronica mbt een nieuw circuitje ontwikkelen.

Standaard

Nee, maar het is wel te horen. Als de voetpedaal is uitgerust met een 3PDP-foothswitch, en er is nog een pooltje vrij in de "aan" stand, kan je er een batterijtje, ledje en weerstandje tussen zetten.

Standaard

Schroef dat pedaaltje eens open en post een foto van de binnenkant.
    Dan kunnen we kijken of je makkelijk kunt toevoegen wat snaarplukker voorstelt.
    CLAUS zoekt optredens! (onkostenvergoeding is voldoende)
    http://www.clausmusic.nl
    http://www.facebook.com/Clausmusic

Senior Member

Standaard

Oké, het pedaaltje is opengeschroefd. Op de foto is te zien wat er uitkomt. De switch op een printplaatje en een mono jack input op hetzelfde plaatje.
    Maar wat mij meteen opvalt is dat er 4 gaatjes zijn waarvan er twee dichtgesoldeerd zijn, waar ook bij staat: led3....zou het echt zo simpel zijn?
    moet ik gewoon simpel een ledje solderen op de twee dichtgesoldeerde gaatjes en klaar is klara? Hadden ze ook wel in de fabriek kunnen doen...

Member

Standaard

Je zal hier ook wat weg moeten krabben anders gaat het niet werken

Senior Member

Standaard

Ik heb 2 Fender M80's. En goesting voor Zo'n Kustom...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2550 Bekijk bericht
    Je zal hier ook wat weg moeten krabben anders gaat het niet werken
    ik ben bang dat als ik dat weg ga krabben ik er iets niet gaat werken omdat dit het pootje van de input verbind met de switch zelf. Het is toch zo dat de punt van een jack het signaal is en de hals de aarde?

Zou dit dan een oplossing kunnen zijn. Waar ik het groen heb gemaakt doorkrabben en dan een draadje solderen naar zoals het eruit ziet de aarde kant van de switch?

@muziekschuur: De kustom is echt een aanrader, ik vond de M80 op clean altijd een erg mooi geluid hebben, maar dat is niks vergeleken met de kustom. Ik heb het zeer goedkoop tweedhands kunnen kopen. Het is wel de eerste versie. Hele simpele versterker zoals k het graag heb. 1 kanaal, geen effectsloop (ik gebruik een ME-70 en heb het dus ook niet nodig), gain en master (deze is uitachekelbaar wat ik eigenlijk altijd doe), equalizer en bright switch.

Ik heb alle buizen vervangen voor tung-sol buizen, vooral omdat ik nu een goed startpunt heb qua geluid en makkelijker kan gaan experimenteren met geluid. De pre-amp buizen zijn origineel van electro-harmonix die behoorlijk last hadden van microfonie. De originele eindbuizen waren een onbekend merk, stond alleen made in china op.
    Laatst gewijzigd door nusti; 24 mei 2012 om 13:02

Senior Member

Standaard

Hoe is de bouwkwaliteit? Staan de buisvoetjes los op een plaat staal of staan ze op een printboard?
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

dat antwoord moet ik je een beetje verschuldigd blijven. Bij het induwen van de nieuwe buizen gaf het een beetje mee dus ik vermoed dat ze op een printplaat zitten. De pre-amp buizen hebben een metalen huls er extra omheen met een veer die het stevig op hun plaats houden. De voet van deze huls zit in de metalen behuizing geschroeft. De eindbuizen wordt vastgehouden met een vlinderklem. Om alles te beschermen zit er een geperforeerd bakje omheen.

Even plaatje van internet gejat:
    Laatst gewijzigd door nusti; 24 mei 2012 om 12:54

Member

Standaard

Zoals ik het gegokt had staat de led in serie wat er in de versterker geschakeld word is niet bekend dus .....
    maar als het zou werken brand het ledje als de schakelaar dicht is
    Zoals je hem zelf teken staat het ledje parrallel over de schakelaar en brand het ledje misschien als de schakelaar open is.

In serie heb je kans dat er te veel spanning over de led blijft staan waardoor het niet meer werkt of dat en in de amp een relais niet op komt omdat er te kort stroom kan lopen.

en parallel heb je kans dat de schakelaar niet meer werkt omdat de schakeling in de amp actief blijft of het relais blijft in door de stroom van het ledje...

cheers.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten