Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 83 van 107 EersteEerste ... 3373818283848593 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 821 t/m 830 van 1063
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Gefeliciteerd Wander!

V30 klinken strakker idd, maar de 65'ers klinken voller, meer "3D", en warmer idd.
    Ik vind het verschil tussen V30's en 65'ers wel redelijk groot.

Het kan zijn dat '77 staat voor het bouwjaar, maar het zou ook de conus aanduiding kunnen zijn.

Check ook even dit topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...=1#post2394035

Ik heb zowel een 2x12 alsook een 4x12 Marshall cab, en de 2x12 heb ik zelf 1/3 open back gemaakt.
    Naar mijn idee klinkt het dan ook wat voller, vooral in kleinere ruimtes, waar het geluid ook vanachter gereflecteerd wordt.
    Heerlijke speakers, vooral i.c.m. o.a. een Stiletto.
    Nouja, er zit wel verschil in maar het verschil tussen de greenbacks en v30s vond ik wel veel groter.
    Die hadden echt een duidelijk ander karakter. Denk dat '77 wel voor het bouwjaar staat, op de conus staat 1777, dus dat zal dat type wel zijn.

Deels open back wil ik ook nog wel gaan proberen, ga nog een andere kast maken waar ik een deelbare achterkant in wil maken. Maar dat is allemaal voor de toekomst, nu klinkt het iig vet met de stiletto

edit: ja staat ook in dat topic, type T3054 met 1777 conus
    Laatst gewijzigd door Mr. Dynamite; 4 mei 2012 om 23:30
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Senior Member

Standaard

Voor mijn Blackstar HT-20 combo zoek ik een andere speaker.. het geluid wat uit de huidige speaker komt (celestion rocket 50) is me niet "helder" genoeg, zoals de 25w greenback's die in mijn 4x12 zitten.
    Op het web heb ik deze 4 speakers gevonden die me wel interessant lijken:
    Celestion G12M-65 Creamback
    Celestion G12H Anniversary
    Celestion G12M Greenback
    Celestion Classic Lead
    Iemand ervaring met de creamback? want dat lijkt me een goede keuze, vooral om dit gedeelte: (het dikgedrukte)
    The G12M Greenback is perhaps the definitive vintage Celestion ceramic magnet guitar speaker. Developed in the mid-sixties, it was quickly adopted by players like Hendrix, Clapton, Beck and Page, who typified the louder and more aggressive blues rock playing styles that came to characterize that era.The G12M-65 Creamback produces the familiar woody G12M tone, but handles greater power making it ideally suited for today's amps, when a vintage tone is desired. The increased power handling brings with it low end grunt complementing the warm and vocal mid range, crunchy upper- mids and sweet, refined highs.
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

Senior Member

Standaard

Heb er destijds zelf ook naar zitten kijken. Speaker is dit dit jaar geloof ik uit gekomen dus weinig kans denk ik.
    Maar lijkt me wel een toffe speaker, ben benieuwd hoe dat zich verhoud met een G12 65.
    "Till I Cadillac"

Senior Member

Standaard

De G12-65 speaker is zeker NIET helder. Prachtige toon, vooral clean heerlijke mids, maar zeker minder "helder" dan de G12M-25
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Je versterker geeft maar 20 watt toch?
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Trouwens, dat niet helder licht denk ik ook voor een deel aan de amp. Die blackstars klinken redelijk donker, tenminste dat ervaarde ik toen ik een keer een ht20 aan de tand voelde.
    "Till I Cadillac"

Standaard

vrienden, ik ben op zoek naar nieuwe speakers voor in een open back 2*12 kabinetje. De v30's die er in zaten vond ik soms te schel klinken in samenwerking met m'n bassman en strat. Ik speel tegenwoordig ook zeer veel over een oude laney voor heavy fuzz-toestanden.

Iemand raadde mij de Jensen MOD/chicago 12/70 aan, niet alleen omdat ze goedkoop zijn maar vooral omdat het erg goede onderschatte speakers zouden zijn.

Heeft iemand ervaring met deze 12/70's?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Dynamite Bekijk bericht
    Trouwens, dat niet helder licht denk ik ook voor een deel aan de amp. Die blackstars klinken redelijk donker, tenminste dat ervaarde ik toen ik een keer een ht20 aan de tand voelde.
    Blackstar is inderdaad redelijk donker gevoiced. Ik heb thuis mijn blackstar HT5 over een 2x12 G12M25 cabinetje en dat klinkt prima vind ik zelf.

Verder ben ik wel benieuwd naar het verschil tussen de G12-65 en de G12M65.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

ofja.. helder, het geluid van de greenback's zoek ik meer, en die vindt ik toch wat opener/helderder dan de blackstar.
    ik ga eens internetten en kijken of die creamback ergens wordt aangeboden.
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ijselrobo 07 Bekijk bericht
    Voor mijn Blackstar HT-20 combo zoek ik een andere speaker.. het geluid wat uit de huidige speaker komt (celestion rocket 50) is me niet "helder" genoeg, zoals de 25w greenback's die in mijn 4x12 zitten.
    Op het web heb ik deze 4 speakers gevonden die me wel interessant lijken:
    Celestion G12M-65 Creamback
    Celestion G12H Anniversary
    Celestion G12M Greenback
    Celestion Classic Lead
    Iemand ervaring met de creamback? want dat lijkt me een goede keuze, vooral om dit gedeelte: (het dikgedrukte)
    Een openback combo met 20W en je zoekt een helder 'greenback' geluid?
    Komt m'n advies:

Celestion G12H30, met beamblocker.
    Jum per definitie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten