Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 39 van 64 EersteEerste ... 29373839404149 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 381 t/m 390 van 632
    Senior Member

Standaard

Helaas geen maten of tekeningen op papier, Fred. Je kunt aan de nek vrij goed zien hoe de maten van de jig ongeveer zijn. 't Is ook geen rocket science.
    Je bent echter altijd welkom in Oosterwolde om even te kijken![/QUOTE]

oke...eerdaags wil ik wel langs komen..enkele maten opnemen en met eigen ogen aanschouwen doet wonderen..oosterwolde ligt bijna om de hoek...,

fred
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Een "neck shaping jig" gemaakt. Deze is verstelbaar en kan worden gebruikt voor fender style headstocks en voor angled headstocks. Komt straks vast goed van pas bij m'n tele project.

geweldig stukje gereedschap, maar zou je het ook niet voor refrets van losse halzen kunnen gebruiken?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    geweldig stukje gereedschap, maar zou je het ook niet voor refrets van losse halzen kunnen gebruiken?
    Met wat kleine aanpassingen zou dat, denk ik, wel kunnen Hops. Zo'n soort holle "Stewmac" balk erop

Aan de andere kant heb je waarschijnlijk aan zo'n holle balk alleen al voldoende steun (?) en die dingen kosten ook maar zo'n $ 10
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Senior Member

Standaard

@ike57
    maar met die klemmen op de uiteinden blijft hij wel mooi liggen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    Ik heb ook interesse. Daniel heeft al wat metaal-projectjes voor mij gedaan en is altijd perfect :-) Dus misschien even 'vingers omhoog' wie er allemaal interesse hebben? Doe mij er maar 1 of 2. Of wellicht kun je guitarsupplies toeleveren Daniel :-)
    Ik lees dit nu pas, maar ben wel geïnteresseerd.

Senior Member

Standaard

Mijn technologisch hoogstaande fretbender. Oud krukje, sleuf erin gezaagd met een redelijk dikke houtzaag, en een ringetje aan het einde. Fretje onder het ringetje proppen, en vervolgens met iets relatief zachts (ik gebruik een plastic hamer) over de fret strijken met flink wat druk. Werkt prima!

En nog even iets anders: is het niet een idee om in de openingspost een soort inhoudsopgave te maken van alle tools die we inmiddels hebben gepost? Het begint een behoorlijke lijst te worden en af en toe zijn dingen lastig te vinden. Een overzicht lijkt me geen overbodige luxe. Modjes?
    Te koop:
    Hughes & Kettner Duotone 100W buizentop
    Kool & Elfring 2 x 12" cabinet (Celestion Vintage 30)
    Blackstar DistX buizendistortion in goede staat, incl adapter

Senior Member

Standaard

hello mensen!

ik heb naar aanleiding van de vraag naar boormallen een paar testjes laten doen met de laserbank bij ons.
    helaas is het niet wat ik ervan verwachtte. het is niet zuiver genoeg om het als presizie mal te gebruiken.
    1ste probleem is al dat er geel gaten kleiner dan de dikte van het materiaal gesneden kunnen worden.
    dus voor de gaten van 3 mm moet er een dikte van 3 mm aangehouden worden. dit si niet erg zuiver ook omdat je scheef kan gaan boren, je mist dikte om hem recht te houden.
    2de probleem is dat de maten gewoon niet presies genoeg zijn, ik wil het niet op mijn geweten hebben dat er straks iemand zijn gitaar verknald omdat de mal niet zuiver is.
    oplossing is idd boren maar daar hebben we de spullen niet voor om dat te doen.
    we hebben wel een kolomboor maschine maar die is ook niet recht meer, oud beesjte.

ik moet iedereen helaas tereurstellen wat ik eg vevelend vind....mijn exuses.

Senior Member

Standaard

Jammer, maar niks aan te doen! Als het niet gaat, dan gaat het niet
    d'Alm Guitars op Facebook: d'Alm Guitars

Senior Member

Standaard fretboard radiusjig

Binnenkort ga ik weer beginnen met een tweetal gitaren, maar tot nu toe ben ik niet tevreden over mijn fretboardradius kunsten. Ik gebruik zo'n schuurblok tegen een geleiderwandje, maar toch komt het er nooit netjes uit.

Nu zit ik te denken om zo'n jig te maken:

Maar.... als je dit gebruikt en je maakt de rails parallel aan elkaar (wat de meest simpele oplossing is), dan krijg je naar mijn idee een fretboard die door het midden precies even dik is. Terwijl als je er vanaf de zijkant naar kijkt, de rand van het fretboard in dikte afloopt naar de body toe. Zoiets:

(mijn paint kunsten zijn ook al niet hoogwaardig)
    Dit vind ik dus niet mooi....
    Nu komt dan eindelijk de vraag:
    Als ik de geleiders van de jig nou gelijk maak met de richting van het fretboard, krijg ik dan een mooi fretboard die aan de randen overal even dik is? Dit dus:

Het gaat er dus niet om dat het fretboard door het midden even dik is, maar alleen het zijaanzicht.
    Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb verteld
    d'Alm Guitars op Facebook: d'Alm Guitars

Senior Member

Standaard

Overal waterpas leggen? zomaar een obervering.. Of zie ik dat verkeerd, dat het overal even dik is, wil je toch? laat de hals maar verlopen en dat je fretboard recht is..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten