Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 8 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 80

Standaard Ibanez GRG 270B

Gitaar: Ibanez GRG270B
    Prijs: +- 300
    Vorm: Ibanez RG series (stratocaster vorm)
    Muziekstijlen: Rock, clean rock
    Waarom deze gitaar?
    Deze Ibanez was mijn 2e elektrische gitaar, en geniet er nog van.
    Als je deze gitaar goed afsteld en een goede versterker hebt klinkt hij, naar mijn zeggen, hetzelfde als een Ibanez die het dubbele kost.
    Wat een reden moet zijn een duurdere Ibanez aan te schaffen, is dat de brug van deze Ibanez niet zo stabiel is als sommige gitaristen hem willen.
    Ook worden er meer duurzame houtsoorten gebruikt bij het fabriceren van Ibanez gitaren uit een hogere prijsklasse, is hij beter afgewerkt en is de kwaliteit van alle gebruikte materialen hoger.
    De pickups klinken feller, hebben meer volume en een langere sustain.
    De intonatie kan vervelend zijn bij de Ibanez GRG270B (en andere goedkopere Ibanez gitaren) en hij onstemd na gebruik van de tremelo snel.
    Ik heb er sinds een aantal maanden een DiMarzio Evolution DP159 bridge pickup op geinstalleert (dezelfde als op een Ibanez JEM777 gitaar) Deze geeft hem meer pit en een langere sustain.
    Ik heb een demo gepost op deze link:
    Clean:
    http://www.youtube.com/watch?v=EYbauFPbkao[/SIZE]
    Wasted Sunsets - Deep Purple Guitar Solo Cover
    Rock:
    http://www.youtube.com/watch?v=6SyBz...eature=related
    The Loner - Gary Moore guitar Cover

Overige demo's: htttp://www.youtube.com/firesmoother

Demo's zijn met originele pickups, gitaar wel geheel afgesteld

Dit lijken misschien veel redenen deze gitaar niet aan te schaffen, maar voor de prijsklasse van +-300 euro is het zeker geen slechte keus!
    Een prima 1e of 2e elektrische gitaar. Ikzelf ben met een elektrische gitaar van +-100 euro begonnen, deze is merkloos.
    Van zo'n gitaar naar een Ibanez als deze is zeker (grote) stap vooruit!

Laatst gewijzigd door Firesmoother; 5 augustus 2010 om 16:35

Thumbs up

dan post k em meteen hier ff

Gitaar: Ibanez Rg550 LTD 1997
    Prijs (evt. met link): 400 euro 2e hands, niet nieuw te krijgen
    Vorm: superstrat/ibanez
    Muziekstijlen: metal, shred
    Waarom deze gitaar? heeft een supergaaf geluid door de basswood body, goed bespeelbaar door de superdunne neck superwizard ftw
    Kun je het geluid beschrijven? Kick-Ass
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...

Te Koop : Fender Squier Rosewood Neck ,Epiphone Les Paul bolt-on neck PM

Standaard

Gitaar:
    Epiphone Worn '66 Wilshire

Productie:
    2010-heden

Land van oorsprong:
    Indonesië

Prijs:
    €299

Vorm:
    zie foto

Muziekstijlen:
    zo'n beetje alles wel

Waarom deze gitaar?
    als je een gitaar wil waar je beetje alles mee kan spelen. met echt goed klinkende Mini-Humbuckers

Kun je het geluid beschrijven?
    Clean is het wel echt een jaren 60 toon die je krijgt.

hij is niet echt goed gemaakt. qua alle hardware die erin zit.
    het is echt waardeloos qua:
    - Electronica
    - Jack Input (zat helemaal los)
    - Elementen Schakelaar (zat ook helemaal los)
    en nu weer gezeur met tone en volume knoppen.

Senior Member

Standaard

Ik weet nog dat ik eens een nieuw exemplaar wilde oppakken in de winkel om te proberen. Het was van nee, nee. Hij is defect en moet gerepareerd worden.
    Daar zat de jack input dus ook al los.
    Maar waarom koop je hem dan als er zoveel mis is met de Wilshire?
    'Ich habe es nicht gewüsst' gaat niet echt op, omdat deze problemen ook vrij vaak in reviews aan bod kwamen.
    Verder best een mooi ding hoor, maar jammer dat hij zo slecht is gemaakt.
    FLICKR
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door terrasbeest Bekijk bericht
    Opgelet voor gitaristen met ' lange vingers' : die stelen je licks

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door r3active Bekijk bericht
    Gitaar:
    Epiphone Worn '66 Wilshire

Prijs:
    Advies €299

Waarom deze gitaar?
    als je een gitaar wil waar je beetje alles mee kan spelen. met echt goed klinkende Mini-Humbuckers

Mijn zoontje's eerst gitaar was de voorloper van de Worn wilshire (hij was er alleen in rood/wit, adviesprijs toen 329). Kwaliteit goed, absoluut geen mankementen. Licht in gewicht (+ punt voor een 8-jarig joch) en kennelijk kwalitief een beter instrument dan de huidige Wilshire's. Een nadeel(tje) misschien de ietwat zwabberhals, maar daar heeft een 8-jarig joch geen last van.
    For sale. Roger strat by Duesenberg (voorheen Diego). Nog als nieuw, halve prijs. PM voor info en pics.

Standaard

tja ik heb hem gekocht als eerste gitaar had geen idee wat ik moest kopen en toen heb ik deze geprobeerd en klonk goed en ik vond hem mooi vandaar.
    maarja weetje misschien heb ik wel een on-off die gewoon niet goed is als niemand anders er geen problemen mee heeft.

Junior Member

Gitaar: BC Rich Warlock
    Prijs : 275 Euro
    Vorm: check het plaatje...
    Muziekstijlen: Metal
    Waarom deze gitaar? Vind het ontwerp mooi.
    Kun je het geluid beschrijven? Heb maar één gitaar en dit is m'n eerste dus niet echt goed vergelijkingsmateriaal. Maar ben er wel tevreden over.

Standaard Fame (by Hondo) H935 (uit 1981)

Gitaar: Fame (by Hondo) H935
    Prijs (evt. met link): tweedehands 260,- euro
    Vorm: Es 335 model
    Muziekstijlen: Jazz, Blues, Indie, Rock en kan er nog veel meer mee!
    Waarom deze gitaar?
    Ik was opzoek naar een Es 335 kopie, aangezien ik dat altijd al mooie en veelzijdige gitaren vond. Ik heb echter geen geld voor een echte gibson, dus hapte ik snel toe, toen deze op internet verscheen. Hij heeft grover tuners en schijnt Di Marzio pick-ups te hebben, dus dan kan het al bijna geen troep zijn, toch?
    Kun je het geluid beschrijven?
    Het geluid klinkt zoals een Es 335 hoort te klinken: warm en helder. Hij klinkt met overdrive erop nog steeds helder en de dynamiek blijft ook dan aanwezig. Verder is hij super veelzijdig en hij speelt zeer fijn. Ik weet dat hondo echt k*t gitaren heeft gemaakt, maar ik vind deze gitaar voor deze prijs echt een aanrader!

Senior Member

Standaard

Gitaar: Vintage AV3P

Prijs: Gekocht voor €399 in de aanbieding, maar wordt tegenwoordig niet meer geleverd.

Vorm: Semi-hollow, de body is qua grootte tussen een ES-335 en Les Paul. Uitgerust met 3 Wilkinson Stacked P90's.

Muziekstijlen: Door zijn aparte vormgeving en veelzijdige hardware, is bijna alles mogelijk. Al moet je wel rekening houden met feedback.

Waarom deze gitaar? Ik ben iemand die graag iets anders heeft dan anderen. En omdat ik nog zoekende was (ben) naar een eigen stijl, was (is) veelzijdigheid van de gitaar ook een belangrijke plus.

Kun je het geluid beschrijven? De combinatie van de wat kleinere semi-hollowbody, met 3 P90's die ook nog eens verstelbaar gesplit kunnen worden, maakt dat er een groot palet aan tones uitgehaald kan worden. De gitaar heeft hierdoor ook een heel eigen geluid, dus zomaar vergelijken met een Strat of Les Paul zou tekort doen.

Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Deze gitaar wordt niet meer gemaakt, voor zover ik heb begrepen. Mocht je er ooit eentje op Marktplaats tegenkomen, dan is die zeker niet van mij want ik zal hem nooit wegdoen. Omdat de vorm afwijkt van de gangbare maten, is het erg lastig om er een passende koffer bij te kopen. Om onverklaarbare reden heeft de fabrikant zelf ook nooit een koffer voor deze gitaar gemaakt. Ik heb de mijne nu in een koffer voor een akoestische gitaar, met hier en daar foam opvulling.
    Onder de foto's heb ik een youtube filmpje gelinkt van Gordon Giltrap met zijn AV3P, hier is de veelzijdigheid van de gitaar aardig hoorbaar.

Laatst gewijzigd door vpilot; 20 mei 2012 om 13:45
    Gitaren: Epiphone Wilshire RI, Vintage AV3P
    Versterker: Egnater Tweaker 15H, Ibanez TSA112C
    Effects: EHX MM Hazerai
    Ben op zoek naar effectpedalen: Reverb

Standaard

Gitaar: Fender Squier Tele 50s classic vibe

Prijs (evt. met link): 439 euro (RRP/aanbevolen verkoopsprijs)

Vorm: telecaster

Muziekstijlen: wat betreft muziekstijlen hoort de Fender Squier Tele 50s classic vibe in veel rijtjes thuis. Natuurlijk kunnen bepaalde muziekgenres ontegensprekelijk verbonden worden met deze gitaar. Denk maar aan blues, jazz, soul en rock. Dit is zo het type van gitaar waar je Guitar Slim mee zag rondrennen in de jaren 50.

Waarom deze gitaar? Goeie vraag. Vooreerst is er de prijs-kwaliteitverhouding, die valt reuzegoed mee. Voor die 439 euro krijg je heel veel terug. Je koopt voor die prijs een gitaar die je niet teleurstelt. De afwerking mag er zijn, de klank zit goed en voor solo's is hij met zijn alnico III single-coil pickup ook heel goed geschikt.

Kun je het geluid beschrijven? Een verfijnde, mooie klank. Zélfs met distortion.

Dit is het soort van gitaar dat door veel gitaristen wordt geapprecieerd. Een all-round gitaartje met een mooie vintage klank, dat je met de juist settings terug naar de jaren 50 katapulteert. Neemt niet weg dat je er evengoed hedendaagse songs mee kunt jammen. Misschien ben je net als ik een gitarist die nog niet zo lang speelt, maar wel lang genoeg om het kwaliteitsniveau van je gear wat op te krikken. Dan is deze gitaar zeker overweegbaar. In de groothandel vind je hem soms met een nog gunstiger prijskaartje, met veel geluk krijg je er zelfs nog een Fender reistas bij!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten