Firmware 6 is echt zo kicken lekker spelen.
P.S. Voor degenen in regio Den Haag, op 25 mei speel ik met een van mijn bandjes weer eens in de Paap.
Dus als je de Axe-Fx II, een leuke band en een beroerde gitarist wilt horen...
Alexander van Engelen
Omdat ie zo verschrikkelijk goed klinkt:
Alexander van Engelen
Ik heb een vraag dus ik wil even een balletje opgooien. Ik ben helemaal gek van Dual Amp setups en ik gebruik op dit moment een ENGL SE samen met een Egnater Tweaker. Beide gaan naar hun eigen speaker maar dankzij de Switchblade kan ik alles routen zoals ik wil (beide amps tegelijk, geschakeld, over dezelfde speaker, etc.). Op dit moment gebruik ik een derde speaker voor het wet signaal dus heb ik een W/D/D keten. Maar ik ben nog steeds erg geïnteresseerd in het draaien van time-based effecten ná de speakers, dus via PA.
Ik ben niet helemaal tevreden met mijn Lexicon MPX G2. De flexibiliteit en routing opties zijn fenomenaal, maar de modulatie klinkt zeer matig, de wah klinkt plat en saai en de delay schakelt niet zoals ik wil en overige effecten gebruik ik spaarzaam. Dus: ik wil een Axe FX.
Mijn idee zou zijn om de Axe te gebruiken als vervanging van zowel de Lexicon als de Egnater. Hij zou dan een clean amp simuleren die parallel staat aan de ENGL SE, waardoor ik m'n pedalen voor de SE kan gebruiken en de Axe voor effecten in de clean amp sim. Het deel achter de FX loop zou time-based effecten toevoegen en doorsturen naar PA-monitors (aan het microfoon-signaal van m'n speakers opnemen; in sommige situaties zou een cab sim beter werken dan het echte opgenomen signaal). Ik zou de Axe dus als twee losse processors gebruiken; net zoals ik nu met de Lexicon doe.
Het idee is nog in een pril stadium, maar als het doorzet ga ik absoluut voor tweedehands. Zou een Standard volstaan of is een Ultra voor dit werk beter? Wat vinden jullie van dit idee?
Hey Raoul..
Een standaard heeft dezelfde kwaliteit effecten als de Ultra. Alleen minder geheugen en ik geloof ook minder CPU kracht. hierdoor kun je minder effecten simultaan draaien (NB alle effecten die in je routing staan gebruiken CPU cycles, ook als ze gebypassed zijn). Ik vermoed dat jij met een Ultra beter uit de voeten, omdat je waarschijnlijk wel uitgebreide routings zult gebruiken?). Als je een voorbeeld geeft van de routing die je wilt gebruiken, gooi ik 'm even in mijn Axe en check CPU gebruik.. (vanavond, zit nu op het werk)
edit: ik snap het niet helemaal. Waarom een cleane amp sim? Wil je de Axe gebruiken voor pré én postgain effecten..of alleen post-gain? Mono, Stereo? Kun je een diagrammetje maken? Waar zit de Switchblade in de setup? Pfft.. een Axe én een Switchblade wat een routingmogelijkheden!!!
edit2: als je wilt kunnen we een keer afspreken om te kijken of het wel mogelijk is wat je wil...over setups nadenken is leuk, setups uitproberen is leuker![]()
Laatst gewijzigd door hole; 21 mei 2012 om 10:18
Ik zal hier op terug komen.
Ik gebruik nu de Egnater voor clean en de ENGL voor dirt. De Switchblade wordt gebruikt om daartussen te schakelen en te crossfaden (dat laatste is heel tof). Maar de Egnater zou misschien vervangen kunnen worden door een Axe. Ik zou de Axe dan als twee losse units gebruiken: de eerste als amp sim met wat bijbehorende effecten (phaser, compressor, etc.). De tweede als post-speaker time-based processor; dus delay, reverb en shimmer.edit: ik snap het niet helemaal. Waarom een cleane amp sim? Wil je de Axe gebruiken voor pré én postgain effecten..of alleen post-gain? Mono, Stereo? Kun je een diagrammetje maken? Waar zit de Switchblade in de setup? Pfft.. een Axe én een Switchblade wat een routingmogelijkheden!!!
Misschien is het beter om te zeggen dat de Lexi me niet bevalt en ik een andere time-based fx processor moet aanschaffen, en de Egnater houden. Ik weet niet goed of ik de Egnater ook wel eens helemaal los ga gebruiken en als ik post-speaker fx heb in plaats van een gewone W/D/W heb ik slechts twee poweramps nodig (ENGL 930/60 is stereo).
Ik kwam zojuist nog langs Tilburg dus dat moet zeker lukken. Lijkt me een erg goed plan!edit2: als je wilt kunnen we een keer afspreken om te kijken of het wel mogelijk is wat je wil...over setups nadenken is leuk, setups uitproberen is leuker![]()
In general, check de rig van Eric Johnson. Dat is wat ik voor ogen heb:
![]()
Aah ok,
Dus je wilt :
- Voor de cleane sound gewoon Input -> fxs/amp/cab/fxs -> output (PA)
- voor je dirty sound : Input2 <waar vandaan?> -> fxs -> Output2 -> <waarnaartoe???>
Dat is qua routing te doen, maar dan ga je vrijwel zeker een Ultra nodig hebben.
Staat trouwens een Ultra voor wènâgh te koop op Gitaarmarkt http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?...ails&id=158238
Laatst gewijzigd door hole; 21 mei 2012 om 12:52
Lijkt erop maar nog niet helemaal (ik weet niet of mijn idee beter is):
Input -> fxs/amp A -> poweramp+speaker+mic LEFT -> fxs B -> PA
Input -> pedals + amp -> poweramp+speaker+mic RIGHT -> fcs B
De eerste rij heeft alleen de Axe maar die gaat ook gewoon naar een speaker. Het tweede deel van de Axe (fxs B) neemt dat signaal op en voegt delay/verb toe en maakt dus het Wet signaal.
Amp 1 krijgt een dry speaker
Amp 2 krijgt een dry speaker
Fxs B krijgt een wet speaker (PA/FRFR in dit geval)
Favorieten/bladwijzers