De bovenste👍 heb ik ook in de Rickenbender zitten, is mij prima bevallen. Ga ik zeker voor een volgend projekt weer gebruiken.
Thanks mannen!
De bestelling is ondertussen de deur uit.
Keep going Ike!![]()
Kun je wel een mooie knipoog smiley plaatsen maar het wordt tijd dat jij eens kijkt welke hardware in die van jou moet
Ondertussen denk ik dat ik ze maar "Emmenthalo-caster" ga noemen. Een hoop gaten:
Morgen nog even wat restanten wegsteken met de beitel en dan kan de frees erin.
De reparaties zijn op zich goed gelukt, maar niet onzichtbaar. Ik heb daarom besloten om de zijkanten dekkend te lakken (met dank aan Aaronstonebeat voor de tip!). Zwart lijkt me wel een mooi contrast geven met de rode padouk. En dan een witte binding (?)
Je ziet aan de zijkanten nog een paar kleine beschadigingen. Die heb ik bewust zo gelaten omdat ik zo alleen de zijkant hoefde te repareren. De resterende beschadigingen verdwijnen bij het frezen van het bindingskanaal.
En een paar gevlakte nekken:
![]()
Ook zeer geschikt als schaal voor pinda's en zoutjes
![]()
Ik zou voor een eierschaal wit gaan, zelfs wat geliger ge-aged of zo. Wit is te hard. Dat was mijn mening toen Valoosj zijn lespaul af was: zwarte rug en zijkanten en een rode esdoorn top...
En toch: goeie oplossing, ga ik onthouden !
s.
Waarschijnlijk heb je gelijk Stijn. Gewoon wit is ook wel erg wit. Ik ben er ook nog niet echt uit (hoeft ook nog niet). Probeer het in ieder geval te matchen met de slagplaat anders wordt het ook zo'n bonte boel.
Ik heb nog een vraagje over de pup cavities. Uiteraard moeten ze een minimale diepte hebben zodat de pups passen maar hebben ze ook een maximale diepte? Ik dacht van niet, maar even voor de zekerheid![]()
voor de bridge: the bottom is the limit
voor de neck pu: hangt ervan af. als je de pu verstelbaar in de slagplaat monteert, maakt het niet uit. Als je de pu in het hout schroeft, is de juiste diepte wel belangrijk. tweede vind ik mooier, nadeel: hoogte pu enkel regelbaar als je de slagplaat eraf haalt.
Thanks Barno! Ik ben van plan om de nekpup aan de slagplaat te hangen, dus ik ga mooi frezen en hoef niet te wachten tot de pups binnen zijn.
Favorieten/bladwijzers