Altijd als ik wat nieuws koop krijg ik de opmerking (van mijn opa en oma of ouders): Ja jongen, ik heb liever dat je het geld daar aan uiteeft dan dat je je elk weekend helemaal klemt zuipt. En ja veel jongens in mijn omgeving hebben op die manier hun geld uitgegeven terwijl ik daar mijn gear voor heb staan.
Het is eigenlijk het zelfde als dat de een een dure mercedes van pak en beet € 40.000 koopt die na 5 jaar nog minder als de helft waard is. Terwijl wij als muzikanten en of verzamelaars (hoe je je ook wilt noemen) dat geld aan gear uitgeven.
Dit blijft eigenlijk ook nog zowat waardevast, zeker als je het meerendeel 2ehands hebt gekocht (wat het gros hier ook heeft). En als je het op die manier bekijkt kun je het ook zien als een investering voor later. Of je het geld nu op de bank hebt staan of je het in gear hebt. Van gear heb je tenminste nog plezier, terwijl geld over het algemeen alleen maar stress oplevert
ik moet zeggen dat ik wel altijd het gevoel heb (bij gitaren niet bij versterkers of pedalen) dat als er wat nieuws komt dat er iets ouds weg moet. Ik speel eigenlijk alleen nog maar op die strat die ik laatst gekocht heb, en dit geeft mij het gevoel dat ik mijn les paul maar weg moet doen. Het brengt een beetje onrust. Ik hoop over een tijdje dat het wat meer gelijk getrokken word.......
oowja: teveel gear bestaat toch niet? en het feit dat binnen anderhalve dag al meer dan 5 pagina's aan reacties gegeven zijn wil toch zeggen dat iedereen eigenlijk vind dat hij of zij teveel gear heeft. de een komt er eerlijk voor uit terwijl de ander nog in de ontkennings fase is :P

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers