Nee , teveel gear bestaat niet. gewoon genoeg bestaat ook niet trouwens.
Nee , teveel gear bestaat niet. gewoon genoeg bestaat ook niet trouwens.
In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....
Ik denk dat het per persoon verschillend is. Zelf heb ik redelijk wat gear thuis staan, ik denk voor mijn leeftijd gemiddeld/veel.
Maar, ik heb wel alles (afgezien van een beginners strat) zelf aangeschaft, en er hard voor gewerkt. Het is gewoon een hobby en dat mag wat kosten imo.
Wel heb ik duidelijk een main guitar, daar speel ik denk ik wel 9/10 keer op. De rest is gewoon leuk en voor andere sounds/ stemmingen etc.
Als je het mooi vind en er door gestimuleerd word, waarom dan niet?
Als je het eigenlijk te veel vind, dan doe je toch wat weg?
"Till I Cadillac"
Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons
Ik heb er nu weer vijf en dan zijn er eigenlijk altijd al wel één of twee de pineut dat er weinig op gespeeld wordt. Eén thuis, twee in de oefenruimte en voor optredens is eigenlijk wel genoeg. Maar ja, de een is hol, de ander heeft een trem, de ander ziet er weer zo kek uit, er zijn altijd genoeg redenen te verzinnen om een gitaar erbij te nemen of niet weg te doen.
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Heb er op het moment 9 stuks (dacht 10) maar die 10de staat op mijn verlanglijstje, een LP.
Ik heb er wel een doel mee, iedere gitaar heeft zijn eigen klank en karakter, en wil deze eigenschappen gaan gebruiken voor eigen opnames.
Waarom de noodzaak van eigen klank/karakter?
Shadows spelen met een klassieke gitaar met nylon snaren komt een beetje vreemd over m.i.
En zo heeft, voor mij, iedere muziekstijl zijn eigen sound betreffende gitaren of combinaties hiervan.
Zoals eerder aangegeven door iemand, het is hobby en hobby's mogen geld kosten.
Men kan het ook naar de kroeg brengen, maar dat vind ik nu weer geldverspilling.
Dus gewoon doen waar men zich prettig bij voelt en bij mij is dat gitaren (verzamelen).
Met vriendelijke groet,
Riny S.
Heb er 4 en wil er realistisch nog 2. Idealistisch zouden er nog een dozijn bij kunnen. Je collectie is een momentopname. Over 5 jaar denk ik er misschien weer heel anders over.
Altijd als ik wat nieuws koop krijg ik de opmerking (van mijn opa en oma of ouders): Ja jongen, ik heb liever dat je het geld daar aan uiteeft dan dat je je elk weekend helemaal klemt zuipt. En ja veel jongens in mijn omgeving hebben op die manier hun geld uitgegeven terwijl ik daar mijn gear voor heb staan.
Het is eigenlijk het zelfde als dat de een een dure mercedes van pak en beet € 40.000 koopt die na 5 jaar nog minder als de helft waard is. Terwijl wij als muzikanten en of verzamelaars (hoe je je ook wilt noemen) dat geld aan gear uitgeven.
Dit blijft eigenlijk ook nog zowat waardevast, zeker als je het meerendeel 2ehands hebt gekocht (wat het gros hier ook heeft). En als je het op die manier bekijkt kun je het ook zien als een investering voor later. Of je het geld nu op de bank hebt staan of je het in gear hebt. Van gear heb je tenminste nog plezier, terwijl geld over het algemeen alleen maar stress oplevert
ik moet zeggen dat ik wel altijd het gevoel heb (bij gitaren niet bij versterkers of pedalen) dat als er wat nieuws komt dat er iets ouds weg moet. Ik speel eigenlijk alleen nog maar op die strat die ik laatst gekocht heb, en dit geeft mij het gevoel dat ik mijn les paul maar weg moet doen. Het brengt een beetje onrust. Ik hoop over een tijdje dat het wat meer gelijk getrokken word.......
oowja: teveel gear bestaat toch niet? en het feit dat binnen anderhalve dag al meer dan 5 pagina's aan reacties gegeven zijn wil toch zeggen dat iedereen eigenlijk vind dat hij of zij teveel gear heeft. de een komt er eerlijk voor uit terwijl de ander nog in de ontkennings fase is :P
Laatst gewijzigd door B-stone; 17 mei 2012 om 15:59
Favorieten/bladwijzers