Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 17 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 170

Discussie: Te veel gear?

Standaard

Ik vind het wel zonde dat sommige mensen inderdaad meer verzamelaar van gear zijn dan daadwerkelijk muzikanten... maar goed ieder zijn ding. Ik kan het altijd slecht geloven als je zeer middelmatige gitaristen met een berg aan dure gear ziet. Ik denk besteed eens wat minder tijd aan de spullen en wat meer aan je techniek. Nogmaals niet om iemand te beledigen, maar just my 2 cents.

Ik kan mij trouwens nog een typisch voorval herinneren bij Dijkman. Ik was daar een POD 2.0 aan het testen en toen was er een man die kwam kijken voor een dure Gibson semi-akoestisch. Veel blabla en aangeven aan de verkoper dat hij die versie en die kleuren al had. Vervolgens begon hij te spelen... hahaha dramatisch. De verkoper wist niet hoe snel hij de gitaar moest overnemen om te laten horen dat die wel goed kon klinken, was wel redelijk genant.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Is het erg dat je teveel gitaren hebt terwijl je niet eens zo'n bijzondere gitarist bent? (Maar wel werk hebt waar de regering komend jaar onevenredig van gaat grabbelen aangezien er bij de rest niets te halen valt?)
    Of ben je dan een materialist? Auto's, dure kleding, villa's... het interesseert mij verder geen drol, maar ik heb wel teveel gitaren.... vind ik... Of ben ik nou een calvinist...
    Misschien ben je diep van binnen een bescheiden mens dat zich realiseert dat gematigdheid een mooie eigenschap is waar de wereld op vele vlakken bij gebaat is. Teveel gear heb je naar mijn idee als je het rationeel en moreel niet meer kan verantwoorden richting jezelf.

Senior Member

Standaard

Door veel gear te hebben ga je echt niet beter spelen hoor

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SloeGin Bekijk bericht
    Door veel gear te hebben ga je echt niet beter spelen hoor
    Werkt wel motiverend.

Standaard

Herkenbaar ja, maar goed, als je de centjes ervoor (over) hebt, wat let je.
    Mijn band op Myspace

If this is your reality, what must your nightmares look like

Senior Member

Standaard

Ik heb naar mijn mening ook erg veel en duur spul voor een doorsnee student. Maar ik heb dan zoiets van nu heb ik het geld ervoor, later misschien niet.....

Senior Member

Standaard

Ach die discussie over teveel gear hebben en een middelmatige muzikant zijn is hier al vaker voorbij gekomen.
    Het gevolg hiervan was de 1 meent dat ook een slechte muzikant moet kunnen genieten van een dure Gibson(of 10 daarvan) en dat anderen(volgens hun eigen zeggen "betere muzikanten") daar dan toch steeds op bleven afgeven.
    Daarnaast blijft het natuurlijk een gebruiksvoorwerp. Echter dat zijn postzegels ook en mijn vader hoeft echt geen 2000 brieven te versturen op korte termijn.
    Iedereen het zijne en gun elkaar ook eens wat. Een goede muzikant met slechte en te weinig gear is ook geen pretje.
    Laatst gewijzigd door marco v; 17 mei 2012 om 10:15
    Can't have to many Tele's

Senior Member

Standaard

Waarom zou je alleen als de "greatest guitarplayer of the world" bent veel spullen in huis mogen hebben?
    Ik vind het een rare misplaatste vorm van snobisme als er gesteld wordt dat middelmatige gitaristen niets te zoeken hebben bij gitaren van zeg maar 2000,- en meer.
    Als men het geld er voor over heeft: wat let je?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Venlonaer Bekijk bericht
    Ik heb naar mijn mening ook erg veel en duur spul voor een doorsnee student. Maar ik heb dan zoiets van nu heb ik het geld ervoor, later misschien niet.....
    Doorgaans werkt dit andersom toch? Afijn geniet er dan maar van voor zolang als het kan

Senior Member

Standaard

Ik heb ook een huis vol gitaren en spullen. Verzamelen is een ziekte en internet/MP/Ebay is een dopedealer die altijd voor je klaar staat. "Gelukkig" heb ik een zeer bescheiden inkomen maar zelfs dan kan ik af en toe een leuke vintage gitaar kopen die na een goede beurt vaak zeer goed speelt en klinkt. Verkopen is wel veel moeilijker dan kopen zeker vanuit mijn afgelegen dorpje. Snaren zijn ook duur dus de meeste planken zit een laagje stof en roestige snaren op. Schande idd. Ze nemen ook veel ruimte in. Anderzijds vind ik het al leuk om naar te kijken en ze spelen en klinken allemaal anders. Het is ook geen standaard Fender/Gibson meuk dus je krijgt echt andere gitaargeluiden. Opknappen is ook leuk, alleen fretwerk kan ik nog niet, wil ik nog wel eens leren. Oh ja ik ben alleenstaand

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten