Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 17 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 170

Discussie: Te veel gear?

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Ik heb in verhouding tot mijn talent ook te veel gear noem mezelf daarom ook liever een geënthousiasmeerde gitaarverzamelaar.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Kut.. 70! Dat is bijna een derde van wat Orpheo heeft Zoveel heeft steve vai er niet eens.. (nee swaag ik wil ze ALLEMAAL zelf houden en er een keer per maand op spelen, per gitaar dan)
    Het valt wel mee hoor, wietse heeft gitaren van net geen brandhout tot lowbudget collector, niet boos worden wietse ik bedoel gewoon dat hij niet moet denken dat jij 70 2000+ euro gitaren hebt hangen.
    Wat een dom volk hier !!!!!!!!!!!!!!

Senior Member

Standaard

Ik heb er twee en wil er eigenlijk nog een derde bij ... Ik ben enorm kieskeurig als het op gitaren aan komt, dus zal nog even duren. Dat ik een prut-gitarist ben met dure spullen kan ik me niet zo druk om maken: ik speel voor mijn eigen plezier en zolang ik het geld kan missen maak ik me niet druk. Ik vind het wel snel 'zonde' dat ik spullen heb staan die niet gebruikt worden, dus ben snel geneigd iets te verkopen.

Senior Member

Standaard

Als het voor jou werkt, waarom niet? Verzamelen is ook een hobby en als je er geld voor (over) hebt...
    Ik heb 1 elektrische 7-string, wil die aanvullen met een 6-string, en een akoustische gitaar. Er staan nog wat gitaren in de verkoop die ik heb aangeschaft in de zoektocht naar die ene (die ik nu dus heb). Ik wil graag 1 gitaar die alles (voor mij) kan, maar als je graag verschillende sounds, looks, etc. wilt hebben kun je er best meer gebruiken.

Senior Member

Standaard

Ik heb er momenteel niet één en wil er wel één!

Senior Member

Standaard

Wat is teveel.
    Als jij ervan geniet, dan is het toch goed?
    Ik denk dat je er pas teveel hebt wanneer je geen idee hebt hoeveel je er nu eigenlijk in je huis hebt staan/hangen.
    (of wanneer, afhankelijk van het stadium van je relatie, je partner je het huis uit dreigt te gooien vanwege je hobby)
    Can't have to many Tele's

Standaard

wat maakt het jou uit?is dat niet relevant? ten tweede je vriend/vriendin. verder vind ik het een vraag van niets.

Ik zelf vind dat kane teveel muziek maakt,optreed,gedraaid wordt maar daar start ik toch ook geen topic over.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mesaman Bekijk bericht
    wat maakt het jou uit?is dat niet relevant? ten tweede je vriend/vriendin. verder vind ik het een vraag van niets.

Ik zelf vind dat kane teveel muziek maakt,optreed,gedraaid wordt maar daar start ik toch ook geen topic over.
    Ja maar dat je het niet doet zegt niet dat het niet mag. Mocht je ooit de drang voelen dan ga je rustig je gang.
    En begin dan gelijk een bieber afzeik topic

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mesaman Bekijk bericht
    verder vind ik het een vraag van niets.
    ... maar daar start ik toch ook geen topic over.
    Ik vind het anders een prima reden om een topic te openen. Dit is een vraag/kwestie die bijna èlke gitarist zich stiekem weleens afvraagt of hééft afgevraagd.

Als ik voor mezelf spreek: Ja, ik vind soms dat ik teveel gitaren heb. Ik haal er altijd wel weer een keertje een binnen, om de zoveel tijd. Ik heb 3 vaste gitaren, maar daarnaast haal ik dus nog weleens wat dingen binnen. Ik moet mezelf er soms alleen aan herinneren dat 3 gewoon genoeg is. Waarom? Omdat ik eigenlijk andere dingen belangrijker vind. Het verschil tussen gitaren is soms - in verhouding - zo klein, dat ik het interessanter en belangrijker vind om andere gear te kopen, zoals een nieuwe piano, een rhodes, verschillende mics en andere instrumenten. Dat is voor mij, persoonlijk, belangrijker.

... maar ook ik trap er dus vaak in met de gedachte dat die gitaar toch ècht anders is en me andere opties geeft en het valt bijna altijd wel tegen, qua opties. Een gitaar door een versterker klinkt als een gitaar, maar een stereo ribbon mic klinkt niet als een SM57. Dus, daarom: prioriteiten stellen.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

Senior Member

Standaard

Ik moet eerst heel veel gitaren en gear hebben om een goede keuze te kunnen maken.
    "In God we trust, all others pay cash."

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten