Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 364 van 441 EersteEerste ... 264314354362363364365366374414 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.631 t/m 3.640 van 4401

Discussie: Post je stack

Standaard

Ik zet mijn cabinets alleen in de oefenruimte achterstevoren. Dit doe ik dan weer ivm onze toetsenist die recht voor mijn cabs zit op twee meter afstand. Er zijn meer bands die dit doen, of er een scherm voor zetten.

Volgens mij om de eerste rij niet de volle laag te geven. Wij spelen vaak gewoon minder hard en dat werkt ook.

Senior Member

Standaard

Waarom zou je geen Powerbrake gebruiken dan? Al dat gesleep met schermen en dergelijke...
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    Waarom zou je geen Powerbrake gebruiken dan? Al dat gesleep met schermen en dergelijke...
    Ik vraag mij af of die er toen al waren..

Eddy werkte ook met een scherm.

Senior Member

Standaard

Toen niet, maar het gaat over nu toch?
    Het argument dat je top dan niet helemaal te gek meer klinkt en er wat hoog ofzo wordt afgesnoept kan samen met eventuele tonesuck door inferieure pedalen direct de vuilnisbak in.
    Wanneer je box de andere kant op staat en dan ongemiced, klinkt ie kut....er zit niet voor niets een voorkant aan zo'n ding.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

Senior Member

Standaard

Ik vind dat een deel van je sound ook gemaakt word door de speakers die aan het werk moeten.
    Met een powerbrake heb je dat niet, klaar. Met zon scherm kun je ze lekker op hun donder geven.

Laatst ook een optreden gespeeld met de kast andersom, en jezelf op de monitor aan.
    Werkte wel goed, want in die zaal kon je helemaal niks qua volume, bekkens waren ook zowat niet versterkt.
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Standaard

Heads: Marshall JCM900 SL-X (dry), Marshall JVM410H (wet)
    Cabs: Marshall 1983B JCM800 BASS (dry), Marshall 1960 AHW (wet)
    Les Paul = More Music

Senior Member

Standaard

cabs omdraaien heeft wel goede redenen hoor. Ik heb het de gitarist van Les Truttes (belgische coverband) ook zien doen. Maar die heeft het spulleke a-sociaal hard staan backstage. Dus dan doet hij het voor vermeende sound kwaliteiten van hard werkende buizen, harder werkende speakers.

En zo zijn er nog wel meer die dat doen. Maar of een gitarist van een schoolbandje er voordeel mee heeft ..... ? En zo zijn er ook gitaristen die backstage hun droomamp hebben staan brullen en on-stage hun endorsement in de etalage zetten

Standaard

Les Truttes, is dat niet die band die een hele show speelt van alleen fragmenten uit covers? In buitenissige disco-uitdossing? Zo ja, dan heb ik ze wel eens live gezien; behoorlijk goed, maar na een tijdje begon ik toch naar eens een volledig nummer te verlangen.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Les Truttes, is dat niet die band die een hele show speelt van alleen fragmenten uit covers? In buitenissige disco-uitdossing? Zo ja, dan heb ik ze wel eens live gezien; behoorlijk goed, maar na een tijdje begon ik toch naar eens een volledig nummer te verlangen.
    check!

+ 10 tekens

Master of Disaster

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B-stone Bekijk bericht
    Lol!! 3 meter lange speaker kabel, meer heb ik niet nodig .

Bestaan die uberhaupt wel? zelfs voor een stack met de input van het cab onderaan heb je geen 3 meter nodig.
    Euh waarom zouden die niet bestaan? Er zijn redenen genoeg om een lange speakerkabel nodig te hebben. Ik gebruik met mijn rack-setup oko vaak speakerkabels van 4m, omdat ik het rack ergens naast het podium zet en dan enkel de cabs (stereo setup) op het podium.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten