Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 33 van 197 EersteEerste ... 2331323334354383133 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 321 t/m 330 van 1963
    Senior Member

Standaard

Schitterende gitaar Oigun. Die ouwe bakken hebben hét gewoon!

Pas op dat je de mojo niet wegpoetst
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Standaard

Een kwart viooltje voor mijn oudste dochter die wil beginnen met les volgen. En een in-between-size-strijkstok samengesteld uit drie verschillende oude strijkstokken.

Draaiknop om boog op te spannen en bijhorend vijsje binnenin van nummer 1. Haren van nummer 2 en 3. En hout van gebroken, en nu kleiner weer aaneen gelijmde nummer 3.

Hierboven de major-mistakes: getordeerde boog door een licht gekanteld lijmvlak. En volgende keer minder secondelijm aan de knoop van de haren bovenaan. (De voorbereiding op dit verharen was dan ook vrij minimaal: Uitleg van een broer op een tuinfeestje, onvolledig filmpje van Japanse bouwer, en youtube-filmpje van iemand die de stappen wel duidelijk maakte, maar zelf toch ook veel fouten maakte.) (Maar hij strijkt wel.)

Oude grote toets onderaan gat opgevuld, op maat gemaakt, gelijmd, nieuw brugje gemaakt, en kam ingezaagd tot actie goed was. Misschien weet iemand van jullie hoe belangrijk het is om het stukje kam boven de snaren weg te snijden?

Zoals je kan zien zijn ook de snaren gerecupereerd, maar daar moet ik echt eens andere op leggen.

K

Senior Member

Standaard

Heb sinds de verhuizing in mei 2011 geen werkbank meer.... maar..... vandaag wordt heel de tuin bestraat en is het eindelijk tijd om een straks een klusonderkomen te gaan bouwen, met werkbank.... dus de projecten gaan weer opgepakt worden.... hopelijk binnenkort de eerste foto´s van een lege werkbank, en daarna een werkbank met de Jazzbronita en een buizenversterker erop.
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Menk Bekijk bericht
    Misschien weet iemand van jullie hoe belangrijk het is om het stukje kam boven de snaren weg te snijden?

Zoals je kan zien zijn ook de snaren gerecupereerd, maar daar moet ik echt eens andere op leggen.

K
    ik weet niet of het heel belangrijk is, maar ik kan me inbeelden dat er zo wel meer wrijving op de snaren zit, meestal liggen de snaren er bijna op, gewoon een klein gleufje er in

hetzelfde bij de topkam trouwens
    no life without music

Ontoerekeningsvatbaar

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Menk Bekijk bericht
    Oude grote toets onderaan gat opgevuld, op maat gemaakt, gelijmd, nieuw brugje gemaakt, en kam ingezaagd tot actie goed was. Misschien weet iemand van jullie hoe belangrijk het is om het stukje kam boven de snaren weg te snijden?
    K
    In de vioolbouwwereld? Verschrikkelijk belangrijk! Maar als Stradivari het liet staan dan hoef je het niet weg te halen... ;-)
    "Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
    Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
    Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."

Franciscus van Assisi
    Het boek "Making Masonite Guitars"
    Blog --> "The Dutch Luthier"

www.javaca.eu

Senior Member

Standaard

Ik doe het je niet Na!
    GRIJP JE KANS : STRATOCASTER BODY ALDER, MAPLE/ROSEWOOD NECK, 2 WILKINSON HUMBUCKER ZEBRA, TUNERS, 3 SINGLE COIL PICKUPS( GEEN MERK) EN NOG WAT ONDERDELEN
    VOOR MAAR 100,00 Euro IK DOE HET WEG OMDAT HET MIJ ONTZETTEND IN DE WEG LIGT EN ER NIKS MEE DOET INTERESSE?? PM ME

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

"Portable Reed Organ" van eind jaren '40. Na een dikke 60 jaar was het rubber van de verrubberde canvas zuigbalgen toch verduurd, met lekken tot gevolg (je moest je in het zweet trappen om er een consistent geluid uit te krijgen), dus de balgen opnieuw berubberd, vouwen platgestreken en wat general TLC... En nu werkt ze weer
    Dit bericht ter lering en vermaak is tot u gebracht met 97% gerecycleerde elektronen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

Senior Member

Standaard

Hé, een muzikaal multiplex plankje?

Guess again!

Nog een paar weekjes geduld... (Angel-eyes18, blijven opletten!! )
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

Senior Member

Standaard

euh ...
    Geen flauw idee ...

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Senior Member

Standaard

Proefopstelling met voorgespannen wapening voor een betonnen topkam. Is nog in experimentfase.. Dit elementje is nog te groot, wil eerst zien hoe het zich allemaal gedraagt.. Totaal nutteloos en onnodig veel werk, maar helemaal in mijn straatje als betonlaborant. In deze hoedanigheid hoor ik de halve dag dat dingen niet kunnen. Eerst zien, dan geloven.. Ik heb nog wel wat truukjes.. Als het niet lukt ben ik de eerste die toegeeft dat het niet kan, tot die tijd gaan we het proberen werkend te maken..

Meer later!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten