Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2003
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.407

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    De true bypass-hype is vooral ontstaan op forums. Zolang je geen 30 pedalen op een rij zet, is true bypass geen noodzaak. Ik heb 6 pedalen, waarvan denk ik 1 true bypass, en ik merk geen tonesuck. Laat je dus vooral niet gek maken door allerlei hearsay-verhalen.
    Helemaal mee eens, met een handje vol pedalen loopt het zo'n vaart niet. Er staan altijd wel een aantal wah pedalen op marktplaats, vaak voor zeer schappelijke prijsjes. Ik zou het een en ander uitproberen in de muziekwinkel en dan kopen op marktplaats.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Sommige zeggen dan op hun beurt weer dat het bij veel pedalen juist beter is om niet true bypass te hebben. Omdat bij true bypass ook een eventuele buffer wordt gebypassed.
    Als je, ik noem maar wat, 10 pedalen hebt die alleen maar true bypass zouden zijn, dan juist zou je signaalverlies lijden. Zit er een goeie buffer tussen, of meerdere, heb je juist minder signaalverlies. Je bypassed ze niet naar mijn weten, ze krikken juist je signaal op in dat geval.

    Verder wat hier al gezegd is, dat hele true bypass verhaal was één grote internet hype. Ik dacht ook dat we daar inmiddels wel grotendeels overheen waren. Het grappige is/was ook, dat vooral de huis-tuin-en-keuken gitarist zich er enorm druk om maakte.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    De true bypass-hype is vooral ontstaan op forums. Zolang je geen 30 pedalen op een rij zet, is true bypass geen noodzaak. Ik heb 6 pedalen, waarvan denk ik 1 true bypass, en ik merk geen tonesuck. Laat je dus vooral niet gek maken door allerlei hearsay-verhalen.
    Waar, maar als één pedaal is wat eigenlijk wel een TB update kan gebruiken, dan is het wel een standaard wah pedaal (waar geen buffer in zit).

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.606

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Waar, maar als één pedaal is wat eigenlijk wel een TB update kan gebruiken, dan is het wel een standaard wah pedaal (waar geen buffer in zit).
    Ook waar. Ik wil de TS alleen maar waarschuwen dat ie niet blind achter de hype aanloopt. Een standaard wah is idd wel een tonesucker eersteklas.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top