Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 41 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 410

Standaard

En wat zijn de meningen over 6.0?
    Ik heb het idee dat de amp-sounds een stuk lekkerder klinken, chapeau!
    Ook de cleane sounds zijn wat levendiger naar mijn mening.
    Heb de Axe nu aan een Mesa 20/20 eindtrap met 2 Bogner 4 x 12 's. Erg fijn...
    Nu maar eens serieus aan het programmeren...

Senior Member

Standaard

Was al blij. Ben nu nog blijer.
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

Hoe gebruiksvriendelijk is de Axe FX II (met FW6.00) voor mensen die een hekel hebben of niet goed zijn met tweaken?
    Om het cru te stellen: heb je genoeg aan de 50 eerste presets zonder al te veel gepruts?

Senior Member

Standaard

mensen die niet van tweaken houden kopen sowieso geen Axe fx lijkt. Als je alleen maar wat met de presets wil spelen dan zou ik de Axe fx niet aan raden. Die presets klinken goed, maar het kost behoorlijk veel tijd om het apparaat te leren kennen en naar je eigen hand te zetten.

Super Moderator

Standaard

Veel tweaken geldt voor alle uitgebreide multi effecten. Veel werk, veel menu's en de pre sets zijn meestal weinig bruikbaar. Gemaakt door techneuten. Ik heb nog meer gehad aan de sounds gemaakt door gitaristen en die dat op internet zetten.
    Vriendelijke groet,

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Veel tweaken geldt voor alle uitgebreide multi effecten. Veel werk, veel menu's en de pre sets zijn meestal weinig bruikbaar. Gemaakt door techneuten. Ik heb nog meer gehad aan de sounds gemaakt door gitaristen en die dat op internet zetten.
    De 1e 50 factory presets op de Axe-Fx II, firmware 6, zijn rechttoe rechtaan
    'versterker+speaker' presets en zijn direct bruikbaar.

Ik kies voor 95% van mijn geluiden uit 5 presets met elk 2 "versterkers", 10 versterkertypes dus in totaal. In elk van die types heb ik alleen de volgende knoppen gebruikt: Gain, Bas, Mid, Treble, Presence, Master Volume en soms Depth. Net als op een echte versterker dus. That's it.
    Laatst gewijzigd door Yek1; 2 mei 2012 om 11:55
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

Deze clip heeft me enorm geholpen voor mijn Ultra strakker te doen klinken , nooit gedacht dat 't aan de noise gate zou liggen , clip is voor de axe 2 , maar usefull voor elke modeller ...

http://www.youtube.com/watch?v=CYTBP5qIrnQ

trouwens Alexander , nog steeds tevreden van je reactor 50/50 ? mss dat ik toch eens de GT800FX wil vervangen door de atomic ...

Raf

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raffie Bekijk bericht
    Deze clip heeft me enorm geholpen voor mijn Ultra strakker te doen klinken , nooit gedacht dat 't aan de noise gate zou liggen , clip is voor de axe 2 , maar usefull voor elke modeller ...

http://www.youtube.com/watch?v=CYTBP5qIrnQ

trouwens Alexander , nog steeds tevreden van je reactor 50/50 ? mss dat ik toch eens de GT800FX wil vervangen door de atomic ...

Raf
    Ik speel nu met de GM50 (kleine broertje van de GT1000) in mijn 1x12". Super handig, gemakkelijk in transport, klinkt uitstekend.

De Atomic 50/50 is een geweldige amp, maar gemakkelijk transport wordt steeds belangrijker voor mij. Speel in 3 bands, en ik word wat ouder. ;-)

Misschien dat ik mijn 50/50 zelfs ga verkopen....
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

En hier staan de 6.0-versies van mijn presets:

http://forum.fractalaudio.com/axe-fx...tml#post630589
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Ik speel nu met de GM50 (kleine broertje van de GT1000) in mijn 1x12". Super handig, gemakkelijk in transport, klinkt uitstekend.

De Atomic 50/50 is een geweldige amp, maar gemakkelijk transport wordt steeds belangrijker voor mij. Speel in 3 bands, en ik word wat ouder. ;-)

Misschien dat ik mijn 50/50 zelfs ga verkopen....
    Laat maar weten als 't zo is , al een idee van prijs ? btw klinkt de 50/50 toch nog altijd beter dan eender welke transistor ofzo ?

R

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten