Er zijn zo van die gigs waar dat nog best een idee is...
Als we inkorten is dat meestal omdat eerdere sets door de lol in het improviseren wat uitgelopen zijn... Kortste gig was tijdens de blueschallenge... 20 minuten, maar dat wisten we van te voren. Helaas weigerde mijn versterker tijdens het eerste nummer. Weet zo'n recensent te melden dat je wat moeite hebt om op gang te komen... wijsneusje! Dat mijn versterker geen gitaar liet horen, dat kon zijn muzikaal getrainde oor blijkbaar niet horenGewoon doorgespeeld en tijdens het spelen de versterker aan de praat gekregen. Dat het dan qua spel wat lastiger is is niet zo heel vreemd. Roadies en gitaartechs hebben we niet.
Eén van de idiotere was een gig in Limburg, precies op het begin van het carnavalsseizoen... Toen we daar aankwamen bleek men de afgesproken PA vergeten te zijn. Dat werd gelukkig snel geregeld. Inmiddels was wat er aan volk was klaar met indrinken en vertrok naar elders voor een carnavalszitting. Nu was dat gezien de officiële carnavalskleding niet echt een verrassing. Geleidelijk aan druppelden er een man of 10 binnen. Aangezien Michel en ik allebei draadloos speelden hebben we een goed deel van de set gezellig bij het publiek zitten spelen
En in Brabant eens meegemaakt dat er twee sets lang geen stemming in te krijgen was. De derde set vroeg Mariëlla of iedereen dichterbij wilde komen, wat tot een kleine verbouwing van de kroeg leidde. Vervolgens kwamen we niet weg zonder een aantal toegiften, waarvan één letterlijk unplugged behalve de elektrische gitaar, terwijl drums en percussie al af aan het breken waren![]()
Favorieten/bladwijzers