hoho nico, nu ga te snel hoor! ik heb bijvoorbeeld geleerd dat pin 2 en 7 de ingang zijn en 1 en 6 de uitgang zijn van het pre-amp buisje -)) en allerlei formules om allerlei dingen te berekenen.....-))
http://www.ampbooks.com/home/amplifi...ode-capacitor/
(moet ik zelf ook nog uitproberen)
Dat je oortjes de klank bepalen, eens, maar als je niet weet wat je aan het modden bent en ook de onderliggende gedachte niet begrijpt, dan ben je gewoon aan het gokken. Maakt mij verder niets uit hoor. 't je eigen versterker. Maar, je al niet de eerste zijn die uiteindelijk zijn versterker zodanig verkl...t heeft dat de teleurstelling des te groter is.
ik kan me voorstellen dat ik op termijn de mogelijkheid wil hebben om zowel met een SC als HMB te spelen, maar goed dat ga ik eerst ondervinden of dat kan met de stock versterker. Ik zit in een blues/bluesrock band en een classic rond band. In die laatste speel ik sowieso met mijn SG. Zoals ik al eerder zei vond ik hem er bassig en zwaar klinken in ieder geval met die humbuckers, vandaar de mogelijke mod om de coupling caps te verlagen en de beide ingangen los van elkaar te schakelen. Dat doe ik elke keer met een switch om te kijken hoe dit zich verhoudt tot het origineel. Ik vind ook dat hij te snel op maximaal zit, op standje 3 a 4 van de volume lijkt hij al helemaal open te staan, dat zou wat geleidelijker mogen, etc. etc.
... dan maak je de mod toch weer ongedaan? Als je maar dingen 1-voor-1 veranderd en terug luistert. Modden op turretboard is ook een stukje makkelijker dan op PCB.
Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, maar als er op internet staat dat je de cathode cap kunt verlagen om het modderige uit de preamp te halen hoef je van mij daar de theoretische kennis niet bij paraat te hebben.
Favorieten/bladwijzers