Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 40 van 47 EersteEerste ... 303839404142 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 391 t/m 400 van 464
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht

Lijkt het erop dat er misschien wat solderingen niet helemaal 'mooi' zijn op die 'ster'?
    Ik geloof dat ik bij eentje nog door het gaatje heen kan kijken.

Ik had laatst ook een soldering die er goed uitzag, maar als je het draadje bewoog, maakte die af en toe geen contact.

[2c]

BTW: nice playing, dude!
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

Senior Member

Standaard

het lijkt alsof input rechts boven open staat zijn al je inputs wel kortgesloten naar aarde ?

Senior Member

Standaard

Lars, ik had gisteravond even geluisterd op de laptop maar hoorde nix natuurlijk. Die kleine speakertjes beginnen pas bij 500Hz .

Nu op HiFi boxen gaat het beter en heb alle drie de mp3tjes gehoort. Bij de eerste hoor je een brom als je pin 2 kortsluit maar dat is een 100Hz brom dus heeft niets te maken met signaalbrom.

De andere twee hoor je idd een lichte 50Hz brom maar daar zou ik me niet druk om maken, menig fabrieksamp gezien die meer brom produceerd. Dit klinkt toch hartstikke leuk! Gewoon laten zo. Bouw hem eerst maar eens in en kijk dan hoe hij werkt.

Je gebruikt toch wel een geaard stopcontact he?
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jacky Bekijk bericht
    het lijkt alsof input rechts boven open staat zijn al je inputs wel kortgesloten naar aarde ?
    Dat zijn van die (goedkope?) niet-geïsoleerde jacks met extra schakelaar voor de tip. De behuizing is al geaard, dus daar heb je de eerste ground loop al te pakken!

Standaard

oke helder, het ging me er inderdaad om of die brom teveel/te weinig of voldoende is.
    Kunnen jullie me helpen met die input kant (ik ga in ieder geval van die dichte bestellen), maar ik heb het gewoon gesoldeerd zoals op de lay-out uit het begin (zie eerste pagina). Heb ik iets niet goed gedaan?

nb. ik zal in ieder geval zo even dat aardedraadje van de volumepotmeter naar input losmaken

Senior Member

Standaard

Ik kan me ook ergens herinneren dat Carbon Composite weerstanden meer ruisen des te hoger de waarde. Het zou kunnen lonen om de 1M weerstanden van een betere komaf te gebruiken?

Standaard

oke, welk type moet ik hebben? ik dacht dat dit al erg 'goeie' waren.

Senior Member

Standaard

oke, welk type moet ik hebben? ik dacht dat dit al erg 'goeie' waren.
    Ik had voor mijn 2203 een 10-tal 1 Watt CC's gekocht en ik heb er 2 kunnen gebruiken omdat de rest ver buiten de specs vielen. Draadgewonden is een beetje te groot, dus metaalfilm is het stilst en betrouwbaarste, gevolgd door metaaloxide en carbonfilm. Carbon composiet staat helemaal onderaan.

Des te hoger de waarde, des te hoger de "noise".

Standaard

oke, dank je! grappig ik ging altijd voor carbon als het om versterkers gaat. Maakt het verder nog uit op de turretboard zelf, maw nog zinvol om daar iets te wisselen?

Senior Member

Standaard

oke, dank je! grappig ik ging altijd voor carbon als het om versterkers gaat. Maakt het verder nog uit op de turretboard zelf, maw nog zinvol om daar iets te wisselen?
    http://www.geofex.com/article_folder...carboncomp.htm
    http://www.aikenamps.com/ResistorNoise.htm

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten