Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 36 van 47 EersteEerste ... 26343536373846 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 351 t/m 360 van 464
    Senior Member

Standaard

Je moet eerst zien uit te vogelen of het 50Hz of 100Hz is, dat is zeer bepalend voor het zoeken. Het verschil in die twee is trouwens goed te horen. Als je de tip van je kabel aanraakt hoor je een 50Hz brom. De 100Hz klinkt meer als een zoemtoon wat logisch is. Is het idd 100Hz kun je afschermen tot je een ons weegt, het gaat je niet helpen.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Je moet eerst zien uit te vogelen of het 50Hz of 100Hz is, dat is zeer bepalend voor het zoeken. Het verschil in die twee is trouwens goed te horen. als je de tip van je kabel aanraakt hoor je een 50Hz brom. De 100Hz klinkt meer als een zoemtoon wat logisch is.
    Ik heb dat met een tuner op m'n telefoon kunnen checken ...

Laatst gewijzigd door HaroldA; 17 april 2012 om 11:04

Standaard

ik vermoed 100Hz, het is een meer een lage zware zoem, ik geloof niet echt een brom, maar zeker weten doe ik het niet. Welke tuner op de telefoon zou dit zijn (ik heb wel een digitale gitaartuner, maar of er iets op mijn telefoon zit weet ik niet...). ik heb trouwens een opname gemaakt van de brom/zoem een paar posts geleden, wellicht kan iemand die even checken (op zijn tuner...)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    ik vermoed 100Hz, het is een meer een lage zware zoem, ik geloof niet echt een brom, maar zeker weten doe ik het niet. Welke tuner op de telefoon zou dit zijn (ik heb wel een digitale gitaartuner, maar of er iets op mijn telefoon zit weet ik niet...). ik heb trouwens een opname gemaakt van de brom/zoem een paar posts geleden, wellicht kan iemand die even checken (op zijn tuner...)
    Daar heb ik geen telefoon of scoop voor nodig hoor, dit is 50Hz. Idd afschermen of gloeidraad probleem.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

oke mooi! ik begreep dat de ingang en uitgang (1/6 en 2/7 van de pre-amp buisjes) beter niet kunnen kruisen of ver van elkaar verwijderd dienen te zijn, ze liggen vrij dicht bij elkaar, iets aan doen? Daarnaast begreep ik ook dat de heaterdraadjes op dezelfde pinnen gesoldeerd moeten worden bij het doorlussen. ik heb dit in ieder geval niet gedaan bij V2 (12AX) naar V1 (12AY), herstellen?
    Geldt dit ook voor de eindbuis naar de 12ax?

Senior Member

Standaard

oke mooi! ik begreep dat de ingang en uitgang (1/6 en 2/7 van de pre-amp buisjes) beter niet kunnen kruisen of ver van elkaar verwijderd dienen te zijn, ze liggen vrij dicht bij elkaar, iets aan doen? Daarnaast begreep ik ook dat de heaterdraadjes op dezelfde pinnen gesoldeerd moeten worden bij het doorlussen. ik heb dit in ieder geval niet gedaan bij V2 (12AX) naar V1 (12AY), herstellen?
    Geldt dit ook voor de eindbuis naar de 12ax?
    Heaterdraadjes idd hetzelfde aansluiten.

Het kan zijn dat één van je nieuwe buisjes niet goed is, komt wel vaker voor.

Hier vind je 100Hz en 50Hz .

Verder is het belangrijk de draad naar het eerste rooster dicht tegen het chassis en van andere bedrading weg te houden. Je kan met een stokje de draad verplaatsen en dan luisteren of het beter wordt.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

oke, net buisje vervangen, dat geeft geen verschil. Maakt het nog uit hoe de heater draadjes aangesloten zijn op de eindbuis naar 12AX7, maw welke pinnen eindbuis en pinnen pre-amp?

Senior Member

Standaard

oke, net buisje vervangen, dat geeft geen verschil. Maakt het nog uit hoe de heater draadjes aangesloten zijn op de eindbuis naar 12AX7, maw welke pinnen eindbuis en pinnen pre-amp?

Is niet zo spannend, een eventueel opgewekte brom in dat deel wordt nauwelijk verder versterkt. Een fout in de preamp komt een paar honderd keer sterker aan de uitgang dus die is veel belangrijker.

Als je het eerste buisje trekt is hij stil toch? Dan zit daar het probleem. Je kan pin 2 even naar massa kortsluiten. Is hij dan stil dan wordt de brom opgepikt door de bedrading voor de eerste triode.

Heb je ook een metalen afschermkap over de eerste buis? Dat is wel belangrijk.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 17 april 2012 om 12:10
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

oke, het draadje dat van volumepotmeter naar pin 2 van de 12ax7 loopt nu boven het turretboard langs, wellicht dat ik die naar onderen moet verplaatsen?

Senior Member

Standaard

oke, het draadje dat van volumepotmeter naar pin 2 van de 12ax7 loopt nu boven het turretboard langs, wellicht dat ik die naar onderen moet verplaatsen?
    Dat betwijfel ik. Zonder V1 heb je immers geen brom en dan is die bedrading nog steeds bovenlangs.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten