Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 11 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 106
    Senior Member

Standaard

Ga ik eens proberen. Het nadeel is wel dat je dan thuis gebonden bent aan de Ownhammer EVM-12L IR.

Ik zie bij jouw presets trouwens dat je een aftakking hebt gemaakt; Cab naar enhance en dan een aftakking naar PEQ naar FX Loop.
    Waarom is dat? en waarvoor gebruik je de enhancer precies?
    Laatst gewijzigd door apekop; 17 april 2012 om 01:31

Senior Member

Standaard

Enhancer gebruik ik inmiddels niet meer. Dat is methode om het stereo signaal nog verder te verbreden.
    De PEQ voor FXL gebruik ik soms om het hoog wat te boosten, voor synths en dat soort dingen.
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

waarom heb je dan zo'n aftakking van GEQ naar FX loop erin gemaakt? Je kan FX loop (en PEQ) dan toch ook gewoon voor de cab zetten? of werkt de afsplitsing naar out 1 en out 2 dan niet?
    Laatst gewijzigd door apekop; 17 april 2012 om 10:36

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    waarom heb je dan zo'n aftakking van GEQ naar FX loop erin gemaakt? Je kan FX loop (en PEQ) dan toch ook gewoon voor de cab zetten? of werkt de afsplitsing naar out 1 en out 2 dan niet?
    Die boost van de hoge freqs heb ik alleen nodig op het signaal naar Out2 (EVM speaker), niet op het Out1 signaal.
    Vandaar de aftakking. In de presets zonder de PEQ zou ik inderdaad de FXL ook in-line kunnen plaatsen, maar ik ik hou wel van een vaste layout.
    Alexander van Engelen

Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Ik heb de GM50 module van Matrix binnengekregen. Handig ding! Heb 'm in mijn speaker cab gemonteerd. Nu is mijn setje weer wat kleiner. Mijn GT800FX is al verkocht.
    Hoe bevalt de GM50 module t.o.v GT800FX qua sound, of maakt dit weinig verschil.
    Mijn Axe-FXII wordt volgende week geleverd en ik zit te twijfelen tussen de GT800FX en de GM50 module, ik ben niet van plan om de axe stereo uit te versterken, dus zou ik maar 1 kanaal van de GT800 benutten.
    Dus die GM50 module lijkt me wel wat, aangezien ik maar 1 (1x12) cabje wil kopen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etemm Bekijk bericht
    Hoe bevalt de GM50 module t.o.v GT800FX qua sound, of maakt dit weinig verschil.
    Mijn Axe-FXII wordt volgende week geleverd en ik zit te twijfelen tussen de GT800FX en de GM50 module, ik ben niet van plan om de axe stereo uit te versterken, dus zou ik maar 1 kanaal van de GT800 benutten.
    Dus die GM50 module lijkt me wel wat, aangezien ik maar 1 (1x12) cabje wil kopen.
    Als je al de Gt800 hebt, zou ik niet upgraden.
    Zo niet, dan is de Gm50 een logische keus.
    Past goed in een 1x12, als je die altijd meeneemt.
    Verschil tussen beide app. is niet groot. De Gm is wat opener en minder 'gritty' (kan zo gauw geen Ned. woord verzinnen). En meer dan genoeg power.
    Alexander van Engelen

Standaard

Rare vraag misschien maar waarom leveren ze een eindtrap met zoveel vermogen en niet met wat minder zoals bijv. bij de Rocktron Velocity versterkers... Is dat nog afkomstig uit hun PA tijd of hebben ze dit bewust ook voor de gitaarmarkt gedaan?

Senior Member

Standaard

Het zijn transistor amps toch? Dan maakt het toch niet zoveel uit want ongebruikt vermogen kost niets (weinig) extra (i.t.t. buizenversterkers die op standby ook veel stroom vragen).

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Rare vraag misschien maar waarom leveren ze een eindtrap met zoveel vermogen en niet met wat minder zoals bijv. bij de Rocktron Velocity versterkers... Is dat nog afkomstig uit hun PA tijd of hebben ze dit bewust ook voor de gitaarmarkt gedaan?
    3 redenen. Headroom, headroom en headroom. Daarmee ben je zeker dat je wegblijft van het clipgebied van een transistorversterker. Buizenversterkers hebben hier veel minder last van. Vuistregel is dat je voor transistorversterkers 5 maal meer vermogen nodig hebt. Dus vandaar.
    2 Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist.
    LIVE: EVH5153 6L6 50W & EVH5153 STEALTH 50W / BOSS MS-3 / 4 stuks IRT212 met V30.
    HOME: Ampero II Stomp <> Ampero Control. En IR's gewoon zelf aanpassen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Ik heb zelf de matrix GT1000 in combinatie met een Axe Fx II en twee Mesa Boogie EVM 12 Thiele kastjes (stereo). Toch staat de Matrix bij repetities vaak over de helft open, meestal op 3/4. En de output van de Axe II ook op 3/4. En zo hard spelen we met de band niet. Het is fusion, dus het gaat gelukkig minder hard dan een rock band. Maar ik heb die power dus wel nodig blijkbaar. Ik vraag me trouwens af of het harder gaat als je mono speelt? En hoe zit het met 'gewone' en bridged mode ivm volume?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten