Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 445 van 593 EersteEerste ... 345395435443444445446447455495545 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.441 t/m 4.450 van 5928
    Senior Member

Standaard

Huh.....???

Senior Member

Standaard

eindelijk mag ik ook hier posten

gisteren was mijn hngd met deze '93 fender american strat. had 5 jaar onder het bed gelegen van de verkoper, en moest nu maar eens verkocht worden.

Senior Member

Standaard

Prachtig ding zeg! Heb vrijdag dezelfde gekocht maar dan met een 'maple' hals.
    Ziet er op de foto goed uit voor een gitaar van bijna 20 jaar oud. Zeker niet veel mee gespeeld?

Senior Member

Standaard

bedankt vet! ik heb eigenlijk gekozen voor een rosewood omdat ikhet persoonlijk net wat fijner vind spelen. en wit is wel de kleur he? hij lijkt bijna op die van jou, maar die van jou is natuurlijk nieuw

ik wil de snaren binnenkort gaan vervangen (0.010) en moet vaarschijnlijk dan ook een extra veer toevoegen om dat te compenseren en de brug recht tegen het blad aan te kijgen, staat nu namelijk iets omhoog

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B-stone Bekijk bericht
    ik wil de snaren binnenkort gaan vervangen (0.010) en moet vaarschijnlijk dan ook een extra veer toevoegen om dat te compenseren en de brug recht tegen het blad aan te kijgen, staat nu namelijk iets omhoog

Als ik me niet vergis is dat normaal bij ditsoort trems, dat hij wat omhoog staat.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

Senior Member

Standaard

want hij kan wel nog omlaag (trem aan de verkeerde kant) en dan drukken, dan bend hij de snaren dus iets omhoog. maar ik zou hem toch het liefste tegen de body aan hebben liggen, of iniedergeval parallel met de body. die studs omhoog niet aan beginnen denk ik hé?

groetjes Bram

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LGK Bekijk bericht
    Huh.....???
    heel zacht spul.

Senior Member

Standaard

Tis net wat je wilt. Nu kun je beide kanten een beetje op tremolo-en, maar ben je langer bezig met stemmen. Als je een snaar knapt zal de rest van de gitaar ook sneller vals zijn. Met een extra veer die de brug goed tegen de body drukt zul je dat minder snel hebben. Heeft persoonlijk mijn voorkeur, zulke spannende dingen doe ik verder toch niet met een tremolo.
    Band: View for a Day (alternatieve poprock, eigen werk)
    KLIK: Site, facebook, twitter, youtube

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B-stone Bekijk bericht
    want hij kan wel nog omlaag (trem aan de verkeerde kant) en dan drukken, dan bend hij de snaren dus iets omhoog. maar ik zou hem toch het liefste tegen de body aan hebben liggen, of iniedergeval parallel met de body. die studs omhoog niet aan beginnen denk ik hé?

groetjes Bram
    Studs fractie omhoog kan ook.
    In plaats van een extra veer, kan je ook het metalen 'kammetje' waar de veren aan de body gemonteerd zijn ook weer
    een stuk indraaien. In 1 van mijn strats heb ik ook 3 veren en 010...
    Groovie Guitar Guus

Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door groovieguitarguus Bekijk bericht
    Studs fractie omhoog kan ook.
    In plaats van een extra veer, kan je ook het metalen 'kammetje' waar de veren aan de body gemonteerd zijn ook weer
    een stuk indraaien. In 1 van mijn strats heb ik ook 3 veren en 010...
    ja ik heb gisteren dus even naar de veren gekeken en dat kammetje dit redelijk tot bijna tegenhet houd aan gedraaid, dus ik ga dan voor 3 veren (misschien 5?) en dan het kammetje wat verder van het hout af,

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten