Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 21 EersteEerste ... 61415161718 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 160 van 207

Discussie: Nostrat

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Omdat de achterkant niet interessant is qua ontwerptruukjes. Het is de achterkant, geen hond die dat ziet. De voorkant moet lekker smoelen, bij de achterkant is dat niet nodig. Plus dat de uitfrezing op de achterkant al rechthoekig is.
    Er word inderdaad zo gedacht, maar ik vind het wel een beetje makkelijk. als je iets tofs ontwerpt goed het dan overal, dus ook de stukken die waar niet iedereen naar kijkt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pirate Bekijk bericht
    Er word inderdaad zo gedacht, maar ik vind het wel een beetje makkelijk. als je iets tofs ontwerpt goed het dan overal, dus ook de stukken die waar niet iedereen naar kijkt.
    Mensen denken vaak dat bij design alles mooi de omliggende vormen moet volgen, maar soms is de keuze van strakke tegenstelling juist de beste. Naast het aspect van productiegemak vind ik de rechthoekige plaat ook designtechnisch een sterke keuze. Het zorgt voor een centraal rustpunt waardoor de contours van de body mooier uitkomen.

Bij mijn andere Guttlns hebben de slagplaatjes frivole curves, dat is omdat ze niet centraal liggen, maar kort aan de rand van de body.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Over afdekplaatjes en snaren vervangen : Gary Levinson van Blade lost het zo op :

Ik heb dat plaatje er nog nooit moeten afhalen
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Standaard

Die druppelvormige uitsparingen zijn dus om de veerklauw-schroeven te stellen voor de spanning van de veren. Slim. Maar vind ik niet mooi. En voor een snarenwissel zijn deze gaten overigens toereikend en hoeft de plaat er dus helemaal niet af.

Senior Member

Standaard

een sfeer pic tijdens het lakken

gaatjes gemaakt in backplate. zal ze waarschijnlijk verbinden tot één sleuf want ze zijn niet allemaal gelijk. Typisch zo'n klus die gemakkelijk lijkt maar met de hand bijna niet te doen is, zo zes identieke langwerpige gaatjes.

Senior Member

Standaard

Wow, spacy!

Senior Member

Standaard

the future 's so bright I gotta wear shades.

zal de neck wsch later wat terugschuren voor fijnere feel.

Senior Member

Standaard

dat ziet er schitterend uit! (letterlijk en figuurlijk dan)

khad nog gereageerd hier maar ik vind het weer een geweldig ontwerp van u Barno! de reversed headstock vind ik geweldig staan op deze gitaar, normaal gezien ben ik niet zo'n fan van, maar hier kan het dan blijkbaar toch.

grtz

Senior Member

Standaard

logo's gedaan.
    ik weet dat ook de afkorting Strat als typenaam is beschermd. Vraag me af of ik met dit nieuwe woord "Nostrat" inbreuk pleeg...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    logo's gedaan.
    ik weet dat ook de afkorting Strat als typenaam is beschermd. Vraag me af of ik met dit nieuwe woord "Nostrat" inbreuk pleeg...
    Lijkt me geen probleem Barno. Ook bij Fender zullen ze wel zien dat het No Strat is

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten