Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 20 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 192
    Senior Member

Standaard

Ach, ook daarover hoor ik mensen zo vaak iets zeggen.
    Ik had gloednieuwe JJ's EL34L's in mijn JCM 800 2204, die (waarschijnlijk door mijn eigen toedoen) kapot gingen, en vervangen heb voor een paar oudjes die ik nog had liggen van een vorige amp, waarvan de buizen (al dan niet terecht) vervangen waren, maar ik hoor geen verschil hoor, zal mijn gehoor wel zijn.....

Senior Member

Standaard

Vanavond heb ik 'm opgehaald, nadat ik hem eerst even getest had.
    Er zaten 2 weerstanden op de low input, één van 120K en één van 56K.
    Deze zijn verwijderd, en het schema is aangepast naar een cascaded circuit.
    Volgens mijn amptech hoorden die weerstanden daar niet, dus is de amp in het verleden al 's (door Marcel de Groot?) gemodificeerd.

De amp is nu dus weer in originele staat, en klinkt nu zoals het hoort, veel bite, helder(/trebly), redelijk wat gain, en op de low input een cleane sound met een stuk minder volume.
    Misschien dat ik de cap(s?) op de input nog 's verwijder of vervang door zgn. silver mica's.
    Deze zouden volgens mijn amptech een iets softere tone bewerkstelligen.
    De filter caps lijken nog in orde, omdat de amp genoeg bite, maar ook genoeg laag lijkt te hebben.
    Maandag gaat ie mee de oefenruimte in.

Vanavond heb ik even snel een filmpje gemaakt. Het betreft 2 gitaarpartijen door elkaar heen, die ik in de looper van mijn TC Flashback delay heb gezet. Het beeld en geluid is helaas niet al te best, want heb het opgenomen met mijn cheapo Samsung telefoon.

En nog wat foto's:

Laatst gewijzigd door Henri H; 13 april 2012 om 23:45

Senior Member

Standaard

Oh ja, op de één na laatste foto is volgens mij een extra weerstand te zien, welke door mijn amptech geplaatst is, omdat anders de bias niet lager dan 30 mV ingesteld kon worden, wat een beetje te hoog zou zijn.
    Nu staat ie keurig op 25 mV.

Edit: nog 2 foto's

Laatst gewijzigd door Henri H; 13 april 2012 om 23:55

Senior Member

Standaard

Te gek man, blij voor je dat hij het weer doet zoals het hoort

Standaard

Mooi ding, zonder meer. De ingang met die hoge weerstand zou best een geschikte mod kunnen zijn geweest als je met pedalen speelt. Ik vind de eerste trap van Marshall's vaak teveel gain hebben.

Senior Member

Standaard

Bij mij heeft de low ingang ook minder volume, en pakt mijn m13 perfect maar wil straks toch het meeste met de high ingang doen, die klinkt toch het puurste ook clean als je het volume terugpakt

Senior Member

Standaard

Vandaag heb ik hem nog even samen met m'n broer bij mij thuis aan de tand gevoeld.
    M'n broer heeft mijn JMP 50W 2x12 combo zo'n 10 jaar geleden overgenomen, en hij omschreef het alsof mijn versterker "krèèng!", en de zijne meer "krààng!" doet. (ik hoop dat jullie het snappen )
    De mijne klinkt wat dunner, en/of wat meer trebly, maar het karakter zit er wel degelijk in.
    Misschien toch 's kijken naar die bright caps....

@Tommus: ik weet het niet hoor, maar ik ga altijd uit van een goed basisgeluid, ook wanneer ik (distortion) pedalen gebruik, hetzij een goede crunch, of een goede clean, evt. met een klein randje, maar dit klonk echt ronduit slecht naar mijn idee, kwestie van smaak misschien...

Standaard

welke speakers heeft die combo?
    En welke speakers heb jij?

Senior Member

Standaard

Beide dezelfde G12-65 speakers, en mijn 2x12 cab is ook 1/3 open back.

Ik ga zo meteen de bright cap verwijderen denk ik, heb gisteravond tot diep in de nacht topics zitten doorlezen op TGP en op het Marshall forum. Er zijn veel gasten die beweren dat de bright cap de sound verbetert, voller maakt, maar ook enkelen die de bright cap juist prettig vinden. Ik kreeg de indruk dat die laatste groep lagere preamp settings gebruikten, lager dan 5 ofzo.
    Ik zit meestal rond de 6 à 7.

Standaard

Had hem lange tijd eruit van mezelf, en dat leek inderdaad te helpen, maar als je dan meer begint te lezen, zit deze er ook niet zonder reden. Heb onlangs m'n amp terug origineel gezet, en ja hoor... Vind ze nog altijd het beste klinken.

Ze waren in die tijd zeker niet dom bij Marshall, ze wisten wel wat ze deden.

Er zitten er trouwens 2, één over de pre-amp volume, en één over de 470k ingangsweerstand. Die eerste verwijderen heeft wel een goed effect, maar die zit er ook opdat de amp bij lage volumes niet te dun zou klinken.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten