Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freeqi Bekijk bericht
    Staat hier ... bromde even hard als vorige ;-)

    Zijn eigenlijk serieuze designfouten hé. Van een amp van dat caliber en zeker die prijs had ik meer verwacht ...

    geconstateerd:
    -massaverdeling cfr reverb eigenlijk volledig verkeerd. Ze nemen te pas en te onpas massa op chassis. Geen geweldig systeem als je geen aparte reverb aarde sterpunt hebt. nu maken ze eigenlijk 'tig groundloops tss pre en reverb.
    -reverb tank feed kabel slechte contacten
    -reverb pot wiring veels te laaaaang, oscilleert gewoon eens boven de 12u, reverb valt dan uiteraard weg ...
    -tank hangt met uitgangspoel (gevoelig) net onder het strooiveld van de reverbtrafo ?
    -driver buis is even microfonisch als de reverbveren zelf ;-)

    opgelost:
    -tank uit strayfield gehaald/achteraan gemonteerd 90° gedraaid
    -cinch kabel gerepareerd
    -Hi cut RC filtertje over reverb return gestoken
    -massa wiring (deels/reverb return - anders moet halve amp uit elkaar) aangepast
    -nieuwe 12AT7 gestoken

    Is muisstil nu, reverb kan vol open zonder brom en met dwell op max ...

    wel iets meer als halve dag aan bezig geweest. (geen schema van dus, signaal volgen met scoop en zo zelf uitzoeken. Nice.)

    Steven als je dit leest, kom maar uithalen hé.
    Whahaha, precies zoals de anderen die ik hier had.........

    En ja; ik had flink meer verwacht...... maar ja.
    Tijd zat....... toch??

    Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

  2. #12

    Standaard

    het lijkt mij erg op weinig ervaring met reverb, reverb sturen en recoveren + mengen. Ik ken gamma Two Rock zo niet maar was gaan zoeken achter schematics en zag dat er van die custom reverb al 3 revisies/versies waren. (zou het kunnen dat klanten een beetje kloegen over brom in de verb als ze iet of wat surf instelling maken ?)

    Zolang ze hun massa wiring niet herzien en de kast ofwel 5-10 cm hoger maken (dan heeft strayfield rev trafo geen invloed meer, te zwak) of tank elders monteren + de recovery wiring pak korter maken (lees beter rev potje ergens achteraan monteren ?) gaat dat nooit muisstil zijn hé. Tenzij je reverb niet gebruikt natuurlijk ...

    Van een amp van deze klasse/prijsklasse verwachten klanten veronderstel ik toch wel pure perfectie ? (Wat kosten die heads 3k5-4k ?)
    succes,
    Freeqi Audio Design
    www.freeqi.be
    www.highschoolamps.com

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    Als 480 Euro 19% nederlandse BTW is, zal die head vanuit Amerika 2525 kosten. Hier zal de prijs wel iets hoger liggen denk ik. Als 2525 Euro vanuit Amerika 3323 Dollar is (net omgerekend), zal die hier wel zoveel in Euro kosten...
    En dan mag die, zeker voor zo'n boutique merk, inderdaad wel iets beter zijn dan zo'n hoop designfouten? Als ik zie dat er bij voorbeeld binnenin mijn Soldano SLO geen cm draad teveel wordt verspild, hebben die mensen daar precies wel oog voor.

    MS
    Laatst gewijzigd door Misery Signals; 13 april 2012 om 10:45

  4. #14

    Standaard

    SLO heeft pak meer gain ? Dan kan je niet echt anders. Probeer maar eens een SLO in PTP te maken, veel fun (en noise issues oplossen) Kan je eigenlijk niet anders dan zoals zij het doen. Heeft ook wel geen reverb hé ? (toch ?) Dat maakt het plaatje noise/gain/shielding etc nog ff anders.
    succes,
    Freeqi Audio Design
    www.freeqi.be
    www.highschoolamps.com

  5. #15

    Standaard

    met een slo gaat ge nu ook gene surf spelen he

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    Maakt niet uit, deze of een andere amp. Je hebt een sound die je wil, features, kwaliteit en een budget. Dan moet alles gewoon in verhouding tot elkaar staan.
    Bij een goedkope amp kan je minder snel over bouwkwaliteit en vroege uitval klagen als je toch een bepaalde sound voor ogen bereikt, zoals een 5150. Trek je het budget op zoals bij Diezel en Mesa, dan mag je meer kwaliteit eisen. Zo ook bij zo'n Two Rock. Mooi, super sound, alles zit erop wat erop moet zitten,... Spijtig dat een reverb dan van zo'n topamp een probleemgeval moet maken.

    MS

  7. #17

    Standaard

    klopt, als er functies/knopjes/switches opstaan moet je die ten allen tijde vol open en in alle combis kunnen gebruiken, zonder oscillatie, brom of wat dan ook (IMHO). (Ruisvloer kan nog over gediscussieerd worden in hi-gain bvb)
    succes,
    Freeqi Audio Design
    www.freeqi.be
    www.highschoolamps.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top