sorry mannen, moest vandaag even werken -)) ben net thuis en leef nog steeds. Wat ik verkeerd heb gedaan is 2 en 4 omgedraaid, met andere woorden 1 geel en 1 rood draadje zitten verkeerd om. Hopelijk doet die buis het nog inderdaad.....morgen even opnieuw solderen en nieuwe zekeringen halen, poging 2....
Laatst gewijzigd door larsje; 10 april 2012 om 20:48
Misschien moet je voor toekomstige projecten een lamp in serie doos knutselen
![]()
En wat dan? Door een onervaren iemand 60W vermogen loslaten op een verkeerd aangesloten component? Lijkt me niet handig als je niet weet waar je mee bezig ben.
Dan was de tekening (post213) van 2550 juist. In dat geval is er waarschijnlijk niets aan de hand omdat de gloeidraad nooit tot leven kan komen en de buis niet kan geleiden. Blijft de vraag wat de oorzaak van je sluiting is geweest.
Op de foto uit post 211 is duidelijk te zien dat de blauwe draad op pin 2 zit ipv pi 8 tenzij je vanaf het slotje linksom geteld hebt. ik denk dat je het laatste hebt gedaan en vrees dan ook dat niet alleen 2 en 4 zijn verwisseld maar dat de hele voet verkeerd is aangesloten. Dus voor je een doos zekeringen leegschud......
en als die ene voet verkeerdom zit is er een flinke kans dat de rest ook..
![]()
het lipje wat een beetje gebogen is en naar boven wijst is pin 1 (het slotje zit links daarvan), rechts daarvan is dan toch pin 2 (clockwise) waar nu dat rode draadje zit (en een gele hoort te zitten) en links is pin 8 waar geel en blauw nu aan zitten ?!?
nb. dit allemaal van 'onderen' gezien
Ojee, krijgt Bas toch nog gelijk.
Het ligt er maar aan lars hoe je het bekijkt. Zoals ik het nu zie heb je de blauwe draad aan pin 2 ipv pin 8. Maak nou even een duidelijke foto van de onderzijde van de voet zodat we het slotje kunnen zien. Ik heb nu geen idee waar dat zit.
doe ik, er staan zelfs cijfers bij de pinnen die corresponderen met wat ik net vertel. Ik heb die vervolgens ook toegepast op die 6V6, weet niet of dat daarvoor dan ook geldt...foto volgt zo.
Net nog wat foto's bekeken en gezien dat de 6V6jes wel goed zijn voor zover ik het kan zien.
Oops, tis weer voedertijd.....Ill be back.....
Laatst gewijzigd door cluseau; 11 april 2012 om 10:51
Favorieten/bladwijzers