die stuur ik naar hem op.....of een paar lekkere flesjes bier ofzo...
die stuur ik naar hem op.....of een paar lekkere flesjes bier ofzo...
Ha ha, je weet het leuk te brengen Bas maar de voldoening is ook al wat waard he. Lars maakt toch een goede kans in het Guinness book of records te komen. Al was het maar om het langste topic.
haha, dat ga ik controleren!!
graag nog even antwoord op post 189.
nb. dat schema heb ik een PDF bestand binnengekregen. kan ik dat hier ergens neerzetten?
Dit staat in mijn post 189 ??????
dat is mooi, het is een groot leertraject voor mij geworden (vooral mijn ego dat een deuk oploopt......) dat zal de 16uF 475V zijn de meest linkse in de lay-out. Ik moet dus de aansluitingen bij de standby knop, de aan/uit knop, de buis zelf, de gele en rode draden en plaatsing daarvan, de draden naar de eelco en de primary toe checken.....
ja, maar of mijn redenatie klopt?
is idd de meest linkse.......tenminste als je achter de versteker staat met het chasis op zijn kop
ff wat eten, I'm starving
oke, zoals op de lay-out dus. Eet smakelijk en nogmaals dank! ik ga morgen eerst zekeringen halen, dus jullie zijn even van mij verlost....
Zo.....voel me weer een stuk beter. Tis maar goed dat ik eenzaam zit opgesloten anders sta ik niet voor de omstanders in.
Lars, jij ben alleen niet van ons af, jammer he! Als je zo'n probleem als dit hebt los je dat niet op door een doos zekeringen te halen en die net zo lang op te blazen tot er een heel blijft. Nee dit moet je oplossen door na te denken. Ik zal een aantal dingen voorzeggen: Een zekering gaat kapot als de stroom wordt overschreden, logisch. Wanneer wordt de stroom hoger dan bedoeld? Daar zijn twee mogelijkheden voor, namelijk de spanning is te hoog of de weerstand te laag. Beide hebben de onhebbelijke eigenschap de stroom te doen oplopen volgens de formule U=IxR (spanning is stroom maal weerstand) Zet je de formule om teneinde de stroom te bepalen wordt deze I=U/R. Als je daar goed naar kijkt zie je dat het verhaal klopt. Spanning U groter (boven de streep) is stroom I groter. Weerstand R kleiner (onder de streep) betekend ook een grotere stroom I. Nu je weet hoe je dit moet bekijken mag je zelf bedenken hoe en welke van de twee factoren je moet gaan bekijken.
Favorieten/bladwijzers