Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 20 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 192
    Senior Member

Standaard

Ik heb gisteren geprobeerd het circuit aan te passen volgens de handleiding op Unsorted Pics, maar ik kwam er niet echt uit, en/of ik durfde op een gegeven moment niet verder te gaan, omdat bij mij veel waardes van de weerstanden en caps hetzelfde waren als in de beschrijving.
    Daar raakte ik een beetje door van de leg.

Ik heb hem vandaag naar een amptech gebracht, en die zag het wel zitten om er een "echte" 2204 van te maken.
    Ook gaat ie de filtercaps nameten.

Binnenkort meer.

Senior Member

Standaard

Succes man, komt helemaal goed, believe me bij de eerste aanslag hoor je meteen of tie goed is

Standaard

Hey Henri, de filtercaps moet je zowiezo laten vervangen, da's veiliger, en je amp klinkt meteen een stuk "frisser". Verder zie ik wel een paar vreemde dingen op de foto's; wat is dat roze draadje wat aan elkaar gesoldeerd is, en wat is er met die weerstand aan de hand die daar onder zit? De elco die rechts langs de 10k weerstand zit, lijkt origineel te zijn, maar ken ik niet van een "gewoon" mastervolume circuit.
    Het zijn eenvoudige versterkers, en makkelijk te repareren, en te modificeren, iemand die er een beetje verstand van heeft moet 'm makkelijk weer goed en origineel kunnen maken!! Succes ermee!
    Laatst gewijzigd door svdijk; 9 april 2012 om 10:27
    Amps: Soldano SLO 100, Marshall JCM800 2210 (1987)en JCM800 2203 (1981), Ceriatone 2555 (2010). Cabs: JCM800 G12T-75, V30. Gibson Les Paul '57 Goldtop VOS Customshop, Gibson Les Paul Classic Premium Plus, Fender 1979 Strat Hardtail, Fender American Standard Strat HSS 2012, Fender American Standard Tele 2011, Warmoth Strat Custom SSS, Ibanez RG7321

Senior Member

Standaard

Hoi Stefan,

Als de filtercaps hun capaciteit nog steeds hebben, moet ik ze dan alsnog laten vervangen?
    Volgens de amptech is dat niet nodig in dat geval.

Je bedoelt dat witte draadje wat langs die 68K weerstand loopt?
    Ik heb geen idee, maar ik heb wel gutshots gezien van andere amps uit '77, maar ook van later, die hetzelfde draadje hebben.

'77'er:

'79'er:

Ik hoop dat ik hem snel weer kan ophalen.....

Standaard

Das gewoon een doorlussing van de preamp volume naar de eerste voorversterkbuis zo te zien. Van mij loopt ie niet door de PCB, maar gaat gewoon eronder rechtstreeks. Die 68k weerstand op de 2e foto aan het grijze draadje is van mijn 79'er ook gewoon op de buisvoet gemonteerd, en het draadje van de input naar die buis loopt ook gewoon onder de PCB. Denk dat dit origineel wel zo is, maar het beinvloed de sound niet.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Als de filtercaps hun capaciteit nog steeds hebben, moet ik ze dan alsnog laten vervangen?
    Mijn ervaring is dat oude Marshall's met de originele Daly filtercondensatoren nogal sponzig, niet strak, en wat doffig kunnen klinken.
    Persoonlijk zou ik ze dus vervangen, ook als ze nog goed zijn.
    Mijn JCM800 2210 vond ik altijd veel te gecrompressed, na vervanging van de elco's klonk 'ie weer strak en gedefinieerd, zo ook bij m'n JCM800 2203, waar de vorige eigenaar de Daly's al vervangen had.
    Amps: Soldano SLO 100, Marshall JCM800 2210 (1987)en JCM800 2203 (1981), Ceriatone 2555 (2010). Cabs: JCM800 G12T-75, V30. Gibson Les Paul '57 Goldtop VOS Customshop, Gibson Les Paul Classic Premium Plus, Fender 1979 Strat Hardtail, Fender American Standard Strat HSS 2012, Fender American Standard Tele 2011, Warmoth Strat Custom SSS, Ibanez RG7321

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svdijk Bekijk bericht
    Mijn ervaring is dat oude Marshall's met de originele Daly filtercondensatoren nogal sponzig, niet strak, en wat doffig kunnen klinken.
    Persoonlijk zou ik ze dus vervangen, ook als ze nog goed zijn.
    Mijn JCM800 2210 vond ik altijd veel te gecrompressed, na vervanging van de elco's klonk 'ie weer strak en gedefinieerd, zo ook bij m'n JCM800 2203, waar de vorige eigenaar de Daly's al vervangen had.
    Mijn JMP 2204 heeft ook nog de originele Daly's. Als mijn 2203 af is zal ik die ook maar eens gaan vervangen dan. JJ of F&T?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Mijn JMP 2204 heeft ook nog de originele Daly's. Als mijn 2203 af is zal ik die ook maar eens gaan vervangen dan. JJ of F&T?
    Zijn allemaal oké, ik heb ze met elco's van TAD vervangen, die zijn goed en goedkoop.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Maaruh, 2 weken geleden had je me toch een monstersound! "If it ain't broke don't fix it" denk ik dan!

Ik wacht het eerst even af, en als de sound idd te sponzig of doffig is, kan ik ze altijd nog laten vervangen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Maaruh, 2 weken geleden had je me toch een monstersound! "If it ain't broke don't fix it" denk ik dan!
    Dat is ook wel weer zo, maar misschien is het net als nieuwe buizen: je wist niet dat je ze nodig had tot ze vervangen waren!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten