Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 186 van 866 EersteEerste ... 86136176184185186187188196236286686 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.851 t/m 1.860 van 8652

Standaard

Mijn nieuwe bass pedalboard. Ik ben nog bezig met experimenteren qua volgorde. Als de volgorde duidelijk is, ga ik goede patchkabels maken op de juiste lengte.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    @Emiel, blijft gaaf spul die pedaltrains! Wel die patchcables from hell binnenkort dumpen he

@Niels, foei, je board die je nu post is ook niet meer up-to-date! Wel tof, dat wel . En je moet je sig aanpassen....

Zo mijn ge-update pedalboard ook maar weer eens posten hiero
    De Diablo is nieuw, evenals de knopjes op mijn hele drive sectie, die express wit zijn ivm donkere podia en sound/level checks die dan uitgevoerd moeten worden als ik op vreemde amps speel. Die zwarte knoppen die eerst op de Big D zaten waren staand niet af te lezen en ik vond ze ook wel leuk op de Diablo .
    Wat niet te zien is trouwens: Het geheel wordt gevoedt met een One-spot die onder het board weggewerkt zit en onder elke draaiknop van de Big D en de Diablo zitten passend geknipte grolschrubbers. Zo verdraaien de knoppen niet als ik de pedalen op de bovenste rij wil intrappen (oftewel nu hoef ik niet meer voorzichtig te trappen... ).

Dit board gebruik ik zo icm een 1x12 combo (fenderachtig). Boardje werkt ook op mijn Captain 34, dan staatie in de loop en wissel ik de drive pedalen in voor de footswitch, die precies op die plek past!

Lekker hoor, Lex!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schizo910 Bekijk bericht
    Lekker hoor, Lex!
    Thnx Skietz! Heb er veel plezier aan!
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member

Standaard

Dat geloof ik! Ik zou het er ook op kunnen.

Senior Member

Standaard

Na lang treuzelen ben ik toch ook maar eens serieus aan de slag gegaan met de plannen voor een pedalboard. Ik heb niet veel nodig en moet nog precies beslissen wat ik wel en wat ik niet op m'n board wil hebben, maar de DAP Showmaster 24 case leek me een mooi formaat. Op basis van foto's had ik hem groter verwacht maar toen ik hier op de vloer met schilderstape mezelf een voorstelling wilde geven van de daadwerkelijke grootte vond ik dat erg meevallen.

Ik ben er al aan uit wat mijn basic-sound wordt, alleen zoek ik nog iets voor de 'kleuring' tijdens solo's. Wordt dat een reverb, een subtiele chorus of toch een delay? Ik heb nu een One Spot met daisychain maar het plan is om meteen een goede voeding aan te schaffen, de Pedal Power 2, en die dan onder het board te verwerken. Ik denk dat ik aan beide zijkanten van de case een plug verwerk voor de kabels van en naar het board. Verder een aparte stekkeraansluiting aan de achterkant om de PP2 op netstroom aan te sluiten.

...................

En natuurlijk niet onbelangrijk: een mooi plankje maken en voorzien van vloerbedekking of velcro zodat de pedaaltjes blijven kleven. Ik ben van plan om alles bij Bax-shop.nl te bestellen, daar hebben ze eigenlijk alles wat ik nodig heb wel in huis.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

Senior Member

Standaard

Ik heb ook een showmaster 24. Ik heb aluminium traanplaat gebruikt. Ik gebruik de schroefjes uit de pedalen om ze vast te zetten.
    Zo'n traanplaat is te koop in de doe het zelf.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Ik kan me nog heugen dat RoelSmoel ook traanplaat heeft, maar dat is geen echt aluminium. Vraag me af of dat niet te erg reflecteert als er lampen op staan.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ace 1.15.19 Bekijk bericht
    Ik kan me nog heugen dat RoelSmoel ook traanplaat heeft, maar dat is geen echt aluminium. Vraag me af of dat niet te erg reflecteert als er lampen op staan.
    Hoe dat met reflectie zat weet ik eigenlijk niet.. Stevig was het traanplaat niet, boog nogal door bij mij.
    Heb de Showmaster dan ook weer gedemonteerd en de boel op een Pedaltrain gegooid.. Werkt stukken beter voor mij.

Standaard

Na tien jaar met mijn custom made pedalboard gespeeld te hebben, waarbij er inmiddels honderden gaten in zitten van het verplaatsen van beugels voor mijn wisselende effectpedalen en de omgebouwde gitaarkoffer welke langzaam is bezweken door het gewicht is mijn nieuwe pedalboard klaar voor de komende tien jaar!

Met de pedaltrain PT Pro en nieuwe controller van G Lab en ruimte voor nog één pedaal in de loop (custom made Keeley alike compressor in de maak) zal eventueel toekomstig wisselen van pedalen met de velcro tape een stuk makkelijker zijn

Senior Member

Standaard

Toch maar weer de Sparkle drive ipv de LP fuse?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten