Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 47 EersteEerste ... 4121314151624 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 464
    Senior Member

Standaard

Als je een andere trafo hebt, laat die layout dan zitten. Dat is alleen maar verwarrend. Focus je alleen op de primaire kant van de trafo. Hoeveel draden, welke kleuren en wat staat daarover bij de specificaties.
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Handig, ik zie nu de bon, eerder in het topic. Je hebt dus een Hammond 290BEX:

http://www.hammondmfg.com/pdf/EDB290BEX.pdf

Wit en zwart is de primaire kant. Je hoeft niets aan elkaar te knopen, want hij is alleen voor 240v bedoeld.

De blauwe draad is een aftakking op de secundaire kant. Niets mee doen. (als je de blauwe draad wegdenkt, is het dezelfde trafo met dezelfde kleurcodering als de fendertrafo in je linkje).
    Laatst gewijzigd door Tabula Rasa; 7 april 2012 om 20:42
    147-c Guitars

Standaard

thanks en hoe moet ik ze nu aansluiten maw waar wordt zwart en wit op aangesloten?

Senior Member

Standaard

Kijk naar je layout en denk dat knooppunt weg (dat heb jij niet omdat je 1 wikkeling hebt ipv van 2 wikkelingen).
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Heb net heel je topic helemaal doorgelezen om te proberen te ontdekken waar deze vraag vandaan komt:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    thanks en hoe moet ik ze nu aansluiten maw waar wordt zwart en wit op aangesloten?
    Twijfel je of je de witte of de zwarte draad ergens aan moet solderen of net andersom?

Als dat zo is, dan moet je echt even 2 stappen achteruit nemen. Heb precies datzelfde gehad. Als het echt zo is, stop, eerst verdiepen in wissel en gelijkstroom, wissel en gelijk spanning en dan verder.

Bij de gelijkrichterbuis gaan pas echt rare dingen gebeuren, want daar heb je 5V en je hoogspanning op 1 plek zitten. Duurde heel erg lang voordat ik dat pas begreep.
    Laatst gewijzigd door Tabula Rasa; 7 april 2012 om 21:21
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

...het lijkt alsof ik een andere PT heb ofzo. ......
    Tja dat kon ik niet weten toch? of wel?

Tabula heeft je nu iig een heel end op weg geholpen. Mocht je er nog niet uitkomen laat het dan wel weten. Je hebt dus maar twee draden zwart en wit waar 240 op moet komen. Je kan dat natuurlijk direct aan je stroomkabel solderen maar als je even nadenkt is hij dan niet gezekerd en het aan/uitzetten is dan ook aleen mogelijk door de stekker er uit te trekken. Je kan dus zelf ook wel bedenken dat de draden niet rechtstreeks maar via de schakelaar en de zekering op de wikkeling moeten komen. Lukt het niet geef je maar een gil maar alles voorkauwen leer je niet van dus ff nadenken is voor je eigen bestwil.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

oke als ik het goed heb (--)

bruin uit stekker naar onderkant zekering
    blauw uit stekker verbinden met zwart uit transformator
    wit verbinden met onderkant aan/uit switch.

deze moet ik inderdaad goed hebben....

Senior Member

Standaard

deze moet ik inderdaad goed hebben....
    Mis ik in je verhaal alleen nog de verbinding tussen de switch en de zekering.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

zoals in het schema van boven naar boven?

Ik zal alles verder solderen, alles checken, opnieuw foto's plaatsen. Daarna alles meten zonder buizen en de gegevens hier plaatsen. Zoiets?

Standaard

oke, de hele handel gesoldeerd, aansluitingen gecheckt plus alle vebindingen gecheckt via multimeter. Misschien kunnen jullie een laatste check doen of je iets geks ziet (misschien met name stekker naar amp). Nog een vraagje over aardedraadje naar stekker (zie laatste foto), moet ik die in die schacht solderen?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten