Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 79 van 88 EersteEerste ... 29697778798081 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 781 t/m 790 van 873
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

als je goed leest, dan had je gezien dat ik voor singlecoils (of: gesplitte humbuckers!) vind dat je wel dan over 'hot' of niet hot kan praten, zeker icm dat octrooi. dat octrooi gaat over 2 spoelen met gelijk draad en ongelijke windingen. (als ik het goed onthouden heb, heb niet zover terug gelezen).

daarnaast, Lindstrom wil de 'hotste' spoel (dus met de meeste dc's) een richting op sturen. welk nut heeft het dan om technisch te gaan doen over iets wat dan de facto een non issue is? you tell me.

Senior Member

Standaard

iemand ervaring mee?
    http://www.railhammer.com/

ziet er naar mijn mening niet echt uit...
    no life without music

Tankman
    Guest

Standaard

Geen ervaring ermee, maar ken ze wel. Ze zijn bestaan toch echt!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Geen ervaring ermee, maar ken ze wel. Ze zijn bestaan toch echt!
    oeps, woordvolgorde verkeerd ik bedoelde dus:
    ziet er naar mijn mening echt niet uit
    of met andere woorden: wat een lelijke dingen
    no life without music

Tankman
    Guest

Standaard

Ach so. In dat geval heb je helemaal gelijk!

Senior Member

Standaard

Iemand tips voor een goeie humbucker in single coil formaat voor mijn 62ri strat? Er is helaas geen ruimte voor een full sized humbucker. Er zit nu een bare knuckle irish tour setje in maar ik merk dat alleen de middel en neck singlecoil gebruikt omdat de brug toch ballen mist.

Eis is dat het een pickup met ballen(maar niet over de top high powered humbuckers) is en niet schel klinkt. Ben zelf tevreden met de pearly gate in de brug van mijn andere strat maar ik gloof dat de single coil variant een custom shopper is. Een p90 in single coil formaat lijk mij ook wel interresant.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allochthomas Bekijk bericht
    Iemand tips voor een goeie humbucker in single coil formaat voor mijn 62ri strat? Er is helaas geen ruimte voor een full sized humbucker. Er zit nu een bare knuckle irish tour setje in maar ik merk dat alleen de middel en neck singlecoil gebruikt omdat de brug toch ballen mist.

Eis is dat het een pickup met ballen(maar niet over de top high powered humbuckers) is en niet schel klinkt. Ben zelf tevreden met de pearly gate in de brug van mijn andere strat maar ik gloof dat de single coil variant een custom shopper is. Een p90 in single coil formaat lijk mij ook wel interresant.
    Had je toch dat Suhr setje van mij moeten kopen, klinkt dik genoeg voor in de brug. Ik geloof dat er nog een los brugelement op gitaarmarkt stond, maar die kan ik niet meer vinden.

Als je echt een humbucker wilt: ik heb er bij Vox Humana een paar geprobeerd en heb toen uiteindelijk de JB jr meegenomen. Ik had nog 2 anderen geprobeerd (hot rails en nog 1), maar die vond ik niet echt bruikbaar icm het midden en nekelement. Brug was dan veel harder en doffer. Uiteindelijk heb ik de JB jr om dezelfde reden weggedaan.

Senior Member

Standaard

Niks mis met die irish tour pickups, klinken geweldig. Ik merk gewoon dat ik een humbucker mis en ik eigenlijk niks te zoeken heb met een single coil in de brug. Ik heb een jb in mijn andere strat gehad en ik moet zeggen dat ik die combo te schel vond klinken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten