slagplaat met knipje vind ik een hele verbetering. vloeiende lijnen veel mooier naar mijn idee.
3 Tone Sunburst met kleine slagplaat ftw!!
Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome
Ik heb bij die nieuwe slagplaat het gevoel dat je je er designgewijs te gemakkelijk van afmaakt (niet dat ik het beter zou doen overigens, in de verste verte niet!): het stratocaster-gehalte is me te hoog, te weinig eigen smoel. In dat opzicht vind ik de eerste slagplaat een beter vertrekpunt, ondanks het aanwezige flying v-dna.
“Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia
GuitarPlansCollection
Het eerste idee was het beste, 3 tone burst en een "V" slagplaat. Leek-Esthetisch technisch issie dik in orde, het ziet er gewaagd maar gebalanceerd uit.
Gitarist-kenner esthetisch technisch issie ook goed, je hebt de strat-klassiekheid van de 3 tone burst met stratpups, die soort van vrolijkheid die dat uitstraald. Maar je body is daar een zeer afwijkende variatie op. Door nog eens die afwijkende slagplaat (en headstock) te gebruiken drijf je nog verder weg van de strat.. Dit alles zonder dat het model een van de meest centrale "goeie" aspecten van het stratdesign verliest, de 3 tone burst en de karakteristieke pupconfig.
Tot zo ver mijn slap gelul
Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome
knipje? nieuwe slagplaat? Ik zie het allemaal niet....
Het idee heerst dat de 'two tone sunburst' maar 2 kleuren had. Een Amerikaan die enorm veel (en prachtig) lakt heeft 'ontdekt' dat er onder het zwart eerst nog een heel klein beetje vandyke bruin gespoten is, en dan pas het zwart. het zwart vervaagt, waardoor in de loop der jaren het verloop van zwart naar geel veel soepeler, vloeiender verloopt. voor een 'vintage correcte' (in dit geval: imho mooiere) 2tone burst heb je een heel klein tikkie bruin nodig. dus, de facto weer een 3 tone? hoe het ook zij: geweldige gitaar.
Die 1e heeft meer eigen smoel inderdaad.
![]()
Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30
at orpheo
Dat van extra bruin had ik ook al gehoord. Zal ook afhangen van soort geel als ondergrond. Sommige burst zijn al eerder bruin in het midden, anderen feller geel.
![]()
Favorieten/bladwijzers