Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 6 van 72 EersteEerste ... 456781656 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 717

Standaard

Ik neig naar het eerste (studio/live sessies) maar moet toegeven dat Vintage Revolutions vrijwel alles programmeerbaar heeft gemaakt met software die de analoge componenten gebruikt terwijl het signaal pad intact wordt gelaten. Ik geef alleen zelf niet zo om veel filters (die gebruik ik ook nooit bij de Axe-Fx) die synth effecten maken maar bij de distortion effecten bleek het toch wel erg nuttig omdat er meerdere soorten distortion/overdrive mee werden gemaakt.

Standaard

Verder weet ik bij nader inzien niet helemaal zeker of het apparaat optimaal is ingericht voor een rack setup met een losse preamp en stereo power-amp. De external effectsloop (achter de compressor) zou namelijk ook een preamp kunnen bevatten want je kunt zowel de boost als de distortion op bypass zetten. Wel jammer dat op deze manier de boost en distortion dan weer achter de preamp komen. Tevens miste ik een goede equalizer in de lijst met effecten.

Senior Member

Standaard

Ik bedoelde niet alleen qua filters en synth achtige geluiden, hoewel dat ook wel een gedeelte is waar ik op doel, maar ik vind bijvoorbeeld de chorus ook maar vrij netjes en schoon klinken, het lijkt me niet echt zo'n ding waar je de rate lekker hoog kan zetten voor een goede wiegende sound en de phaser lijkt ook niet zo superdiep en vet te gaan als bijvoorbeeld een Small Stone om maar eens wat te noemen.
    Ik heb het idee dat het allemaal vrij braafjes is, maar goed, op dat soort vragen heb ik van de topic starter ook nog steeds geen antwoord gekregen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    Ik bedoelde niet alleen qua filters en synth achtige geluiden, hoewel dat ook wel een gedeelte is waar ik op doel, maar ik vind bijvoorbeeld de chorus ook maar vrij netjes en schoon klinken, het lijkt me niet echt zo'n ding waar je de rate lekker hoog kan zetten voor een goede wiegende sound en de phaser lijkt ook niet zo superdiep en vet te gaan als bijvoorbeeld een Small Stone om maar eens wat te noemen.
    Ik heb het idee dat het allemaal vrij braafjes is, maar goed, op dat soort vragen heb ik van de topic starter ook nog steeds geen antwoord gekregen.
    Hoi Tristan,

alle parameters hebben een zeer groot bereik en dus kun je genoemde geluiden makkelijk krijgen. We hebben nog een aantal filmpjes gemaakt met een vollediger overzicht van de verschillende sounds, komt binnenkort op youtube.
    Ik denk dat de presets allemaal redelijk braaf klinken omdat er geluiden zijn gekozen die voor de meeste mensen meteen bruikbaar zijn. Maar de meer extreme dingen zijn ook mogelijk.
    groetjes
    Rogier

Senior Member

Standaard

Ah, ik kijk uit naar de filmpjes dan, ben wel benieuwd.

Standaard

Ik heb er ook nog even over zitten nadenken. Gezien de ontwikkelingen van de laatste tijd Line6, Kemper, Rack 11, Axe-Fx etc. zie je dat steeds meer mensen de overstap maken naar een digitale set vanwege dat de beter wordende kwaliteit. Zelfs de betere en bekendere gitaristen beginnen deze stap te maken.

Als je dus een goed analoog (digitaal bestuurbaar) multi-effect maakt dan moet het dus nog veel beter zijn. Daarnaast wordt de prijs en garantie op componenten denk ik ook belangrijker. Ik denk dat Vintage Revolutions hier wel een niche markt kan aanspreken vanwege de hoge kwaliteit en de geboden oplossing die wel uniek is.

Maar hoe zou je nu moeten doorbreken op een dergelijke moeilijke markt? Volgens mij door juist te proberen om de veel gevolgde gitaristen en geluidspuristen te endorsen zoals bijv. Scott Henderson, Michael Landau, Pete Thorn , etc. Veel amateur gitaristen kopen tenslotte die gitaren, amp effect equipement van hun voorbeelden.

Het is maar een tip...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Ik heb er ook nog even over zitten nadenken. Gezien de ontwikkelingen van de laatste tijd Line6, Kemper, Rack 11, Axe-Fx etc. zie je dat steeds meer mensen de overstap maken naar een digitale set vanwege dat de beter wordende kwaliteit. Zelfs de betere en bekendere gitaristen beginnen deze stap te maken.

Als je dus een goed analoog (digitaal bestuurbaar) multi-effect maakt dan moet het dus nog veel beter zijn. Daarnaast wordt de prijs en garantie op componenten denk ik ook belangrijker. Ik denk dat Vintage Revolutions hier wel een niche markt kan aanspreken vanwege de hoge kwaliteit en de geboden oplossing die wel uniek is.

Maar hoe zou je nu moeten doorbreken op een dergelijke moeilijke markt? Volgens mij door juist te proberen om de veel gevolgde gitaristen en geluidspuristen te endorsen zoals bijv. Scott Henderson, Michael Landau, Pete Thorn , etc. Veel amateur gitaristen kopen tenslotte die gitaren, amp effect equipement van hun voorbeelden.

Het is maar een tip...
    Hoi Tnijland,

zeker een goede tip en er zijn ook plannen in die richting! Gelukkig zitten we niet ver van De Boerderij waar genoemde gitaarhelden geregeld optreden...

Over de steeds betere kwalititeit van digitaal kun je natuurlijk twisten. De processoren worden steeds sneller, maar je blijft AD/DA nodig hebben, waarbij je pure geluid wordt omgezet in nullen en enen en daarna weer terug wordt vertaald. Dit heeft een hoorbaar effect.
    Daarbij; de genoemde gitaristen gebruiken niet of nauwelijks digitaal. Behalve rackprocessoren voor de reverb, maar dan gemixt met het analoge sound, mbv effectloop.
    Ik zag Landau, Johnson of Henderson nog niet met een Axe-FX of Line-6 op het podium, toch?
    groetjes
    Rogier

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roger Axetrample Bekijk bericht
    Dit heeft een hoorbaar effect.
    Correctie.
    De ontwerpers van de VR vinden dat dit een hoorbaar effect heeft.

Van AD/DA conversie stellen dat het hoorbaar is is een mening. Geen feit.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Standaard

Ik vind het nogal wat, een apparaat lanceren en dan je hier komen verdedigen
    D'r zitten hier een hoop kritische mensen, die niet schuwen om de meest moeilijke vragen voor te leggen.
    Hulde voor de antwoorden die gegeven worden, en maar hopen dat het een succes product wordt.

Met midi-aanstuurbaarheid.

Thumbs up

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roger Axetrample Bekijk bericht
    Ik zag Landau, Johnson of Henderson nog niet met een Axe-FX of Line-6 op het podium, toch?
    Ha, ha, point taken. Maar je hebt helemaal gelijk en dus is het dus aan jullie om onze "guitar heroes" te overtuigen van dit prachtige produkt. Ik heb in ieder geval genoten van de demonstratie op de gitaarbeurs en wacht met spanning wat youtube filmpjes af. Wie weet ruil ik mijn Axe-Fx II wel een keertje in voor een Vintage Revolutions...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten