Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 47 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 464
    Senior Member

Standaard

Het lijkt mij als de 8 ohm een aftakking van de 16 ohm is dat je de switches nooit zo kan gebruiken mischien beter een schakelaar gebruiken om tussen 8 of 16 te gebruiken.
    Als je nu de 8 ohm uitgang gebruikt staat nog steeds de volle wikkeling kortgesloten
    Als je de 16 gebruikt lijkt het me nu een 8 ohm uitgang

Schiet maar als ik het vekeerd zie

FF een wissel schakelaar met de twee taps verbinden en de midden aftakking naar de output jack doen

Standaard

Hoi,

Een volgende vraag. Ik moet volgens het schema die 2 groene draadjes (6,3V beide) aan het aan/uit lampje bevestigen, vervolgens moet ik die doorlinken naar de buis (filaments), bij het lampje moet ik ook 2 x 100 ohm naar ground solderen (vanaf waar de groene draden zijn bevestigd). Moet ik beide draden aan de buitenste zijde solderen of 1 in het midden en 1 aan buitenkant (zie foto). Graag jullie reactie.

Senior Member

Standaard

Hoeveel uurtjes heb je er nu al inzitten?
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    Moet ik beide draden aan de buitenste zijde solderen of 1 in het midden en 1 aan buitenkant
    Ik dacht altijd dat een lampje twee aansluitingen heeft. Of je hebt een tweekleuren led of de buitenste aansluitlippen zijn doorgelust. Maar zonder meter weet ik bijna zeker dat de middelste aansluiting de centeraansluiting van een lampje is. Je hebt toch een meter?
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Member

Standaard

De Baco heeft deze ook een tijdje gehad erg el cheapo, de lipjes zitten aan elkaar en het pinnetje in het midden is de 2e pool, maar waarschijnlijk is bij deze ook het "glaasje" aan de voorkant van plastic en deze smelt als je er een echt lampje in pers.

Standaard

hij, ja die heb ik. De buitenste aansluitingen hebben contact met elkaar de middelste ook met alebei buitenste. Ik heb er even een negen volt batterij aangezet. Als ik de min op het binnenste aansluiting zet en de plus op de buitenste krijg ik licht. Het is geen ledlampje maar een gewoon lampje. Ik kreeg deze trouwens als geheel geleverd dus met lampje erbij. Nu een idee hoe het moet?

Senior Member

Standaard

Nu een idee hoe het moet?
    Komkom Lars, een beetje de grijze massa aan het werk zetten. Je weet waar je spanning op moet zetten dus tis een kwestie van draden solderen en twee weerstandjes naar massa.

Damn.....zeg ik het toch weer voor, sorry.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

ik ga weer een domme vraag stellen (of bestaan die niet-)), op beide draden staat toch spanning? Moet ik die op 1 punt vastzetten of aan de buitenste 'plus' kanten?

nb. ik heb wel een grijze masse, maar er zit nog wat weinig electronica kennis in -))

Senior Member

Standaard

nb. ik heb wel een grijze masse, maar er zit nog wat weinig electronica kennis in -))
    Dat respecteer ik, niet iedereen is hetzelfde maar waarom begin je dan aan zo'n project? Ik heb het idee dat dit een heeeeeel lang topic gaat worden.

Maar....genoeg geluld, je hebt twee draden toch? Soldeer er één aan het middenpuntje en één aan een lip, maakt niet uit welke. Aan elke draad soldeer je een weerstandje en de andere kant van de weerstandjes leg je aan massa.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Hi, dat zou best wel eens kunnen dat het en lang topic wordt....ik vind het leuk om te bouwen al doende te leren. alhoewel ik begrijp dat ik wat moet gaan lezen hoor over buizenversterkers, etc. Maar in grote lijnen begin ik te snappen hoe het werkt, voeding, weerstand, buizen, etc. In ieder geval dank voor je hulp die wordt erg gewaardeerd!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten