Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 5 van 72 EersteEerste ... 345671555 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 717

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roger Axetrample Bekijk bericht
    Hoi Dirk Hendrik,
    ik heb dit voorgelegd aan Max, hier mijn vertaling van zijn antwoord:
    etc.
    Thanks Roger!

MN3005's?
    Dan hoop ik voor Max dat dit apparaat geen hit gaat worden. Anders heeft hij per direct een supply probleem.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Hallo Rogier,

Hartelijk dank voor je informatie. Het lijkt me erg interessant om dit een keertje in de praktijk te beluisteren op de beurs in Veenendaal.
    Hoi,
    leuk misschien zien we elkaar daar dan!
    groetjes
    Rogier

Standaard

Hoi Dirk,
    ja maar dat probleem heeft hij bij aanvang van het ontwerpproces al voorzien, 5 jaar geleden. Dus hij heeft toen meteen bergen componenten aangeschaft, vooral de schaarsere typen.
    groetjes
    Rogier

Standaard

Dan hoop ik dat hij dat beter heeft gedaan dan Mike Matthews van Electro Harmonix. Die deed een soortgelijke opkoopactie (waarna MN3005's dus meteen schaars werden) en moest 10 jaar later bekennen dat ongeveer 3/4 van die voorraad fakes (counterfeits)waren.

Het gebruik van een Mutron Phaser concept is leuk. Just die omdat een "snelle" parts for parts clone van zo'n ding niet gaat. Je moet inderdaad die optische elementen hebben en die zul je, als je het autenthiek wil doen, inderdaad custom moeten laten maken. Dat vereist dus nogal wat doorzettingsvermogen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roger Axetrample Bekijk bericht
    hoi Tnijland,

we staan op de Vintage Veenendaal gitaarbeurs op zaterdag 31 maart (zie http://vintageveenendaal.eu/showmrt2012nl.html, dus als in de buurt bent kun je 'm zelf checken!
    groetjes
    Rogier
    Ik weet dat we op gitaarnet nogal kritisch kunnen zijn. Toch vind ik dat ieder apparaat een kans moet hebben om te bewijzen dat het op de markt ook potentie heeft. Zeker als het een Nederlands produkt is (we doen het in Nederland gelukkig nog niet zo slecht ;-)

In een tijd dat iedereen alleen maar over amps of modeling kan praten vind ik het persoonlijk zeer gedurfd om een concept neer te leggen dat i.p.v. amps juist een "best of" analoge pedalen set aanbiedt. Ik ben er al wel achter dat ik in ieder geval nooit mijn favoriete amps wegdoe (dus ook niet voor mijn Axe-Fx II die ik (sorry) nog steeds beschouw als erg leuk voor erbij maar absoluut niet te vergelijken met een top-amp) en ik baal tevens van losse pedalen.

Dus misschien is dit wel een leuk produkt dat net dat probleem oplost. Ik heb tenslotte ook al G-Force of Lexicon MPX G2 gehad en die waren digitaal. Dus....
    Laatst gewijzigd door tnijland; 11 maart 2012 om 22:18

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Dan hoop ik dat hij dat beter heeft gedaan dan Mike Matthews van Electro Harmonix. Die deed een soortgelijke opkoopactie (waarna MN3005's dus meteen schaars werden) en moest 10 jaar later bekennen dat ongeveer 3/4 van die voorraad fakes (counterfeits)waren.

Het gebruik van een Mutron Phaser concept is leuk. Just die omdat een "snelle" parts for parts clone van zo'n ding niet gaat. Je moet inderdaad die optische elementen hebben en die zul je, als je het autenthiek wil doen, inderdaad custom moeten laten maken. Dat vereist dus nogal wat doorzettingsvermogen.
    Hoi Dirk,

dank je. Nog even Max' reactie hierop, wederom mijn vertaling:
    'De gebruikte MN3005's zijn volledig getest en origineel. We zijn op de hoogte van het bestaan van slechte kopiëen op de markt. Als onze voorraad MN3005's op is, zullen we nieuwe chips laten maken door een chipfabrikant.
    Voor alle fotoresistoren hebben we een eigen apparaat gemaakt om ze te testen en te selecteren aan de hand van de gemeten waarden (weerstand en snelheid). Bedankt voor alle vragen, die blijk geven van liefde voor en begrip van de techniek!'
    Foto is van het testapparaat.
    groetjes
    Rogier

Senior Member

Standaard

Haha, gaaf, dit zit wel op freakniveau.
    Alleen vraag ik me af waarom jullie dan geen modulatie delay hebben ingebouwd en heeft de delay wel tap-tempo of liever nog BPM sync met verschillende divisies?
    Daarnaast zou een octaver voor mij echt heel welkom zijn, maar goed, die kan je altijd in de signal chain erbij zetten (waar je 'm ook maar wil hebben als ik het goed begrepen heb?).
    Voor wat betreft de clipjes klinkt het geheel me nog wel wat sessiegitarist achtig, ik zou graag de freakier sounds uit het ding wel eens willen horen.
    Die Pedalino met de druksensors is wat mij betreft ook niet echt een handig idee, het is denk ik vrijwel noodzakelijk dat het beest ook met elke midi controller op de markt te sturen is.

Standaard

Ik heb vandaag op de beurs in Veenendaal de PedalPro van Vintage Revolution bekeken, beluisterd en er zelfs even kort mee gespeeld.

Het apparaat ziet er mooi vintage uit en lijkt ook heel degelijk opgebouwd en is uitgerust met de betere componenten. Ik denk dat de ontwerper toch wel een soort Axe-Fx achtige persoonlijkheid heeft (technische achtergrond bij de Luchtmacht..;-.)

Ook de Pedalino footcontroller lijkt wel een aardige en passende oplossing en is toch wel in staat om andere MIDI apparaten correct aan te sturen. De Pedalino is in ieder geval super robuust en van zware kwaliteit. Het is dus zeker geen slechte controller.

De PedalPro lijkt speciaal voor losse amps te zijn ontworpen maar het is voor ons rack gebruikers ook mogelijk om de Pedalpro te integreren met een losse preamp and stereo power-amp. Er is een pre en een post effect loop. De post effectsloop is overigens stereo uitgevoerd. Hij werd op de beurs overigens gedemonstreerd met een Fender Twin Reverb amp.

Qua klank was ik buitengewoon verrast over de kwaliteit. Het is altijd een beetje lastig om in een drukke omgeving en op iemands anders spullen te spelen maar ik kon toch een aardig goede indruk krijgen over de kwaliteit en de potentie van dit apparaat. De presets zijn heel erg mooi en direct bruikbaar zonder al die irritante toeters en bellen. Wat ik super vind is het feit dat controleren van de parameters m.b.v. van het control pedaal kan waarbij je de effects time-based mooi kunt inmengen in je sound. Erg mooi allemaal en ik hoorde de klanken van de demo's ook zeker terug in de 'live' sound. Ik heb altijd gehouden van goede presets en dat is precies wat er hier geboden wordt.

Kortom, het was toch wel genieten van echt pure kwaliteit en ondanks het feit dat ik zelf de Axe-Fx 2 heb vind ik dit toch wel de moeite waard te vermelden. Dit is gewoon een superieur multi-fx die in combinatie met je eigen perfecte amp wel eens eens DE echte winnaar zou kunnen zijn. (Ik weet dat een dergelijke combinatie thuis beter klinkt dan mijn Axe-Fx II waar ik overigens erg blij mee ben ;-)
    Ik maak me alleen een beetje bezorgd om de delay tijd van 600ms welke in stereo wel een te kort zou kunnen blijken. Alle andere effecten zoals bv mijn RC booster zouden in de pre-loop geplaatst kunnen worden. Verder vind ik dat een dergelijk apparaat misschien langer garantie/upgrades zou moeten bieden om een vaste groep gebruikers te verkrijgen.

Dus mannen, vergis je niet want dit is toch wel iets speciaals dat ver boven het gemiddelde uitsteekt. Maar of het het in de markt aanslaat is altijd de vraag. Ik begreep dat er binnenkort ook een review in het blad gitarist komt...
    Laatst gewijzigd door tnijland; 1 april 2012 om 01:01

Senior Member

Standaard

Wat ik me nog steeds afvraag is of dat het meer een studio / sessiegitarist apparaat is, of dat 'ie ook echt vette freaky dingen kan, kan je daar misschien meer over vertellen?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten