Geweldig ontwerp, zou er wel een speciale standaard bij leveren.
Geweldig ontwerp, zou er wel een speciale standaard bij leveren.
147-c Guitars
thx TRasa
Het statief gebeuren is een probleem bij zowat al mijn ontwerpen. Thin Kings enz... hoeven er geen, staan stabiel tegen een amp op de grond.
Snelle slijtage aan de twee punten is uiteraard wel een gevolg.
Zelf heb ik er geen probleem mee. ik pak standaard een 5-rack mee en daar kunnen alle modellen zijdelings in.
Goed nieuws. Een uurtje geleden zegt mijn dochter me dat er deze morgen (op zaterdag!) een groot pak is geleverd van guitarsupplies. had dat pas
volgende week verwacht.
tweede goed nieuws: de blank is al gelijmd en bovendien is het alder echt superleightweight. Geen bijzondere nerf, dat heeft elzen zelden, maar perfect voor een
eventuele SB. ziet er zowat identiek uit als mijn 57 strat.
Vermits de mal al klaar was, de body uitgezaagd/gefreesd en dadelijk gecheckt hoe het met de balans zit: goed, yaih! want da's altijd beetje een gok bij nieuw ontwerp.
Nu in dubio over de radius. kleine bit is te klein, grote net iets te ruime radius... En daarna arm en belly cut vijlen.
Het bouwen is voorlopig allemaal beetje met handrem op wegens rugproblemen. Vorige week een neck geshaped en dat is me bepaald slecht bekomen.
update
body in vorm en neckpocket gefreesd. moet wel nog de arm en bellycuts doen.
![]()
Mag je trots op zijn man...
Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...
Barno, wat een tof ontwerp weer!!
Ik zou wel voor die sunburst gaan! Dat maakt 'm meer strat dan welk kleurtje dan ook!
The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
http://gitaarpodcast.nl/
Echt een strak ontwerp hoor !
Ik zou er best wel eentje onder licentie willen bouwen...
Mijn knutsel pagina:
www.gemini-guitars.nl (non-commercial)
thx guys.
zit echter nog in prototype fase en zou eigenlijk een nieuwe hals en body moeten bouwen omdat ik twee fouten heb gemaakt waardoor ik op bepaalde punten ga moeten afwijken, wat ik eigenlijk niet wil.
De hals: die had ik al gebouwd voor het ontwerp helemaal af was. Ik heb de identieke maten gevolgd van een strathals. Maar op het uiteindelijke plan valt de hals iets dieper in de body dan bij een strat. vermits ik de halshiel al had geshaped, gaat dat nu niet meer. dat heeft dan weer gevolgen voor de aansluiting met de slagplaat enz...
De body: de afrondfrees die ik had heeft iets ruimere radius dan bij strat. dacht dat het verschil klein zou zijn, maar maak visueel wel veel uit.
Twee spijtige fouten... weet even niet of ik deze toch verder afbouw, waarschijnlijk wel want opnieuw beginnen is een kostelijke zaak. Had toch beter dummywood gebruikt voor hals en body prototype zoals ik bij the Joker heb gedaan. damn.
dus nagramoth: wacht nog even tot ik het zelf juist heb ... I don't mind éénmalige replica's door een andere bouwer, op voorwaarde dat het bouwers zijn met de nodige skills om strak te bouwen volgens de originele specs (maar dan moet ik die wel zelf eerst op orde hebben)
Laatst gewijzigd door barno; 2 april 2012 om 19:31
arm bevel en belly cut gedaan
puprouting
en es een andere slagplaat geschetst. niet omdat ik wil maar omdat het waarschijnlijk niet anders gaat, gezien de hierboven vermelde fouten.
![]()
Hi
Niet normaal toch? Deze schoonheid?
Hiervan valt je onderkaak op je veters.
Schitterend!
Vriendelijke groet, Gus
Ik vind persoonlijke de nieuwe slagplaat beter.
Favorieten/bladwijzers