Dat is die met " gescheurde " speakers of niet? Is dit niet erg waarde verminderend?
En of dit nog invloed heeft op de sound?
Dat is die met " gescheurde " speakers of niet? Is dit niet erg waarde verminderend?
En of dit nog invloed heeft op de sound?
Weet niet of dat effect heeft op het geluid, ik verwacht dat dat zeer minimaal zal zijn, als het al hoorbaar is.
€ 500,- wellicht een beter prijs of is dat ook nog aan de hoge kant?
Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!
Denk het wel, mits die gerepareerde speakers niet waarde verminderend zijn en mits ze de orginele zijn...
300-350 voor 1960 cabs g12t75 ong, greenbacks en v30's wat hoger. Een eind jaren 70 cab met g12-65 ( in de catogorie van greenback en v30's????). Maar aangezien de gerepareerde speakers denk ik een verlaagde prijs. Orginele wielen+ doek= waarde vermeerderend blijkbaar.
Ach wat boeit jou die 50 euro die je misschien teveel betaalt, als er een super sound uitkomt. ( over 10 jaar heb je die 50 euro waarschijnlijk al weer 3dubbel terug verdiend)
Groetjes Bram
Edit: ik bedoel dus dat 500 euro na mijn mening niet te veel is
Ik geloof dat ik die cab een paar maanden eerder ookal heb gezien op mp, toen was die 750€ of zo. Dan heb je nu al snel 200 euro gespaard :P
Laatst gewijzigd door B-stone; 31 maart 2012 om 00:24
JE weet de kwaliteit van de reparatie niet. Ik xzou de gerepareerde speakers wantrouwen. Als de speakers goed waren geweest was het een hele normale prijs.
modedit: spam
Laatst gewijzigd door dorrus; 29 april 2012 om 19:49
Rola speakers zijn inmiddels gereserveerd voor Mr. Dynamite
Zijn de originele oudjes trouwens, geen heritage exemplaren![]()
Laatst gewijzigd door dorrus; 30 april 2012 om 08:56
Inderdaad. Dat regel je maar via PM of via Gitaarmarkt.nl
Gezocht: Ibanez DE7
Speakerts zijn binnen, vanmiddag maar meteen in de kast geschroefd.
Speel met een Marshall 1936 kast, origineel met v30s.
Laatst een setje M25ss aangeschaft om te proberen maar kwam er achter dat het niet helemaal mijn speakers waren.
Deze hadden een lekker midden gebied en voor acdc crunch werk waren ze lekker maar miste wel wat punch.
Daarom een setje rola G12 65's gekocht van Dorris (bedankt voor je berichtje).
Ik kwam van V30's, wat ik zocht was een wat voller midden gebied en een niet zo fel mid-hoog.
Vind sound niet een wereld van verschil met de V30's maar wel duidelijk anders.
Deze matchen lekker bij mijn Stiletto (moet jij herkennen H. Huisjes).
Het hoog is wat afgerond en of het algemeen klinkt hij wat warmer.
Duidelijke focus op het mid-laag, echt een speaker met 'ballen'.
Wel een wat lossere sound dan de V30's, die waren wel strakker.
Al met al: Lekkere sound
Vraagje: op de speaker frames staat '77 geschreven met stift. Betekent dit het bouwjaar?
"Till I Cadillac"
Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons
Gefeliciteerd Wander!
V30 klinken strakker idd, maar de 65'ers klinken voller, meer "3D", en warmer idd.
Ik vind het verschil tussen V30's en 65'ers wel redelijk groot.
Het kan zijn dat '77 staat voor het bouwjaar, maar het zou ook de conus aanduiding kunnen zijn.
Check ook even dit topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...=1#post2394035
Ik heb zowel een 2x12 alsook een 4x12 Marshall cab, en de 2x12 heb ik zelf 1/3 open back gemaakt.
Naar mijn idee klinkt het dan ook wat voller, vooral in kleinere ruimtes, waar het geluid ook vanachter gereflecteerd wordt.
Heerlijke speakers, vooral i.c.m. o.a. een Stiletto.
Favorieten/bladwijzers