Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Standaard Welk draadloos systeem?

Hoi

Ik ben op zoek naar een eenvoudig draadloos systeem dat ik kan gebruiken voor een akoestische gitaar en voor mijn basgitaar. Ik ben geen beroepsmuzikant en zal ook niet snel op megagrote podia spelen dus afstand hoeft niet bijzonder groot te zijn. Ik heb echter geen idee wat goed en betaalbaar is. Zo rond de 150,- mag het kosten. Wat vinden jullie van onderstaande opties? Iemand ervaring mee?

AKG WMS40 MINI INSTRUMENTAL SET ISM3?
    t.bone TWS 16 PT 863 Mhz?
    SENNHEISER FP72 FREEPORT INSTRUMENT SET?
    iets van Shure?

Dank!

Senior Member

Standaard

Hoy Rutger!

Welkom op het forum!

Naar wat ik gehoord heb zijn de goedkope AKG setjes helemaal niet zo goed, daar zou ik dus lekker van wegblijven...

T.bone is het huismerk van Thomann, kan op zich wel meevallen, maar ga toch liever voor "een merk" als het op wireless aankomt.

Sennheiser Freeport; in mijn ogen de beste van degene die je opnoemde. Eerlijkheid bied me te zeggen dat het ook de enige is waar ik kan over meepraten, ik heb 'm namelijk zelf. De batterij die nodig is, is een simpele 9volt batterij (verkrijgbaar bij ikea voor minder dan 2 euro), en daar kom je tussen de 8 à 10 uur mee toe (continu gebruik). Ik heb met dit setje ook al meerdere malen op grotere podia gestaan (waar veel andere wireless toestellen gebruikt werden), en geen 1 keer storing gehad. Werkt altijd perfect, en bereik valt enorm goed mee.

Misschien even wachten op suggesties van andere merken door andere forumleden, maar in mijn opzicht kom je met de freeport goed weg.

Groetjes

Senior Member

Standaard

De line 6 relay serie wordt ook erg goed aangeschreven prijs/kwaliteit betreft. Deze zijn nieuw wel duurder, maar wellicht 2e hands te vinden?

Brace DWG 1000 wordt ook goed aangeschreven maar die is weer moeilijker te vinden.
    Laatst gewijzigd door Thiez; 28 maart 2012 om 21:32
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    De line 6 relay serie wordt ook erg goed aangeschreven prijs/kwaliteit betreft. Deze zijn nieuw wel duurder, maar wellicht 2e hands te vinden?
    Ik gebruik nogsteeds de G30 en die bevalt prima. Volgens mij heeft me die tweedehands €125,- gekost. Prima ding!
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

Senior Member

Standaard

er staan momenteel 2 setjes stageclix te koop op marktplaats...
    ik heb ook zo'n systeem... werkt echt geweldig en geen gelazer meer met die K#T-batterijen omdat de ingebouwde accupack opgeladen kan worden door de zender in de ontvanger te pluggen...
    ontzettend solide, mooi koffertje erbij, erg goed bereik en zeer weinig tot geen storing... en klinken doet het ook... geen compander dus klinkt vrijwel hetzelfde als een kwaliteitskabel,

Standaard

Ik ben ook niet zo'n fan van die 9v blokjes maar 250,- vind ik teveel. Mocht de g30 ergens 2e hands te vinden zijn is dat mooi maar momenteel neig ik naar de Sennheiser. In ieder geval bedankt voor de input!

Iemand ervaring met de Shure PG14E T10?
    Laatst gewijzigd door rutger1973; 29 maart 2012 om 00:20

Senior Member

Standaard

Brace Audio! Niet duur, klinkt goed, plug and play. Te koop bij de webshop van Bax.

Standaard

Brace.... Ik ben dat merk vaker tegengekomen op fora maar niet in de Bax-shop (en volgens mij ook niet bij Thomann) kijk ik verkeerd?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johannes Bekijk bericht
    Brace Audio! Niet duur, klinkt goed, plug and play. Te koop bij de webshop van Bax.
    niet meer... zijn al een poosje uit het assortiment daar

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    er staan momenteel 2 setjes stageclix te koop op marktplaats...
    ik heb ook zo'n systeem... werkt echt geweldig en geen gelazer meer met die K#T-batterijen omdat de ingebouwde accupack opgeladen kan worden door de zender in de ontvanger te pluggen...
    ontzettend solide, mooi koffertje erbij, erg goed bereik en zeer weinig tot geen storing... en klinken doet het ook... geen compander dus klinkt vrijwel hetzelfde als een kwaliteitskabel,
    Ik heb ook zo een, maar die van mij is wel stuk. Er zit een dikke storing in.
    Wanneer ik de snaren aan sla hoor je alleen maar "KGGGGGGGGG". Soms valt het geluid ook even een halve seconde weg.
    Ik al een filmpje gemaakt, op dvd gezet en die met een klachtenbrief naar MusicStore (de) gestuurd. Helaas heb ik daar nooit wat van gehoord. Vervolgens nog een mail gestuurd, ook nooit wat van gehoord. Het wordt straks tijd om te bellen..
    Band - www.freewaymusic.nl
    Gear - Strats en een Kemper

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Eigenlijk zijn we net een stel wijven...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten