Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18

Discussie: De strat in actie!

Standaard

eens met de bovenstaande comments

mijn vermoeden is dat je het nummer nog niet goed genoeg uit je hoofd kent
    je bent te veel bezig met je vingers in de juiste vakjes te plaatsen

dus ......................... speel het liedje een paar keer dag en plaats over een maand of zo je volgende poging

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest Bekijk bericht
    eens met de bovenstaande comments

mijn vermoeden is dat je het nummer nog niet goed genoeg uit je hoofd kent
    je bent te veel bezig met je vingers in de juiste vakjes te plaatsen

dus ......................... speel het liedje een paar keer dag en plaats over een maand of zo je volgende poging
    Het probleem is met mij, dat ik te veel bezig ben met het niet hebben van bijgeluiden (Dat ik perongeluk een verkeerde snaar aansla, of een snaar te veel, of mis pick, dat gebeurd me te veel, zelfs na bijna 2 jaar spelen nu)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braddie Bekijk bericht
    Het probleem is met mij, dat ik te veel bezig ben met het niet hebben van bijgeluiden (Dat ik perongeluk een verkeerde snaar aansla, of een snaar te veel, of mis pick, dat gebeurd me te veel, zelfs na bijna 2 jaar spelen nu)
    Da's makkelijk te verhelpen: oefenen, oefenen, oefenennnnnnn!!!! Wat Harald al liet weten: probeer het nummer eens met Carlos mee te spelen. Dan alleen met backing track.

Senior Member

Standaard

Het klinkt alsof je probeert een lick van bijvoorbeeld 71 aanslagen netjes tussen de eerste en de laatste aanslag te proppen, en daarmee is heel de timing en feel weg. Deel dat nummer eens op in losse licks en probeer iedere lick, los van elkaar helemaal goed neer te zetten. Het juiste "gereedschap" heb je denk ik wel. Luister eens naar George Benson en hoe hij zijn licks meezingt... misschien kan je die aanpak proberen. Als je de melodie zingt, dan doe je dat hopelijk niet zo hakkerig.
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

En wees niet ontmoedigd, het is een aspect waar gewoon veel mensen moeite mee hebben, ritme en timing. Dat is iets wat meestal niet zomaar gaat maar wat veel energie kan kosten: intensief en geconcentreerd oefenen, niet tevreden zijn met 'zo klinkt het wel zo ongeveer' maar voor perfectie gaan.
    -

Senior Member

Standaard

Misschien helpt het om de melodie eerst te neuriën. Dat kan je timing en het gevoel voor de noten aardig op weg helpen. Je moet eerst weten wat je wilt spelen, zodat je er niet meer bij na hoeft te denken als je het uiteindelijk op gitaar speelt.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Standaard

Vergelijkbaar met bends. Dat kun je goed oefenen door eerst d e zonder bend te spelen, en dan de d, en die naar e benden. Dus het stukje met bends eerst eens met de juiste noten zonder bends spelen. Hoe het klinkt moet in je hoofd zitten. Dat maakt het makkelijker voor je handen.

Member

Standaard

Ik wil je niet ontmoedigen, maar wat vind je zelf van je spel als je zo naar het filmpje luistert?
    Als je zelf niet hoort dat dit gewoon niet goed is dan is er nog heel veel werk aan de winkel denk ik.

Misschien pak je nummers die te hoog gegrepen zijn, probeer anders een kleine wat makkelijkere solo perfect na te spelen. Dus precies zo als op de plaat.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten