Heeft iemand toevallig bouwtekeningen van een (cubaanse) tres?
Twee familieleden zijn geinteresseerd maar ik heb geen idee wat een tres een tres maakt behalve de snaren dan......
Heeft iemand toevallig bouwtekeningen van een (cubaanse) tres?
Twee familieleden zijn geinteresseerd maar ik heb geen idee wat een tres een tres maakt behalve de snaren dan......
hey hallo, ik ben ook van plan om een prs santana model te bouwen, alleen zijn hier geen bouwtekeningen van, klopt het dat een gibson lp junior doublecut dezelfde vorm heeft als een santana? want dan kan ik namelijk die vorm gebruiken![]()
Je had er toch ook al een topic over geopend? Toen ik dat las ben ik gaan zoeken wat voor instrument het is. Het schijnt te zijn ontstaan uit de Spaanse gitaar en nogal wat mensen passen brug en topkam van 3/4 gitaren aan om er een tres van te maken. Naar wat ik hoor, worden er stalen snaren gebruikt dus zal wat versteviging in de hals en het gebruik van een staartstuk raadzaam zijn.
Ik heb geen idee van bouwtekeningen maar wellicht vind je meer als je Spaanse zoektermen gebruikt.
Ik vind het wat merkwaardig dat ze de hals zo breed maken met die drie snarenparen; het lijkt me handiger als die wat dichter bij elkaar zitten, maar ik ben geen tresoro.
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
Yep, had het p.o. in de verkeerde rubriek geplaatst. Gevraagd of ze 'm weg konden halen maar blijkbaar niet.
Zo te zien/horen is er qua bouw van de kast dus in feite een 'gewone' akoestische gitaar en zit het verschil 'm in de hals/brug/kam/snaren-configuratie. Ik ga nog ff verder zoeken. Heb nl ook nog een mooi stukje hout liggen voor een 3/4 gitaar en die kan ik daar goed voor gebruiken.
Heeft er toevallig (puur toevallig natuurlijk) iemand een tekening in de stijl van een martin backpacker reisgitaartje?
Bart || "Simplicity is the ultimate sophistication" -- Leonardo Da Vinci
In my case: When there's GAS... the only way to Acquire is to Build
Juist een zeer grote verzameling toegestuurd gekregen, weet niet of ze hier al op staat, maar wel de moeite voor een repost dan !
"KLIK"
En dan voor de elektronica fanaten:
bas en gitaar circuits, specials en mods
Have fun with it !!!
s.
Ha, de eerte link op die site werkt niet meer
Ik heb de volgende link ook al eens gepost in het pickupsforum : Phostenix. Daar vind je ook een heleboel diagrammen, vele waarschijnlijk ook ergens anders te vinden. De grootste troef van deze website vind ik de uitleg die hij verschaft waarom sommige mods niet werken zoals ze zouden moeten, en wat er dan veranderd moet worden om het wel te doen werken.
“Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia
GuitarPlansCollection
Favorieten/bladwijzers